targi reklamowe
Stoisko to najważniejszy aspekt każdych targów. Będzie podczas imprezy niczym przenośne biuro i centrum życia firmy | fot.: materiał partnera

Jak przygotować się do targów reklamowych?

Targi branżowe to świetny sposób na zaprezentowanie swoich usług szerszej publiczności. To również okazja do porozmawiania z klientami i poznanie ich uwag oraz oczekiwań. Każde targi powinny jednak poprzedzić intensywne przygotowania, np. inwestycja w dobrej jakości potykacz reklamowy. Przedstawiamy poradnik dla wystawcy, który pomoże Ci dopiąć wszystko na ostatni guzik!

Krok pierwszy – plan działania

Udział w targach ogrodniczych, weselnych czy jakichkolwiek innych powinien być punktem obowiązkowym dla każdej firmy. Do tego wydarzenia warto jednak należycie się przygotować. Już na wiele miesięcy przed imprezą warto podjąć kilka decyzji. Jeśli w firmie pracuje kilka osób, należy zdecydować, który pracownik powinien reprezentować przedsiębiorstwo. Mysi on być otwarty, komunikatywny, ale też dobrze znać ofertę produktową firmy. Z wyprzedzeniem można też ustalić, jakie systemy wystawiennicze zostaną użyte. Do wyboru jest naprawdę wiele, np. zgrabny i zajmujący mało miejsca L-banner, stabilny w każdych warunkach potykacz reklamowy, stojak na ulotki. Jeszcze przed wyjazdem na targi poleca się też ustalić ich cel – czy będzie to promocja wśród nowych klientów, czy raczej nawiązanie nowych kontaktów biznesowych? Dobry plan działania umożliwia późniejsze skupienie się na zaprezentowaniu w należyty sposób.

Aranżacja stoiska – L-banner, potykacz czy ścianka?

Stoisko to najważniejszy aspekt każdych targów. Będzie podczas imprezy niczym przenośne biuro i centrum życia firmy. To tam będą przebywać pracownicy, tam też przyjdą zaciekawieni klienci. Stoisko musi więc spełniać kilka funkcji. Powinno oczywiście przyciągać spojrzenia, dlatego nie można zapomnieć o pakiecie materiałów reklam. Lada z ulotkami, postawiony obok L banner,  potykacz reklamowy, efektowna ścianka – to wszystko wpływa na decyzję klientów o zatrzymaniu się przy danym stoisku. Formy te można łączyć lub też zdecydować się na jedną z nich. Wszystko zależy m.in. od tego, jak dużo miejsca mamy do dyspozycji. Nie zapomnijmy jednak, że stoisko powinno też być funkcjonalne i wygodne, ze sprytnie ukrytym miejscem na rzeczy osobiste pracowników, którzy przecież spędza tam wiele godzin.

Nie tylko ładny L-banner jest ważny, czyli jak przygotować się merytorycznie?

Reprezentowanie firmy na targach to zupełnie inny rodzaj pracy, niż ta wykonywana w biurze. Nawet najładniejszy potykacz reklamowy czy L-banner na nic się bowiem nie zdadzą w obliczu nieprzygotowanych do swojego zadania pracowników. Warto więc upewnić się, że będą oni w stanie odpowiedzieć na wszystkie pytania zadane przez potencjalnych klientów, a także, że poradzą sobie oni w trudnych, stresowych sytuacjach. Mając jednak dobrze wyszkolony zespół oraz zaaranżowane stoisko, nie trzeba się o nic obawiać i można cieszyć w pełni nawiązywaniem nowych obiecujących kontaktów!

Materiał partnera

Sprawdź także

marketing natywny

Na czym polega marketing natywny?

Działania koncentrujące się na tworzeniu specjalistycznych treści dla konkretnej grupy docelowej to właśnie szeroko pojęty …