customer journey
Oczywiście działania w ramach customer journey muszą być precyzyjnie zaplanowane i nie powinno się niczego pozostawiać przypadkowi | fot.: materiał partnera

Etapy customer journey – kroki, które przybliżą firmę do sukcesu

W customer journey chodzi o analizowanie działań klienta związanych z daną firmą. Mapowanie jego podróży przez usługi jest istotne z punktu ich optymalizowania. Dzięki temu można coś zmienić i sprawić, że tym samym usługa stanie się dla klientów dużo bardziej przystępne i większą liczbę zachęci do zakupu i korzystania.

Etapy digital customer journey – kilka kroków do optymalizacji

Oczywiście działania w ramach customer journey muszą być precyzyjnie zaplanowane i nie powinno się niczego pozostawiać przypadkowi. Tylko dzięki temu można otrzymać realny obraz tego, jak wygląda podróż klienta przez każdy proces związany z firmą. Jak wyglądają te etapy?

Efektywny zespół

Już na samym początku prac warto pamiętać, że zespół powinien być wszechstronny i składać się ze specjalistów z różnych dziedzin. Interdyscyplinarne podejście pozwala być zawsze o krok przed konkurencją. 

Określanie celu do zrealizowania

Pomoże to sprecyzować działania i uniknąć tych, które nie są potrzebne z punktu widzenia celu. To również forma oszczędności i przyspieszenia prac. 

Grupa docelowa oraz jej potrzeby

Mówiąc o grupie docelowej mamy na myśli wszystkich tych, którym dana usługa się przyda i może się spodobać. Odkrywając i analizując potrzeby tej grupy można dojść do ważnych wniosków i wprowadzać innowacyjne działania. 

Badania i zbieranie danych

Customer journey to nic innego jak praca na zebranych danych. Jeśli brakuje czegoś do kompletu informacji – należy dane pozyskać. W tym celu mogą być pomocne badania i kontakt z klientami. 

Mapowanie – każdy etap ścieżki

Na podstawie zebranych danych należy odtworzyć ścieżkę klienta związaną z firmą. Ważne jest to, aby zwracać uwagę na nawet najdrobniejsze szczegóły każdego procesu – emocje temu towarzyszące  i opinie z tym związane. 

Wizualizacja

Jest ona możliwa po stworzeniu wszystkich map. Z pewnością zrodzą się z tego wartościowe wnioski, ponieważ możliwe będzie rozpoznanie problemów i błędów, które występują na poszczególnych etapach korzystania z usług. 

Wdrażanie zmian – ostatni etap

Po przeanalizowaniu podróży klienta możliwe jest wprowadzenie zmian. Śmiało można zatem uznać, że customer journey to narzędzie pracy z odczuciami i opiniami klientów na poszczególnych etapach interakcji z firmą. Z pewnością warto je stosować, jeśli chcemy mieć szerszy obraz dotyczący naszych usług i tym samym stale zwiększać grono swoich klientów. Nie bez znaczenia pozostaje również fakt, że będą to zadowoleni klienci.

Materiał partnera

Sprawdź także

Zespół podczas spotkania biznesowego

Dobra strategia kluczem do rozwoju Twojej firmy

Strategia, czyli kompleksowo opracowany plan działania, skierowany na realizację jasno wyznaczonych celów, jest jednym z …