Strona główna / Biznes / Jak efektywnie prowadzić ewidencję czasu pracy?

Jak efektywnie prowadzić ewidencję czasu pracy?

Rozwój technologiczny doprowadził do tego, że obecnie mamy znacznie prostsze metody na to, aby ewidencjonować pracę. | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Właściciel firmy z reguły ma sporo obowiązków na głowie. Jednym z nich jest ewidencja czasu pracy osób zatrudnionych. Na jej podstawie wypłacane są wynagrodzenia. Dlatego też istotne jest, aby prowadzić ją w sposób dokładny. Jak robić to efektywnie?

Rozwój technologiczny doprowadził do tego, że obecnie mamy znacznie prostsze metody na to, aby ewidencjonować pracę. Przykładem jest inEwi, czyli aplikacja, która sprawia, że całość można wykonać:

Szybciej

Rozliczanie pracowników tradycyjną metodą jest bardzo czasochłonne, a zbieranie danych trwa godzinami. Dzięki ewidencji czasu pracy online można w kilka chwil wygenerować szczegółowy raport i tym samym usprawnić działanie kadrowe w firmie. Z dniem, w którym właściciel firmy zdecyduje się na zastosowanie inEwi, może pożegnać się na dobre z pracochłonnym, ręcznym tworzeniem list obecności. Tak samo pracownicy, nie muszą już ich wypełniać odręcznie każdego dnia.

Łatwiej

Cały proces staje się po prostu łatwiejszy. Dlaczego? Ponieważ jest on całkowicie zautomatyzowany. Wszystko dzieje się płynnie oraz bez ciągłej ingerencji osób trzecich. Pracownicy mogą rejestrować swój czas pracy przy pomocy laptopa, czy smartfona. Wystarczy zgłosić zdarzenia wyjścia, wejścia, czy też przerwy, a geolokalizacja wskaże pracodawcy, skąd ono nastąpiło. Identyfikacja odbywa się za pomocą specjalnych kodów QR, a oprócz tego wyświetla się także zdjęcie pracownika. Dzięki takiemu systemowi łatwiejsze jest monitorowanie godzin pracy osoby wykonującej swoje obowiązki zdalnie albo będącej na wyjeździe służbowym.

Taniej

Oszczędności wynikające z użycia inEwi wiążą się między innymi z tym, że łatwiej jest monitorować nierzetelnych pracowników. W systemie widoczne są wszelkie spóźnienia, czy dłuższe przerwy. Kolejna rzecz to zmniejszenie kosztów wynikających z poświęcania dużej ilości godzin na ewidencję pracy osób zatrudnionych. Właściciele firm, którzy zdecydują się właśnie na taki system, nie muszą inwestować w drogie rejestratory. Wspomniana aplikacja działa bowiem na urządzeniach z Androidem i iOS, jak i na pracowniczych laptopach czy komputerach.

Bez zbędnej papierologii

Już nie ma konieczności drukowania dużej ilości papierów. Obieg dokumentów następuje elektronicznie. Dzięki temu nic się nie zgubi i będzie dostępne od razu dla tych, którzy potrzebują mieć wgląd w tego typu informacje.

Powyższe argumenty powinny przekonać do zasadności stosowania systemu inEwi. Jeśli właściciel firmy może na czymś zaoszczędzić, wykonać to szybciej i lepiej, to na pewno powinien wziąć takie rozwiązanie pod uwagę. Ten, kto się nie rozwija i nie wdraża nowych technologii, tylko na tym traci. A trzeba powiedzieć, że nie sposób ustrzec się przed zmianami, jakie zachodzą w tej dziedzinie. Z roku na rok będą one jeszcze bardziej odczuwalne. Dlatego warto wiedzieć, jak wykorzystać je na swoją korzyść.

Materiał partnera zewnętrznego