klawiatura komputerowa
Żeby zmaksymalizować efekt praktyczności danego gadżetu, poleca się, aby jego rodzaj bardzo precyzyjnie dobrać do grupy docelowej, czyli do naszych klientów | fot.: materiał partnera

Jak wybrać gadżet reklamowy?

Gadżety reklamowe stają się coraz chętniej wybieraną przez firmy formą reklamowania swojej marki i produktów. Dzięki licznym zaletom mogą sobie na nie pozwolić nie tylko duże przedsiębiorstwa, lecz przede wszystkim małe, początkujące dopiero firmy. W jaki jednak sposób najlepiej wybierać gadżety reklamowe? Czym się one powinny charakteryzować?

Dlaczego warto mieć gadżety reklamowe?

Zanim jednak przejdzie się do tego, jakimi cechami powinny charakteryzować się dobre gadżety reklamowe dla firm, najpierw warto sobie zadać pytanie, z jakiego tak naprawdę powodu warto się nimi zainteresować? Co konkretnie sprawia, że taki dodatek powinien być używany przez wiele firm?

Zdecydowanie najważniejszą zaletą jest strona ekonomiczna tego rozwiązania. Za stosunkowo niewielką kwotę można mieć naprawdę rewelacyjne zalety z zakresu rozpoznawalności i dobrego PR dla firmy. Co więcej, przy pomocy gadżetów możliwe jest także to, aby stworzyć dobre i silne relacje z klientami, lecz także z kontrahentami.

Najważniejsze cechy gadżetów reklamowych

Żeby jednak te wszystkie zalety można było wykorzystać w swoim przedsiębiorstwie, koniecznie trzeba dane gadżety w odpowiedni sposób wybrać. Jakimi zatem cechami powinny się one charakteryzować?

Zdecydowanie najważniejszą sprawą w przypadku wybierania gadżetu reklamowego jest to, że musi to być rzecz użyteczna. Chodzi tu o to, żeby po jej otrzymaniu przez klienta nie trafiła ona do szafki, lub po prostu do kosza. Jeśli wręczy się w ramach prezentu rzecz, którą można będzie codziennie używać, a nasze logo pozostanie w zasięgu wzroku osoby obdarowanej oraz osób wokół niej, sukces zostanie osiągnięty.

Żeby zmaksymalizować efekt praktyczności danego gadżetu, poleca się, aby jego rodzaj bardzo precyzyjnie dobrać do grupy docelowej, czyli do naszych klientów. Jak bowiem wiadomo, jeśli klientami są osoby pracujące w biurach, świetnie sprawdzą się ramach takich prezentów akcesoria biurowe, czyli np. nieśmiertelne długopisy z logo. Jeśli jednak naszymi klientami są osoby młode i jeszcze niepracujące, to warto sięgnąć w tym wypadku po nieco bardziej zaawansowane gadżety elektroniczne lub słodycze reklamowe. Rewelacyjnym pomysłem ostatnich lat jest power bank reklamowy, który zawierać na sobie będzie logo danej firmy. Innego typu bardzo dobrym pomysłem z tego zakresu gadżetów reklamowych mogą być nawet zwykłe pendrive. Z kolei one bardzo częsty rozdawane są np. przez dealerów samochodów lub też deweloperów sprzedających mieszkania. Używają wtedy pendrive w kształcie klucza i umieszczają na nim podstawowe dokumenty sprzedaży.

Materiał partnera

Sprawdź także

napis strategia marketingowa

Jakie zalety płyną z wręczania gadżetów reklamowych klientom?

Kto z nas nie lubi dostawać prezentów – ręka do góry! Lasu rąk nie widać, …