Strona główna / Biznes / Jak sprzedawać na Allegro – krok po kroku

Jak sprzedawać na Allegro – krok po kroku

Portale aukcyjne z Allegro na czele stanowią doskonałe uzupełnienie sklepu online. | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Wypromowanie własnego sklepu internetowego w większości przypadku wymaga czasu, nakładu środków oraz oczywiście cierpliwości. Z tego też względu wielu przedsiębiorców szuka alternatywnych kanałów sprzedaży, które pozwolą zwiększyć obroty w sklepie pozwalając jednocześnie rozwijać główny kanał sprzedażowy czyli sklep internetowy. Jak powszechnie wiadomo portale aukcyjne z Allegro na czele stanowią doskonałe uzupełnienie sklepu online. Portal ten daje duże szanse na poszerzenie bazy klientów i promocję własnej marki. Jednak aby cieszyć się z większych zysków trzeba odpowiednio przygotować się przed przystąpieniem do sprzedaży na Allegro. Z tego względu w tym poradniku podpowiemy jak sprzedawać na Allegro krok po kroku.

Zacznijmy jednak od tego dlaczego warto zacząć sprzedaż na Allegro. Otóż bez dwóch zdań jest to najpopularniejszy serwis tego typu w naszym kraju. Większość klient którzy mówią o handlu w Internecie myśli właśnie o Allegro. Sprzedaż na Allegro daje więc dostęp do olbrzymiej bazy potencjalnych klientów, którzy będą mogli skorzystać z naszych usług czy produktów. Oczywiście sprzedaż na Allegro nie jest pozbawiona też pewnych wad. Mowa tutaj o opłatach prowizyjnych pobieranych przez serwis za zawarte w nim transakcje z klientami.

Zacznijmy zatem od tego jak przygotować się do sprzedaży na Allegro. Pierwszym krokiem powinno być stworzenie wiarygodnego konta firmowego. Jako przedsiębiorca obowiązkowo musisz założyć na Allegro konto typu firma. Da Ci to bowiem dostęp do opcji nie dostępnych dla zwyczajnych sprzedających. Cały proces rejestracyjny w serwisie nie należy do zbyt skomplikowanych. Należy mieć jedynie pod ręką takie dane jak adres e-mail, adres firmy, numer NIP, REGON oraz KRS.

Kluczowym elementem będzie też wybranie nazwy twojego konta sprzedażowego. Warto aby zawierało ono nazwę firmy lub też nawiązywało bezpośrednio do adresu sklepu www który prowadzimy ( tutaj uwaga – nie można stosować kropek w nazwie konta, ale można je zastąpić poprzez wstawienie myślnika czy też podkreślenia

Wykres Allegro
fot.: materiał partnera zewnętrznego

Po utworzeniu konta trzeba przystąpić do jego uzupełnienia o najważniejsze dla klientów informacje. Mowa tutaj o wszelkich danych kontaktowych do naszej firmy oraz krótkiej jej historii. Następnie należy zając się uzupełnieniem zakładek związanych z polityką zwrotów i reklamacji jakie obowiązują w naszej firmie. Na sam koniec trzeba przystąpić do uzupełnienia odpowiednich informacji odnośnie gwarancji na sprzedawane przez nas produkty.

Kolejnym krokiem powinno być przeprowadzenie analizy konkurencji. Sprzedaż na Allegro to walka z innymi przedsiębiorcami. Trzeba zatem dobrze poznać wroga zanim przystąpimy do walki z nim.

Sprzedaż na Allegro - aukcja
fot.: materiał partnera zewnętrznego

Przeprowadzając analizę konkurencji należy zwracać uwagę nie tylko na ceny produktów, tytuły aukcji czy też zdjęcia produktów. Warto w przypadku analizowania konkurencji sięgnąć po nieco bardziej zaawansowane narzędzia. Przykładem może być na przykład serwis Trade Watch. Monitoruje on wszelkie transakcje na Allegro i na ich podstawie dostarcza szczegółowe raporty. Pozwoli to sprawdzić jakie produkty sprzedają się najlepiej w zależności od danej kategorii.

Gdy analizę konkurencji mamy już za sobą możemy pomyśleć o wystawieniu pierwszych aukcji. Zanim jednak do tego przystąpimy upewnijmy się iż posiadamy odpowiednie zdjęcia. Allegro już od pewnego czasu wymaga aby zdjęcia były wysokiej jakości i posiadały białe tło. Jeżeli zatem te którymi dysponujemy to stockowe zdjęcia dostarczone przez producenta lub też nasze własne ale wykonane w domowych warunkach, to warto rozważyć zainwestowanie w profesjonalną sesję zdjęciową sprzedawanych przez nas produktów. Upewnij się, że każdy produkt będzie dobrze sfotografowany z każdej strony i ukazane zostaną wszelkie istotne szczegóły sprzedawanego produktu.

Przystępując do wystawienia aukcji trzeba też postawić na dobrej jakości opis który przyciągnie uwagę kupującego. Od momentu gdy Allegro wprowadziło nowe standardy wystawiania aukcji masz jako sprzedawca do dyspozycji tylko kilka rodzajów wielkości czcionki do wyboru oraz zwykłe wypunktowania i wylistowania. Daje to niewielkie możliwości wizualnego wyróżnienia się i sprawia, że sama treść jest bardziej istotna niż wygląd. Trzeba zatem dołożyć wszelkich starań aby opis produktu zawierał wszelkie niezbędne informacje o produkcie. Skupić należy się na przedstawieniu jego zalet. Warto wykorzystać zatem do tego celu tak zwany język korzyści.

Jeżeli to możliwe postaraj się też aby koszty wysyłki twojego produktu były darmowe. Jak pokazują badania marketingowe nic tak dobrze nie przekonuje klienta do zakupu jak zaoferowanie mu darmowej opcji dostawy.

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

Aplikacja zakupowa Allegro

Facebook wprowadza nowe narzędzie do zakupów online

Facebook staje się internetową fabryką nowych produktów i usług – mówi Joanna Jałowiec, redaktor naczelna Proto.pl. …