Strona główna / Biznes / Istnieje co najmniej 5 powodów, dla których Twoja firma potrzebuje SEO

Istnieje co najmniej 5 powodów, dla których Twoja firma potrzebuje SEO

Wszyscy to robią (Twoja konkurencja też) | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Mało kto jeszcze o tym pamięta, ale były czasy, gdy poszukiwanie różnego rodzaju towarów i usług zaczynało się od książki telefonicznej. Otwierało się opasłe tomiszcze, odnajdywało potrzebne hasło (od „akordeony, strojenie” aż po „żwirownia”) i cierpliwie dzwoniło pod kolejne numery…

Obecnie Internet i internetowe wyszukiwarki całkowicie zastąpiły książki telefoniczne w ich funkcji źródła informacji o lokalnych — i nie tylko lokalnych — firmach. Narzędzia uległy więc radykalnej zmianie, ale potrzeba, na którą odpowiadały — wyszukiwanie dóbr i usług — nie zmieniła się ani trochę. A to oznacza nowe wyzwania dla przedsiębiorców, którzy chcieliby dotrzeć ze swoją ofertą do jak największej grupy klientów.

Liczy się tylko miejsce na podium

Tylko mniej więcej co trzeci użytkownik wyszukiwarki Google decyduje sie na kliknięcie w wynik spoza pierwszej trójki pozycji na górze strony. Jak więc nietrudno się domyślić, walka o te trzy prestiżowe pozycje jest niezwykle zacięta. Miejsce w pierwszej trójce to coś, czego nie zdobywa się ani łatwo, ani szybko: bardzo często po prostu nie da się go zdobyć własnymi siłami. Bez pozycjonowania nawet najpiękniejsza strona internetowa jest tylko samotną tratwą dryfującą po oceanie WWW. Nie wierzysz? Daj się przekonać: oto aż 5 powodów, dla których Twoja firma nie może obejść się bez SEO.

1.Konsumenci są bardziej wybredni niż kiedykolwiek

Znaczna większość konsumentów przyznaje, że informacje, jakie znaleźli w Internecie na temat firmy, wpływają na to, czy zdecydują się skorzystać z jej usług. Wniosek? Twoja firmowa strona musi nie tylko dać się odnaleźć, ale także wyróżnić na tle pozostałych. A to nie będzie możliwe, jeżeli nie będzie wypełniona interesującymi, wciągającymi treściami i zoptymalizowana dla wyszukiwarek. Samo postawienie strony to zdecydowanie za mało.

2.Wysoka pozycja to prestiż i wiarygodność

Powiedzmy sobie szczerze: strony ukryte głęboko na drugiej, trzeciej, piątej i dalszych stronach wyszukiwarki Google nie wyglądają dobrze w oczach osoby, która podejmuje wyszukiwanie (o ile w ogóle wyglądają, bo — jak wspomnieliśmy wcześniej — mało kto na nie trafia). Nie budzą zaufania i każą się zastanawiać: co jest nie tak z tymi firmami?… Wysoka, budząca zaufanie pozycja w wynikach wyszukiwania to atut, który zapewni Ci tylko współpraca z profesjonalną agencją pozycjonerską.

3.Pozwalasz się odnaleźć użytkownikom smartfonów

W niektórych krajach (z USA na czele) więcej osób korzysta z Internetu za pośrednictwem smartfona i innych urządzeń mobilnych niż na komputerze. To ogromna grupa potencjalnych klientów, ale konkurencja także jest bardzo duża. Fachowe zoptymalizowanie strony pod wyniki wyszukiwania na urządzeniach mobilnych to szansa na dotarcie do osób, które znajdują się w Twojej okolicy — i może właśnie potrzebują usług albo towarów takich jak Twoje.

4.To już pewne: żyjemy w przyszłości

Google, SEO, smartfony i cała reszta nie są chwilowym trendem, który można przeczekać, tylko nowym elementem naszej rzeczywistości — elementem, do którego trzeba się dostosować, ponieważ alternatywą jest pozostanie w tyle. Pamiętaj, książki telefoniczne już nigdy nie wrócą…

5.Wszyscy to robią (Twoja konkurencja też)

Twoja strona znajduje się na niezłej pozycji w wynikach wyszukiwarki bez jakichkolwiek inwestycji w pozycjonowanie strony ? Nie przyzwyczajaj się! Twoja konkurencja nie śpi i podczas gdy Ty stoisz w miejscu, oni depczą Ci po piętach, stopniowo wspinając się na coraz wyższe pozycje. Pamiętaj, o tych 10 magicznych miejsc na pierwszej stronie walczą dziesiątki, setki i tysiące firm: długotrwałe utrzymanie się tam bez jakichkolwiek zabiegów jest po prostu niemożliwe.

Już od kilkunastu lat inwestycja w usługi SEO okazywała się sprytnym biznesowym posunięciem. Nic nie wskazuje na to, by w najbliższym czasie miało się to zmienić. Nie daj się prześcignąć konkurencji i pamiętaj: kto nie idzie do przodu, ten się cofa.

Autor: Ewelina Krawczyk

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

pozycjionowanie stron internetowych

Zalety pozycjonowania stron internetowych – dlaczego to się opłaca?

Zależy Ci na promocji w sieci i znalezieniu się w pierwszej 5 wyników wyszukiwań w …