4 kroki do posiadania rentownego e-biznesu | fot.: Materiał partnera zewnętrznego
Strona główna / Biznes / Jak rozkręcić sklep internetowy?

Jak rozkręcić sklep internetowy?

Chcesz być niezależny i pracować na siebie? W takim razie załóż firmę. Czym powinieneś się zająć? Zgodnie z najnowszymi badaniami Gemius, prawie połowa Polaków robi zakupy w sieci. Jednak popularność internetowej konsumpcji wraz z rozwojem nowych technologii będzie wzrastać. To dla Ciebie szansa. Rozkręć własny sklep internetowy! Przedstawiamy 4 kroki do posiadania rentownego e-biznesu.

1.    Przygotuj strategię

Pierwszym krokiem do rozkręcenia własnego sklepu internetowego jest przygotowanie jego strategii. Powinna być ona fundamentem Twoich działań. Najpierw zastanów się co, będziesz sprzedawał w Internecie. Najlepiej, abyś zdecydował się na asortyment, na którym się znasz. Dzięki temu staniesz się ekspertem w branży. Pamiętaj również, że możesz sprzedawać produkty bardziej lub mniej popularne. Jednak radzimy, abyś na początku działalności na rynku e-commerce, wszedł w niszę. Chociaż Twoja grupa docelowa będzie znacznie mniejsza niż w przypadku popularnego towaru, to nie będziesz musiał tak zaciekle walczyć o klienta z konkurencją. Gdy już będziesz miał ustabilizowaną pozycje w branży, możesz pomyśleć o poszerzeniu asortymentu czy założeniu kolejnego sklepu internetowego.

W tym punkcie poznaj również swoich odbiorców. Zastanów się kim są Twoi klienci, określ ich cechy: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wykształcenie, zawód, status finansowy, sytuację rodzinną, zainteresowania i sposób zachowania w Internecie. Profil grupy docelowej pomoże Ci wybrać odpowiednie kanały promocji marki. Jednak do tego zagadnienia przejdziemy w dalszej części artykułu.

Przeanalizuj również konkurencję i znajdź coś, czym będziesz mógł się wyróżnić.  Pomyśl też nad względami formalnymi, więc odpowiedz sobie na pytanie: jaki model firmy wybierzesz. Większość przedsiębiorców decyduje się na działalność gospodarczą. Na koniec przygotowywania strategii zaplanuj budżet, czyli policzyć koszty początkowe oraz stałe.

2.    Wybierz oprogramowanie pod e-sklep

Sklep internetowy
Większość przedsiębiorców na początku swojej drogi w e-commerce chce zminimalizować koszty, a jednocześnie mieć funkcjonalne rozwiązanie, które nie wymaga znajomości programowania | fot.: Materiał partnera zewnętrznego

Sklep internetowy musi mieć solidne podstawy. Z jednej strony powinien być przyjazny dla klientów i odpowiadać na ich potrzeby, a z drugiej ma być wygodny w zarządzaniu dla Ciebie. Dlatego powinieneś wybrać odpowiednie oprogramowanie. Decyzja ta może zaważyć o powodzeniu Twojego internetowego biznesu. Na jakie rozwiązanie powinieneś się zdecydować? Wszystko zależy od wielkości kapitału finansowego, potrzeb firmy i Twoich umiejętności. Większość przedsiębiorców na początku swojej drogi w e-commerce chce zminimalizować koszty, a jednocześnie mieć funkcjonalne rozwiązanie, które nie wymaga znajomości programowania. Z tego powodu e-biznesmeni wybierają platformy na abonament, oferujące pełne narzędzie do sprzedaży w zamian za płatność niskiej raty. Technicy dbają o bezpieczeństwo, hosting i rozwój oprogramowania, a Ty zajmujesz się jedynie swoją witryną i handlem.

Wyjątkowy sklep internetowy na abonament możesz założyć na Sky-Shop.pl. Oprogramowanie to jest funkcjonalne i jednocześnie proste w obsłudze. Panel administracyjny zaprojektowany z myślą o użytkownikach bez umiejętności informatycznych. W nim możesz zintegrować swój e-sklep z niezbędnymi systemami w cenie abonamentu. Do Twojej dyspozycji są również darmowe i płatne szablony graficzne, dostosowujące się do urządzeń mobilnych. W razie jakichkolwiek pytań zawsze możesz liczyć na pomoc Obsługi Klienta.

