Pracownik firmy medialne
anowaniem mediów obejmuje się wszystkie rodzaje mediów, od tych tradycyjnych (prasa) aż po najnowsze i najczęściej używane (Internet). | fot.: materiał partnera zewnętrznego
Strona główna / Biznes / Planowanie mediów

Planowanie mediów

Podstawa komunikacji marketingowej

Nie istnieje skuteczna komunikacja marketingowa, tj. taka, która dotyczy skutecznego przekazu treści reklamowych, jeżeli nie wspiera jej szczegółowy plan marketingowy, obliczony na jak najefektywniejsze przekazanie treści reklamowej do odpowiednio określonej grupy odbiorców. Planowaniem mediów obejmuje się wszystkie rodzaje mediów, od tych tradycyjnych (prasa) aż po najnowsze i najczęściej używane (Internet). Warto zaznaczyć, że planowanie mediów dotyczy również outdoorowych form marketingowych, różnego rodzaju eventów i wydarzeń sponsorowanych, dla których przygotowywane są np. ulotki czy plakaty z odpowiednim przekazem adresowanym do uczestników. Wykonanie skutecznego planu mediowego opiera się zawsze na wynikach wszechstronnego wywiadu rynkowego, który przeprowadzają domy i agencje mediowe. Firmy te badają sytuację przedsiębiorstwa, które zleca umieszczenie swojej treści w określonym czasie i przestrzeni mediowej, m.in. z punktu widzenia istniejącej na rynku konkurencji. W ten sposób agencje i domy sprawdzają np. poziom oglądalności programów telewizyjnych czy ilość wyświetleń danych stron internetowych niosących przekaz reklamowy, poziom zainteresowania czasopismami, wiek odbiorców grupy docelowej czy preferowane godziny korzystania z określonych mediów (telewizja, radio, Internet itd.). Te informacje umożliwiają opracowanie planu mediowego.

Planowanie mediów – krok po kroku

Media plan (plan mediowy) opiera się na licznych informacjach określających stan firmy zlecającej umieszczenie w mediach swojego przekazu reklamowego (efekty wcześniejszych kampanii reklamowych, porównanie ze strategią konkurencji itd.), jak również danych opisujących docelową grupę konsumentów, do której adresowany jest przekaz marketingowy. Informacje zebrane w procesie tzw. briefingu to niezbędna podstawa planowania mediów. Gdy sytuacja rynkowa danej firmy jest dogłębnie i wszechstronnie rozeznana, opracowana zostaje kompleksowa strategia marketingowa, na którą wchodzi także media plan – plan zakupu przestrzeni i czasu medialnego, w których umieszczone zostaną wybrane treści reklamowe dla popularyzacji produktów i polepszenia wyników sprzedaży.

Korzyści z planowania mediów

Przeprowadzana na zakończenie danej kampanii reklamowej analiza post-buy (po zakupie mediów) wykazuje poziom skuteczności wdrożonego planu mediowego. Planowanie mediów to szereg działań obliczonych na osiągnięcie przez dane przedsiębiorstwo wymiernych korzyści – wzrostu liczby wyświetleń stron, wzrostu sprzedaży konkretnych produktów, itd. Wykonanie skutecznego planu mediowego zawsze warto zlecić profesjonalistom, agencjom i domom mediowym. Więcej informacji na stronie: http://www.mcw.com.pl/pl/nasz-serwis/planowanie-i-zakup-medi%C3%B3w.aspx.

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

Delegowanie zadań – od czego zacząć?

Polscy menedżerowie, a w przypadku małych firm także ich właściciele, często mają problem z delegowaniem …