mała gastronomia
Własny biznes gastronomiczny to ogromna satysfakcja, ale również ciągła potrzeba udoskonalania oferty | fot.: stock.adobe.com

Jak w prosty sposób wpłynąć na zyski w małej gastronomii?

W branży gastronomicznej wiele czynników składa się na sukces lokalu – są to przede wszystkim dobre jedzenie, wykwalifikowana załoga i oczywiście skuteczna reklama, pozwalająca dotrzeć do klienta. Tylko niewielki procent restauratorów zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne są… opakowania na wynos.

Własny biznes gastronomiczny to ogromna satysfakcja, ale również ciągła potrzeba udoskonalania oferty. Nie pomaga w tym obecna sytuacja epidemiczna, która dotknęła zwłaszcza małe lokale, gdzie właściciele musieli zrezygnować z części stolików, by spełnić wymogi sanitarne. Część restauratorów, aby uratować swój biznes i zapobiec konieczności redukowania załogi, zaczęła kłaść większy nacisk na sprzedaż jedzenia z dowozem lub na wynos. W obu tych przypadkach ogromną rolę mają dobrej jakości opakowania na wynos, które wpływają na zadowolenie klientów z usług lokalu. Dlaczego jakość opakowań jest tak ważna?

Smaczna zawartość to nie wszystko

Gdy prześledzi się komentarze dodawane przez klientów restauracji w popularnych aplikacjach gastronomicznych, zauważyć można pewną prawidłowość: bardzo duża część negatywnych opinii dotyczy dostarczenia przez kierowcę zimnego jedzenia. Oczywiście, można dojść do wniosku, że powodem takiej sytuacji mogła być duża ilość zamówień, jaką miał do rozwiezienia kierowca. W końcu zawsze jest jakiś klient, który w takiej sytuacji dostanie swoje zamówienie na końcu.

Bardzo często jednak wina leży po stronie nieprawidłowego pakowania jedzenia, do którego używane są materiały o słabych właściwościach termoizolacyjnych. Wówczas dostarczane posiłki wychładzają się dużo szybciej i docierają do klienta zupełnie zimne, co negatywnie wpływa na walory smakowe zamówionych potraw. Zainwestowanie przez firmę w dobre opakowania na wynos pozwala w znacznym stopniu ograniczyć takie sytuacje, nawet wówczas, gdy firma dowozi posiłki do innych dzielnic, a kierowca korzysta ze skutera.

Jakie są właściwości dobrych opakowań na wynos?

Co warto brać pod uwagę, zamawiając opakowania gastronomiczne do firmy? Oto kilka ważnych kryteriów:

  • dopasowanie opakowań na wynos do charakteru potrawy – inne pudełko jest potrzebne do transportu pizzy, inne do frytek, a jeszcze inne do zestawu obiadowego czy posiłków płynnych. Priorytetem powinno być zarówno dobre utrzymywanie ciepła przez materiał opakowania, ale również bezpieczeństwo transportu – pudełka muszą zapobiegać zmieszaniu się potraw ze sobą,
  • odpowiedni rozmiar opakowań na wynos – bardzo ważną kwestią jest wielkość pudełek, zwłaszcza w przypadku restauracji słynących z dużych porcji. Zdarza się, że jedząc w lokalu, klient może liczyć na naprawdę pokaźny posiłek, podczas gdy ta sama potrawa zamówiona do domu – mimo tej samej ceny – ma znacznie mniejszą objętość. Wynika to na ogół ze zbyt małych opakowań w stosunku do standardowej wielkości posiłków serwowanych w restauracji. Takie postępowanie może zniechęcić klienta do zamówień na wynos lub z dowozem,
  • trwałość i jakość – kolejnym bardzo istotnym parametrem jest wysoki gatunek materiałów użytych do produkcji opakowania na wynos. Jest to ogromnie istotne, zwłaszcza w przypadku potraw o dużej wilgotności, które wymagają naprawdę solidnego pakowania.

Oferując klientom dobrze zabezpieczone dania, restauracja jest w stanie pozytywnie wpłynąć na odbiór potraw przez stałych i nowych klientów. Może to mieć przełożenie na lepsze opinie o obiekcie w mediach społecznościowych, skłaniając tym samym nowe osoby do składania zamówień z dowozem. To ogromna szansa, zwłaszcza dla małych, rozwijających się biznesów, dla których każdy stały klient jest na wagę złota.

Materiał partnera