3.    Skonfiguruj sklep internetowy

Przed Tobą kolejne zadanie do rozkręcenia sklepu internetowego, a mianowicie jego konfiguracja. Najpierw dodaj logo na stronę. Jest ono najważniejszym elementem identyfikacji wizualnej i powinno znaleźć się nie tylko w sklepie internetowym, ale i wszystkich Twoich kanałach. W przyszłości logo pomoże Ci zbudować rozpoznawalną markę. Następnie zamieść dane kontaktowe i informacje o firmie. Wiadomości te są kluczowe dla odbiorcy, dlatego powinny przynajmniej znaleźć się w stopce e-sklepu. Dzięki temu odbiorca będzie wiedział, kiedy może się z Tobą skontaktować.

Następnie skonfiguruj parametry dostawy oraz zintegruj sklep internetowy z kurierami, tak by produkt jak najszybciej trafił do odbiorcy. Włącz również szybkie płatności, umożliwiające wygodną i sprawną finalizacje transakcji.

Zajmij się też grafiką czyli dostosuj szablon do swoich oczekiwań za pomocą webmastreskiego edytora. Inną opcją, którą oferuję Sky-Shop.pl, jest zamówienie indywidualnej grafiki.

Przechodzimy teraz do fundamentu każdego e-sklepu, a więc asortymentu. Dodaj produkty do witryny oraz ustaw kategorie i menu górne. Właściciele e-biznesów często pytają nas, jak znaleźć dostawców oraz jak wygodnie dodać produkty do sklepu. Mamy na to receptę. Sky-Shop.pl przygotował nowoczesny i rozwinięty moduł integracji z hurtowniami. Cenną informacją jest również to, że możesz zintegrować swój sklep internetowy z ponad 150 dostawcami z różnych branż, w tym dropshippingowomi. Posłuchaj, co mówi manager Sky-Shop.pl, Maciej Cebertowicz, na temat integracji z hurtowniami.

Zadbaj również o bezpieczeństwo transakcji, czyli kup certyfikat SSL. Na koniec spełnij wymogi prawne – wypełnij dokumenty do GIODO oraz wykreuj regulamin sklepu internetowego wraz z polityką zwrotów i reklamacji.

4.    Rozpocznij promocję

Właśnie dotarłeś do ostatniego zagadnienia naszego dzisiejszego artykułu „Jak rozkręcić sklep internetowy”, czyli promocji. Reklama dźwignią handlu – dzisiaj to już fakt. Dlatego gdy tylko, Twój sklep internetowy będzie gotowy na przyjęcie odbiorców, musisz zacząć go promować. Jak wybrać odpowiednie kanały? Wyciągnij strategię e-biznesu i przypomnij sobie profil swojego klienta. Na podstawie cech socjodemograficznych odbiorcy, określ jego zachowanie w Internecie i wybierz kanały komunikacji. Chociaż strategia reklamowa powinna być indywidualna, to są jednak pewne narzędzia wspólne dla większości sklepów internetowych. To przede wszystkim: Facebook, blog sklepowy, Allegro, portale branżowe, porównywarki cen i opinii. Zacznij również pozycjonować swój e-sklep lub prowadzić kampanie AdWords, tak by Twoje produkty miały jak najlepszą pozycję w wyszukiwarkach. Pamiętaj, abyś kreował swoją markę i dawał konsumentom wartość dodaną!

Właśnie poznałeś 4 kroki do rozkręcenia sklepu internetowego! Jeśli podobał Ci się ten artykuł, to zapraszamy Cię na bloga Sky-Shop.pl. Możesz również przetestować oprogramowanie przez 14 dni za darmo!

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

Aukcje internetowe

Jak monitorować aukcje na miarę XXI wieku?

Nie jest tajemnicą, że obecnie olbrzymia część handlu odbywa się za pomocą internetu. Niezależnie od …