Archwium dla tagu: pokolenie Y

Różnice pokoleniowe na rynku pracy. Rywalizacja czy kooperacja?

różnice pokoleniowe na rynku pracy

Zmiany pokoleniowe na rynku pracy są nieuniknione. Każdą kolejną generację cechują inne predyspozycje. Szczególny wpływ na ich zmianę ma historia, otoczenie i nowe technologie. Każdy z tych elementów warunkuje sposób, w jaki człowiek postrzega świat i jakim jest pracownikiem. Skupmy się na trzech pokoleniach, które obecnie mają największe znaczenie na rynku …

Czytaj więcej »

Centrum rozrywki w kieszeni – milenialsi a technologie

Użytkownicy smartfonów pokolenie Y

Zachowanie i przyzwyczajenia pokolenia milenialsów mają obecnie największy wpływ na rozwój sektora TMT (telekomunikacji, mediów i technologii). Choć największą popularnością wśród młodych użytkowników cieszą się smartfony, to wciąż niezastąpione są laptopy i desktopy. Na znaczeniu traci natomiast telewizja. Centrum rozrywki stają się smartfony. Coraz rzadziej służą jednak do tradycyjnych rozmów głosowych, częściej do …

Czytaj więcej »

Pokolenie Y – praca czy wartości?

Pokolenie Y praca

Pracownicy z pokolenia Y, czyli urodzeni między 1983 a 1994 rokiem, coraz częściej opierają swoją karierę na wartościach osobistych. Blisko połowa przyznała, że odmówiła wykonania w pracy zadania, które kłóciło z ich zasadami etycznymi – wynika z badania Deloitte. System wartości ma coraz większe znaczenie również dla innych grup pracowników oraz dla pracodawców. Na pierwszym miejscu stawiane …

Czytaj więcej »

Millenialsi to trudny klient

Millenialsi na zakupach

Millenialsi, czyli pokolenie urodzone w latach 1980–2000, chętnie zaspokajają swoje potrzeby konsumenckie, nie należą jednak do łatwych klientów. Nie ufają tradycyjnym mediom i nie sugerują się reklamą. Autorytetami są dla nich blogerzy i eksperci w danych dziedzinach. Przy zakupach chętnie też zasięgają opinii rodziców i przyjaciół. Najlepszym sposobem dotarcia do nich są media społecznościowe. Millenialsi, nazywani także …

Czytaj więcej »

Centra handlowe dopasowują się do nowych klientów

Do 2017 roku na polskim rynku przybędzie 2 mln mkw. powierzchni handlowej. Wraz ze wzrostem liczby centrów handlowych widać wyraźną zmianę zachowań klientów. Większość z nich to bywalcy, którzy centra traktują jako miejsca do spędzenia wolnego czasu i chętnie korzystają z ich oferty usług i rozrywki. Z kolei 30 proc. klientów to entuzjaści zakupów. …

Czytaj więcej »