napis strategia marketingowa
Odwdzięczenie się za prezent może dotyczyć zakupu produktu lub usługi w firmie, która przygotowała gadżety marketingowe, ale również zwykłego ludzkiego kontaktu i podtrzymywania wypracowanej relacji | fot.: materiał partnera

Jakie zalety płyną z wręczania gadżetów reklamowych klientom?

Kto z nas nie lubi dostawać prezentów – ręka do góry! Lasu rąk nie widać, zatem możemy przyjąć, że większość z nas odczuwa radość, gdy otrzymuje nawet niewielki upominek. W momencie brania go rodzi się, świadomie bądź też nie, potrzeba wzajemności. Odwdzięczenie się za prezent może dotyczyć zakupu produktu lub usługi w firmie, która przygotowała gadżety marketingowe, ale również zwykłego ludzkiego kontaktu i podtrzymywania wypracowanej relacji. Jakie jeszcze zalety płyną z wręczania prezentów reklamowych swoim klientom? Czy znasz je wszystkie? Poniżej pięć najistotniejszych argumentów.

Po pierwsze: zwiększenie świadomości marki

Klient, spoglądając na kubek ceramiczny z firmowym logo kontrahenta czy też korzystając z pendrive’a z logotypem Twojej firmy, codziennie zaznajamia się ze znakiem graficznym, budując ciąg pozytywnych skojarzeń. U niektórych kontrahentów może z czasem zrodzić się potrzeba zajrzenia na stronę lub profil firmowy w celu sprawdzenia, co też marka może im zaoferować. Zwykła ludzka ciekawość popycha do przyjrzenia się profilowi działalności firmy, która przysłała drobny upominek.

Po drugie: uniwersalny i praktyczny charakter gadżetów

Tanie gadżety, nieprzysparzające problemów w masowej produkcji, takie jak długopisy reklamowe, smycze reklamowe, notesy reklamowe czy torby reklamowe mają na tyle uniwersalny charakter, że możesz wręczyć je zarówno nowemu klientowi, jak i wieloletniemu kontrahentowi. Są niezobowiązujące i nie wprawiają w kłopot żadnej ze stron. Są na dodatek praktyczne, ułatwiając i uprzyjemniając czas spędzony w biurowej rzeczywistości. Nie będą kurzyć się w szufladzie – staną się podstawowym elementem biurowego wyposażenia. Warto dysponować przynajmniej kilkoma podstawowymi kategoriami gadżetów reklamowych i raz na jakiś czas obdarowywać nimi swoich klientów. Zrób wszystko, aby o Tobie nie zapomnieli!

Po trzecie: niskie koszty produkcji

Firmy, które zamawiają duże nakłady materiałów reklamowych liczą się ze stosunkowo niskim kosztem za sztukę. Gadżety reklamowe (między innymi kubki reklamowe, parasole reklamowe czy pendrive reklamowe) nie niosą ze sobą znacznych wydatków, dlatego są na wyciągnięcie ręki zarówno mikro, jak i średnich czy dużych przedsiębiorstw. Są przystępne cenowo, łatwe do podzlecenia oraz bezproblemowe w transporcie na większe odległości. Każdy z tych czynników przemawia za zainteresowaniem się nimi.

 

Po czwarte: dotarcie do dużej liczby odbiorców

Popularne materiały reklamowe, oferowane między innymi przez firmę Promoteca, możesz bez większych problemów wysłać pocztą lub kurierem na adres danego podmiotu gospodarczego. Sprawdzi się to w przypadku akcji marketingowej zakrojonej na większą skalę, ale też okresowej „przypominajki” o działalności Twojej firmy. Dobrym pomysłem jest też wręczanie gadżetów osobiście tym kontrahentom, którzy odwiedzają Cię w biurze. Wtedy moc wręczanego upominku będzie zdecydowanie większa, choć jego wartość materialna przecież nie ulegnie zmianie. Sprytne, prawda?

Po piąte: podtrzymanie istniejącej już relacji

Dawno nie rozmawiałeś ze swoim kontrahentem? Jeśli bieżące projekty i brak czasu sprawiły, że masz spore zaległości w kontaktach, możesz sam stworzyć pretekst do rozmowy, na przykład poprzez przesłanie gadżetów reklamowych. Daj sobie przestrzeń do dialogu i narodzin ciekawej kooperacji. Drugiej stronie na pewno głupio będzie nie podziękować Ci w takiej sytuacji – drogą telefoniczną czy e-mailową. W ten oto łatwy sposób możesz odświeżyć i zadbać o wartościową, choć przykurzoną już nieco, relację.

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

8 marca w biznesie

Jak zaskoczyć klientki w Dzień Kobiet? Podarować im wyjątkowe gadżety reklamowe!

Podczas prowadzenia własnego biznesu pojawia się wiele okazji, aby podarować klientom gadżety reklamowe związane z …