Strona główna / Styl życia / Smaki / Zdrowie na zimowym talerzu na 3 sposoby

Zdrowie na zimowym talerzu na 3 sposoby

Zanim zabierzesz się do gotowania upewnij się, że korzystasz ze składników najwyższej jakości. | materiał zewnętrzny

Szukasz inspiracji na zdrowe potrawy, które możesz skomponować ze składników dostępnych zimą? Oto 3 przepisy na pyszne, pożywne dania, które jednocześnie są bombami witaminowymi.

Zimowe sałatki powinny przede wszystkim być pożywne i bogate w mikroelementy oraz witaminy. Szczególnie w zimne dni nie bój się dodatkowej porcji tłuszczu w postaci awokado, tłustej ryby albo dodatkowej porcji oliwy. Zainspiruj się tymi przepisami!

Kupuj w sprawdzonych miejscach

Zanim zabierzesz się do gotowania upewnij się, że korzystasz ze składników najwyższej jakości. Zakupy możesz zrobić u zaufanego dostawcy lub poszukać takiego w oparciu o opinie Internautów. W testach konsumenckich nieźle wypadają sklepy internetowe takie, jak Piotr i Paweł, Auchan oraz Frisco. Opinie na ich temat znajdziesz na blogach, w mediach społecznościowych i forach internetowych.

Odkąd zakupy spożywcze w Internecie stały się popularne, kilku znanych blogerów przeprowadziło własne testy – zrobili zakupy w kilku marketach (m.in. E.Leclerc, Tesco, Frisco), opinie na temat jakości usług i asortymentu zebrali i podsumowali w przejrzysty sposób. E-sklepy doczekały się też specjalnego rankingu. W 2016 roku najlepszym supermarketem został Frisco, opinie o sklepie Piotr i Paweł także były korzystne. Kupując w sprawdzonych miejscach masz pewność, że zastosowane przez ciebie składniki są najwyższej jakości, a potrawy mają maksymalnie dużo składników odżywczych.

Gotowana soczewica z pomidorem i kiszonym ogórkiem

Sałatka jest doskonałym źródłem protein, a dzięki zawartości kiszonki doskonale poprawia odporność organizmu.

  1. Szklankę ugotowanej i ostudzonej zielonej soczewicy zmieszaj z trzema małymi ogórkami pokrojonymi w kostkę, 100 gramami pomidorków koktajlowych przekrojonych na pół, połową drobno posiekanej papryczki chili i małą posiekaną cebulą dymką.
  2. Dopraw pieprzem, solą i skrop łyżką oliwy z oliwek.

Sałatka z pomarańczą, czerwoną cebulą i oliwkami

To propozycja dla tych, którzy zimą marzą o zobaczeniu na talerzu czegoś kolorowego. Wspaniale komponuje się z pieczonym łososiem.

  1. 100 gramów mieszanych sałat włóż do salaterki, następnie pokrój dużą, słodką pomarańczę nad naczyniem tak, aby nie tracić soku i umieść w nim cząstki owocu.
  2. Dodaj drobno posiekaną połowę małej czerwonej cebuli oraz kilkanaście przekrojonych na pół czarnych oliwek.
  3. Przypraw pieprzem, solą i skrop łyżką lub dwiema łyżkami oliwy z oliwek.

Sałatka z awokado, sardynek w oleju, czarnych oliwek i pomidorów

To idealna sałatka na zimę, gdyż dzięki sporej zawartości tłuszczu ogrzeje cię i zapewni energię na długie godziny.

  1. Jedno spore, bardzo dojrzałe awokado pokrój w kostkę.
  2. Dodaj do niego sardynki w oleju (po odsączeniu tłustej zalewy; najzdrowiej będzie, jeśli użyjesz sardynek w oliwie z oliwek, a nie tych w oleju słonecznikowym), przekrojone na pół pomidorki koktajlowe (około 150-200g) oraz kilka czarnych oliwek.

Materiał zewnętrzny

Sprawdź także

filet z dorsza

Filet z dorsza w sosie maślano-cytrynowym

Doskonały i delikatny dorsz w sosie maślano-cytrynowym – i dzisiejszego dnia nic więcej nam do …