Dlaczego czas na sesję korporacyjną w firmie? 4 najważniejsze typy sesji zdjęciowych

Każda sesja jest inna i wymaga sporej kreatywności. | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Kiedy chcemy zaprezentować potencjalnemu klientowi, inwestorowi potencjał, jakim dysponujemy (potężny zakład produkcyjny, zaawansowanie techniczne sprzętu, który jest w naszym posiadaniu), czy oferowany przez nas produkt. Kiedy pokazujemy oblicza naszych pracowników by nie na stronie internetowej nie byli tylko literkami ułożonymi w pełnione funkcje, imię, nazwisko i numer telefonu. Kiedy mamy potrzebę zobrazowania naszym podwładnym standardów funkcjonowania w miejscu pracy takich jak ubiór, czy wygląd stanowiska pracy. Wówczas czas na zorganizowanie korporacyjnej sesji zdjęciowej.

Sesja portretowa

Jej organizacja zaczyna się od ustalenia liczby fotografowanych osób oraz przeznaczenia zdjęć. Kiedy wiemy już czy fotografie mają przedstawiać profesjonalnych modeli i modelki, czy raczej kadrę zarządzającą dużej korporacji, przechodzimy do szczegółów technicznych takich jak czas i miejsce.

Studio fotograficzne to miejsce, w którym dzięki zgromadzonemu sprzętowi takiemu jak tła (np. białe, czarne, szare) oświetlenie, garderoba jesteśmy w stanie zrealizować sesję w komfortowych warunkach. Nieocenione być może również studio mobilne. Pozwala nam to zaadaptować pomieszczenie w siedzibie Klienta na tymczasowe i prawie równie funkcjonalne pod względem fotograficznym miejsce. Decydujemy się na nie, gdy liczba osób do sfotografowania jest znaczna i zatrzymanie pracy tak wielu osób naraz mogłoby być niekorzystne dla przedsiębiorstwa lub czynnik czasowy ma decydujące znaczenie.

W obu przypadkach nasza modelka lub model trafi najpierw pod opieką stylistki. Wykorzystując swoje doświadczenie oraz wyposażenie, przygotowuje oblicze osoby fotografowanej tak, by wyglądało ono jak najkorzystniej (maskując niedoskonałości twarzy i „matowiąc” ją). Zabieg ten dodaje również pewności siebie fotografowanemu, co nie jest bez znaczenia w przypadku osób bez doświadczenia. Tutaj też dbamy o przygotowanie stroju. Często niezbędne jest prasowanie, czy choćby właściwe ułożenie kołnierzyka czy mankietu.

Następnie wędrujemy już przed obiektyw. Fotograf wraz z asystentem dostosowują ustawienie lamp oraz ich moc pod konkretnego modela i możemy zaczynać! Ponieważ model jest teraz najważniejszy, sprawiamy by czuł się komfortowo. Atmosfera na planie jest bardzo ważna i pilnujemy by nie psuło jej zbędne napięcie. Mamy w tym spore doświadczenie.

Sesja plenerowa

Sesje portretowe możemy zrealizować również w plenerze. Naturalna zieleń, czy po prostu łono natury jest znakomitym tłem dla tego rodzaju fotografii. Tutaj, mimo obecności słońca, również niezbędne są lampy, czy modyfikatory światła np. blenda, by model był właściwie doświetlony z każdej strony. W tym przypadku ogranicza nas często pogoda i do niej musimy się dopasować, co czasem oznacza przesunięcie sesji zdjęciowej na inny dzień w przypadku deszczu.

Sesja produktowa

Sesja produktowa to kolejna, równie ważna dziedzina naszej pracy. Zwykle sesja taka odbywa się w siedzibie klienta, gdzie rozstawiamy nasze mobilne studio. Z reguły są to zdjęcia „packshotowe”, w których występuje tylko produkt. Najpierw dobieramy właściwy kolor tła. Następnie dostosowujemy parametry oświetlenia. Dzięki tym zabiegom możemy pokazać to, co ważne ale i też ukryć to, co chronione tajemnicą. Zawsze dysponujemy większym monitorem by pokazać Klientowi „surowe” zdjęcie i uzyskać feedback, czy nie wymaga ono poprawek i czy wyczerpuje jego założenie.

W wielu przypadkach niezbędne jest też podejście bardziej kreatywne niż tylko warunki studyjne. Jako przykład niech posłużą produkty spożywcze, które często wymagają odpowiedniego otoczenia. Przykładowo, asortyment grillowy o wiele lepiej wygląda w swoim naturalnym środowisku, pizza na stole w otoczeniu ziół i oliwy, a masło obok świeżego chleba z chrupiącą skórką. Aby osiągnąć zamierzony efekt, sięgamy po pomoc stylisty. Często do zaprezentowania produktu niezbędny jest też model (w tym przypadku kucharz lub piekarz). Takie sesje są oczywiście bardziej skomplikowanie, przez co czasochłonne, ale efekt „wow” gwarantowany.

Fotografia z drona
Właściwe nasłonecznienie oraz umiarkowany wiatr warunkują udane zdjęcia lotnicze. | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Zdjęcia lotnicze, fotografia z drona

Uzupełnieniem naszej oferty są zdjęcia z wysokości – zdjęcia z drona. Dzięki niemu sfotografować możemy (jak i również sfilmować) wszelkiego rodzaju architekturę od pojedynczego budynku aż po rozległy teren dużego zakładu przemysłowego. Jedynym ograniczeniem w tym przypadku jest pogoda. Właściwe nasłonecznienie oraz umiarkowany wiatr warunkują udane zdjęcia lotnicze.

Z doświadczenia wiemy, że każda sesja jest inna i wymaga sporej kreatywności. Zawsze jesteśmy otwarci na bardziej lub mniej niestandardowe wyzwania.

Autor: Citymind.pl – fotografia reklamowa

Logo citymind.pl

Sprawdź także

para przeglądająca album zdjęciowy

Jaki album na zdjęcia wybrać?

Fotografia cyfrowa znacząco wpłynęła na to, w jaki sposób obchodzimy się ze zdjęciami. Wykonujemy coraz …