Spotkanie biznesowe w restauracji
Dzięki elektronicznej formie składania zamówienia i wysyłania go do kuchni, klient otrzymuje to, czego chce i płaci odpowiednią kwotę. | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Zalety korzystania z systemu POS w restauracji

Inwestowanie budżetu we właściwe narzędzia jest najszybszą drogą do osiągnięcia sukcesu w zatłoczonej i niezwykle konkurencyjnej branży gastronomicznej. Zadbanie o odpowiedni wystrój wnętrza i porządną kampanię marketingową może spowodować znaczne zwiększenie ruchu, jednak to tylko połowa drogi. Żeby dobrze sobie radzić w tej branży w dłuższym dystansie, trzeba zainwestować w najnowocześniejszą technologię.

POS – z czym to się je?

Wiele restauracji korzysta z licznych zalet elektronicznego systemu POS: małe kawiarnie i franczyzy używają ich głównie do obsługi transakcji kartą płatniczą, generowania listy płac i inwentaryzacji żywności. Ale POS to system, który stworzony został nie tylko z myślą o personelu restauracji , ale też o jego klientach. Dzięki niemu mogą oni złożyć zamówienie w mgnieniu oka i zapłacić za nie w najwygodniejszy możliwy sposób. Co równie ważne, POS pomaga także znacznie zwiększyć zyski z prowadzenia restauracji.

Eliminacja błędów

System POS to program stworzony w oparciu o najnowocześniejszą technologię, która pozwala wyeliminować tak zwany błąd ludzki, który, nie ukrywajmy, w kawiarniach i restauracjach zdarza się dość często, głównie za sprawą ręcznego zapisywania zamówień i późniejszego odczytywania ich przez personel kuchenny. Dzięki elektronicznej formie składania zamówienia i wysyłania go do kuchni, klient otrzymuje to, czego chce i płaci odpowiednią kwotę. Zmniejsza to ilość nieporozumień między kelnerami i klientami oraz kelnerami i kucharzami. Do programu można wpisać każdy kaprys klienta, który, np. nie życzy sobie natki pietruszki w swoim daniu lub prosi o podanie sosu w osobnym naczyniu, a nie na talerzu. Takie rozwiązanie zmniejsza ryzyko niezadowolenia u klientów oraz ilość odsyłanych do kuchni dań.

Rozdzielanie rachunku

Ilu z twoich kelnerów skarżyło Ci się na ten scenariusz: klient skończy swój deser, kelner przynosi mu rachunek, po czym słyszy, że rachunek ma być podzielony między gości. Dzielenie rachunków jest niewątpliwie jednym ze stałych elementów pracy kelnera, jednak częste obliczenia, szczególnie jeśli chęć rozdzielenia rachunku nie została zgłoszona wcześniej, mogą kosztować restaurację mnóstwo straconego czasu, co przekłada się na wolniejsze tempo obsługi stolików. Dzięki systemowi POS rozdzielenie rachunku zajmie klika sekund i będzie wymagało dosłownie kilku kliknięć. Dzięki tej metodzie klienci po prostu czują się bezpieczniej i pewniej podczas płacenia, co oznacza, że w trakcie posiłku mogą się oni całkowicie i bez stresu oddać rozkoszom kulinarnym.

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

lady chłodnicze

Do czego służy lada chłodnicza i jak ją wybrać?

Lada chłodnicza służy przede wszystkim do eksponować produktów, głównie w sklepach spożywczych. Te produkty często …