Strona główna / Uroda / Przygotowania do wyjątkowej nocy zacznij z wyprzedzeniem!

Przygotowania do wyjątkowej nocy zacznij z wyprzedzeniem!

By cieszyć się piękną sylwetką na długo, wybierzmy jedyne, zdrowe połączenie – odpowiedniej diety, ruchu i pielęgnacji | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Niezależnie od tego, czy ostatni dzień w roku mamy zamiar spędzić na balu czy w wąskim gronie przyjaciół, chcemy się tego dnia czuć wyjątkowo. Warto więc już teraz zacząć się do niego przygotowywać, by ostatni tydzień roku poświęcić wyłącznie na poszukiwania idealnej kreacji. Oto kilka porad, jak zadbać o siebie przed Sylwestrem.

Wespół w zespół

W trosce o piękną sylwetkę najważniejsze jest działanie spójne i konsekwentne – niby oczywiste, a jednak czasami próbując w popłochu pozbyć się nadmiaru tu i ówdzie, decydujemy się na dietę głodową, oczekując przy tym natychmiastowych efektów. Być może chwilowo uda nam się zgubić oponkę, jednak musimy liczyć się z niechcianymi skutkami, jak efekt jojo czy utrata jędrności naszej skóry. Czy tego właśnie chcemy?

By cieszyć się piękną sylwetką na długo, wybierzmy jedyne, zdrowe połączenie – odpowiedniej diety, ruchu i pielęgnacji, która nas wesprze w walce z niechcianymi kilogramami. Jak to zrobić? Oto kilka wskazówek:

Krok 1: Przede wszystkim z głową

Pierwszym krokiem w przygotowaniach do tej wielkiej nocy powinno być wprowadzenie zdrowych nawyków żywieniowych. Nie musimy od razu decydować się na radykalną dietę. Warto pamiętać jednak o kilku zasadach:

  • Dzień zaczynamy od szklanki przegotowanej, letniej wody z sokiem z połówki z cytryny – oczyszcza organizm i powstrzymuje pierwszy głód. Śniadanie powinniśmy jeść maksymalnie godzinę po przebudzeniu.
  • Zachowujmy regularność posiłków. Optymalny czas między jednym, a drugim to ok. 3-3,5 godziny. Dzięki temu nie dopuszczamy do przegłodzenia organizmu. Między posiłkami nie powinniśmy jednak już podjadać.
  • Słodycze zastąpmy zdrową przekąską – owocem lub jogurtem. Niech to będzie jednak raczej drugie śniadanie, niż podwieczorek.
  • Przyzwyczajmy się do niesłodzonej kawy czy herbaty, ewentualnie cukier zastąpmy łyżeczką miodu.

Krok 2: W poszukiwaniu endorfin

Zbilansowana dieta to dopiero połowa sukcesu. Aby uzyskać najlepsze i trwałe efekty niezbędna jest także odpowiednia dawka aktywności fizycznej. Tutaj mamy pełną dowolność – wybierzmy taki sport, który oprócz efektów, da nam przede wszystkim radość. Nie przepadacie za porannym joggingiem? Może warto pomyśleć o tańcu. Nie macie czasu na wizytę w siłowni? Zamieńcie codzienną podróż autobusem do pracy na spacer. Najważniejsza jest systematyczność. By sport przyniósł zamierzone efekty, powinniśmy poświęcić na niego 40 – 60 minut, minimum trzy razy w tygodniu.

By sport przyniósł zamierzone efekty, powinniśmy poświęcić na niego 40 – 60 minut, minimum trzy razy w tygodniu | fot.: materiały partnera zewnętrznego
By sport przyniósł zamierzone efekty, powinniśmy poświęcić na niego 40 – 60 minut, minimum trzy razy w tygodniu | fot.: materiały partnera zewnętrznego

Krok 3: W rękach fachowca

Ciało nabiera smukłego kształtu, wskazówka wagi przyjemnie zmienia kierunek. Nadal jednak nie możemy się pozbyć fałdek w tzw. trudnych miejscach – na boczkach czy wewnętrznych stronach ud. Jednym z najskuteczniejszych zabiegów odchudzających dostępnych na polskim rynku jest Zabieg odchudzania przy użyciu systemu Coolsculpting by Zeltiq.

– To idealna metoda dla osób borykającym się z nadmiarem tkanki tłuszczowej w miejscach, których nie można wymodelować ćwiczeniami, takich jak boczki, wewnętrzna strona ud czy obszar tuż nad kolanami – wyjaśnia dr Kinga Szlachcic-Wyroba z krakowskiego Ośrodka Medycznego Osteomed.

Zabieg cechuje wyjątkowa skuteczność. Już pierwsza sesja (zabiegi wykonuje się w trzymiesięcznych odstępach) może przynieść do 20% redukcji tkanki tłuszczowej w miejscu objętym kuracją. Sprawdzi się nie tylko w miejscach problematycznych. Doskonałe efekty przynosi również w redukcji tkanki tłuszczowej na brzuchu. Szczególnie w połączeniu z dietą i ćwiczeniami.

Lokalnie nagromadzoną tkankę tłuszczową oraz cellulit zniwelujemy również dzięki karboksyterapii, czyli terapii z wykorzystaniem dwutlenku węgla. Sama metoda nie jest nowa. CO2 w lecznictwie wykorzystywano już w połowie XX wieku, zalecając kuracjuszom sanatoriów kąpiele w wodzie wzbogaconej o ten właśnie związek chemiczny. Współczesne leczenie z wykorzystaniem dwutlenku węgla polega na wstrzykiwaniu go podskórnie lub śródskórnie.

– CO2 zaaplikowane w skórę rozszerza naczynka, dotlenia je oraz pobudza przepływ krwi. Dzięki czemu skóra staje się jędrniejsza oraz bardziej sprężysta – dodaje dr Szlachcic-Wyroba.

Do Sylwestra zostało jeszcze kilka tygodni. To idealny moment, aby zacząć plan wprowadzać w życie. Unikniemy niechcianego stresu na kilka dni przed. Ponadto dobrze zaplanowana kuracja pozwoli nam cieszyć się pięknym wyglądem nie tylko tego dnia. Przywitajmy rok z nowym ciałem!

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

składniki diety

Węgle, tłuszcze i białka – każdej diety cegiełka

Świat oszalał na punkcie diet, które w teorii mają pomóc w osiągnięciu wymarzonej sylwetki. Należy …