sklep internetowy
Nowatorski pomysł na sklep to najważniejsze, co powinniśmy mieć na początek. Sprzedaż unikatowych produktów to już połowa sukcesu, dlatego też należy go dobrze zaprojektować - mieć w głowie konkretną wizję |fot.: Materiał partnera zewnętrznego
Strona główna / Technologia / Internet / Jak zakłada się sklep internetowy?

Jak zakłada się sklep internetowy?

Przeniesienie działalności sprzedażowej do sieci to idealny sposób na to, by dotrzeć do większego grona klientów. Działalność stacjonarna ogranicza te możliwości, natomiast posiadanie własnego sklepu internetowego jest zdecydowanie bardziej przyszłościowe – przecież niemalże wszystkie dziedziny życia przenieśliśmy do sieci.

Założenie własnego sklepu internetowego to także świetna opcja dla tych, którzy mają problemy lokalowe i nie stać ich na wynajem własnej powierzchni. Z założeniem sklepu internetowego jest jak z budową bazy – trzeba spełnić kilka kroków bez których niemożliwe byłyby sieciowe zakupy. W skrócie, założenie sklepu internetowego to jedynie 2 kroki, w których zawarte są konkretne czynności prowadzące do założenia sklepu internetowego.

Krok pierwszy – pomysł, badanie rynku, biznesplan

Nowatorski pomysł na sklep to najważniejsze, co powinniśmy mieć na początek. Sprzedaż unikatowych produktów to już połowa sukcesu, dlatego też należy go dobrze zaprojektować – mieć w głowie konkretną wizję.

Za sukcesem sklepów internetowych stoją aspekty takie jak:

  • spójność asortymentu,
  • odpowiednie ceny
  • atrakcyjne produkty

W tym przypadku bardzo ważne jest badanie rynku, czyli zrobienie krótkiego rozeznania na temat podobnych działalności sieciowych i sprawdzenie czy przypadkiem ktoś już na ten pomysł nie wpadł. Całościowy biznesplan zawiera także charakterystykę potencjalnych dostawców, trzeba bowiem pamiętać, że od nich w dużej mierze zależy to, ile kapitału potrzebujemy na początek.

To, że swój biznes prowadzimy w internecie wcale nie oznacza, że możemy to robić bez jakiejkolwiek rejestracji | fot.: Materiał partnera zewnętrznego

Krok drugi – założenie działalności gospodarczej i kwestie formalne w związku z posiadaniem sklepu internetowego

To, że swój biznes prowadzimy w internecie wcale nie oznacza, że możemy to robić bez jakiejkolwiek rejestracji. Zarejestrowanie działalności gospodarczej jest konieczne w każdym przypadku. Polskie prawo wyraźnie mówi, że sprzedaż produktów za pośrednictwem sklepu internetowego wymaga:

  • posiadania zarejestrowanej działalności gospodarczej
  • posiadania numeru REGON
  • posiadania siedziby i konta firmowego.

Skoro założyliśmy już działalność, to spokojnie możemy przystąpić do organizacji kwestii formalnych związanych ściśle ze sklepem internetowym. W związku z tym należy pamiętać o trzech punktach:

  • domenie, na której zostanie postawiona strona internetowa
  • hostingu dla sklepu internetowego, na tyle dobrego, by wytrzymywał na przykład akcje promocyjne lub zwiększoną ilość wejść i danych
  • oprogramowaniu dla sklepu internetowego – tutaj mamy do wyboru oprogramowania darmowe, oprogramowania bez utrzymania sklepu (osCommerce), oprogramowania w opcji full serwis, czyli oprogramowanie wraz z utrzymaniem sklepu, oprogramowanie indywidualne dla ludzi, którzy potrzebują indywidualnych funkcjonalności na stronie sklepu. Więcej o tych rozwiązaniach można przeczytać tutaj: https://www.iai-shop.com/pl/shop/why-iai/jak-zalozyc-sklep-internetowy/

Wybór odpowiedniej domeny i hostingu też wbrew pozorom nie jest łatwy. Domena będzie odpowiadać za nazwę strony, a po nazwie rozpoznają nas potencjalni klienci. Pozyskanie odpowiedniej domeny często wiąże się z dodatkowymi płatnościami. Hosting z kolei odpowiada za swego rodzaju moc strony, czyli rozmiar serwera i limit ruchu.

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

Kasy fiskalne aktualizowane jak smartfon

Nowe kasy fiskalne będą aktualizowane jak smartfony

Za kilka miesięcy w Polsce zostaną wprowadzone rozwiązania prawne i technologiczne, które będą miały wpływ …