Co czeka marketing cyfrowy w 2017?

Branżowi eksperci mają już kilka pomysłów na to, czego możemy spodziewać się w nadchodzącym roku. | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Marketing, zwłaszcza internetowy, to dynamiczna branża, która nieustannie ewoluuje. Bieżący rok powoli dobiega końca, warto więc zastanowić się, czego można spodziewać się w 2017 roku.

W marketingu trzeba trzymać rękę na pulsie – trendy zmieniają się szybko, a konkurencja przecież nigdy nie śpi. Szczególnie wyczuleni na zmiany muszą być marketingowcy operujący w sieci. Na szczęście branżowi eksperci mają już kilka pomysłów na to, czego możemy spodziewać się w nadchodzącym roku.

Marketing wpływów

Zdaniem Joe Puzzliego, jednego z branżowych guru, w 2017 roku znacząco wzrośnie znaczenie tzw. marketingu wpływu (influencer marketing) (źródło: http://contentmarketinginstitute.com/2016/08/content-marketing-trends/). Technika ta polega na wykorzystywaniu do reklamowania marki znanych osobistości i celebrytów. Nie mogą to być jednak przypadkowe gwiazdy – dobranie odpowiedniej persony do określonego rodzaju odbiorców, produktu czy usługi to jedna z kluczowych kwestii. Jak uważa Puzzli, marketing wpływu w przeciągu ostatniego pół roku wylądował w „Top 5 najgorętszych tematów”, można się więc spodziewać, że w roku 2017 jego znaczenie wciąż będzie rosnąć.

Snapchat

Kolejną sferą sieci, na którą powinni zwrócić uwagę marketingowcy, jest Snapchat. Aplikacja ta ma obecnie ponad 100 milionów aktywnych uczestników, którzy produkują około 400 miliona „snapów” każdego dnia (źródło: http://www.socialmediaexaminer.com/5-ways-to-use-snapchat-for-business/). Wyniki te oznaczają, że Snapchat przebija pod względem liczby wyświetlonych video największego społecznościowego giganta, czyli Facebook. Jest to zatem ogromne i wciąż jeszcze mało wyeksploatowane pole do działań dla marketingowców szukających nowych miejsc na promocję swych treści.

Algorytmy sztucznej inteligencji

Sztuczna inteligencja nie jest już tylko wymysłem rodem z filmów SF, ale rzeczywistą technologią, będącą na wyciągnięcie ręki. Dlaczego nie wykorzystać jej możliwości w swojej strategii marketingowej? Zdaniem ekspertów takie high-techowe nowinki, jak AI, dysponujące umiejętnością uczenia maszynowego, już niebawem zaczną wpływać na rynek marketingowy (źródło: http://www.contentmarketingworld.com/sessions/content-marketing-in-the-machine-age-25-tools-and-techniques-to-make-your-content-more-automated-and-intelligent/). Odpowiednio dopracowane algorytmy będą mogły zostać wykorzystane przez marketingowych ekspertów z firm typu INTERNETUM (https://www.internetum.com/marketing/) do automatyzacji reklamowych procedur czy wręcz generowania oryginalnego contentu.

To tylko kilka przykładów tego, jak w nadchodzącym roku mogą zmienić się priorytety branżowych specjalistów. Najlepiej zatem pilnie śledzić trendy, gdyż szybkie działanie jest szczególnie wynagradzane w marketingu.

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

kubek reklamowy

Czy kubek reklamowy musi być nudny? Jak sprawić, żeby przykuwał wzrok?

Kubki reklamowe z logo firmy to obok długopisów i smyczy najpopularniejsze gadżety, na które decydują …