Smartfon – jak wybrać odpowiedni?

Kupując smartfon warto zwrócić również uwagę na jego dodatkowe funkcje i zastanowić się, które z nich mogą być dla nas przydatne. | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Smartfony stają się coraz bardziej uniwersalne. Dla wielu z nas są nieodzownym elementem codzienności. A pojawia się coraz więcej modeli, które przyciągają użytkowników nie tylko coraz lepszymi parametrami technicznymi, ale również swoim wyglądem. Czym jednak powinniśmy kierować się przy wyborze telefonu, by kupić ten, który spełni nasze oczekiwania?

Przede wszystkim powinniśmy odpowiedzieć sobie na pytanie do czego ma on nam służyć. Czy oczekujemy, że będzie przydatny w pracy czy raczej liczymy na aspekt rozrywkowy? A może najważniejsza jest dla nas jakość robionych za pomocą telefonu zdjęć? Zastanówmy się nad tym i prześledźmy najważniejsze parametry smartfonów.

  • System operacyjny – najpopularniejszymi są Android, Windows czy Apple iOS. Każdy z nich ma swoich zwolenników i przeciwników. Do zalet pierwszego z nich często zalicza się możliwości personalizacji czy dużą liczbę aplikacji, drugi chwalony jest za łatwości obsługi, natomiast system wykorzystywany przez Apple iPhone cieszy się popularnością ze względu na swoją szybkość, multimedialność i największą liczbę dostępnych aplikacji.
  • Przekątna ekranu i jego rozdzielczość – im większy ekran tym łatwiejsze użytkowanie telefonu. Większa przekątna i duża rozdzielczość przyda się szczególnie jeśli zależy nam głównie na robieniu zdjęć i filmowaniu. Należy jednak pamiętać, że decydując się na telefony z bardzo dużym ekranem, kupujemy urządzenie, które trudno będzie przechowywać w codziennych sytuacjach (te największe telefony raczej nie zmieszczą się nam do kieszeni).
  • Aparat fotograficzny – dobry aparat przyda się nie tylko tym, którzy nastawieni są na robienie zdjęć smartfonem czy tym, którzy są wyjątkowo aktywni w mediach społecznościowych, np. na Instagramie. Wbrew pozorom aparat o wysokiej rozdzielczości przyda się również nastawionym na biznesowe użytkowanie telefonu (np. w sytuacji, kiedy trzeba zrobić zdjęcie dokumentom, które posiadamy tylko w wersji papierowej).
  • Typ procesora i pamięć operacyjna – zazwyczaj smatfony wyposażone są w procesor dwurdzeniowy i 1 GB pamięci RAM. W większości przypadków są to wartości wystarczające. Jeśli jednak zależy nam na bezproblemowym i szybkim działaniu urządzenia podczas używania wielu aplikacji jednocześnie, poszukajmy modelu z większym procesorem i większą pamięcią operacyjną. Może nam się to szczególnie przydać, gdy telefon ma nam służyć głównie do celów biznesowych.
  • Typy łączy – dzisiejsze telefony wyposażone są nie tylko w łącza typu WiFi czy Bluetooth, które stały się oczywistością, ale również wiele innych. Łącze DLNA pomoże stworzyć domową czy też biurową sieć urządzeń i umożliwi między nimi wymianę danych, dzięki NFC będziemy mogli w sklepach „płacić telefonem” zamiast tradycyjną kartą płatniczą, a MHL pozwoli za pomocą kabla podłączyć telefon np. do telewizora. To ostanie łącze przyda się szczególnie do bezpośredniego wyświetlania zdjęć i filmów na dużym ekranie.

To tylko te najważniejsze i najczęściej wymieniane parametry. Kupując smartfon warto jednak zwrócić również uwagę na jego dodatkowe funkcje i zastanowić się, które z nich mogą być dla nas przydatne, jak np. dual SIM (szczególnie istotne dla osób korzystających z dwóch numerów – prywatnego i służbowego), LTE zapewniające najszybsze połączenie z Internetem czy tryb oszczędzania baterii i wiele innych.

Na stronie http://ispot.pl/ znajdziesz jeden z lepszych, jak nie najlpeszych smartfonów, czyli iPhone.

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

części do smartfona

Części do telefonów – oryginalne czy używane?

Telefon komórkowy przeciętnie jest nam w stanie posłużyć przez 2-3 lata, nawet w przypadku częstego …