mężczyzna w koszuli podpisujący umowę
Umowa na pozycjonowanie strony internetowej nie może zostać podpisana "w ciemno". Niestety spora część osób zapomina o tym, jak ważne jest to, aby przeanalizować warunki współpracy | fot.: pixabay
Strona główna / Biznes / Praca / Umowa o pozycjonowanie strony internetowej – na co zwrócić uwagę?

Umowa o pozycjonowanie strony internetowej – na co zwrócić uwagę?

Pozycjonowanie stron internetowych to absolutna podstawa dla tych, którzy chcą zwiększyć widoczność swojej marki w sieci. Na opisywaną usługę decydują się zarówno osoby działające w sieci (np. e-sklepy), jak i stacjonarnie (np. obiekty gastronomiczne). Bardzo ważne jest to, aby znaleźć godnego zaufania specjalistę SEO, który posiada nie tylko gruntowną wiedzę, ale również doświadczenie. Dobra agencja marketingowa dba o interesy swoich klientów, co przekłada się na kompleksowe wsparcie na każdym etapie współpracy – również podczas podpisywania umowy, czy zakończenia jej trwania.

Umowa SEO – na co uważać?

Umowa na pozycjonowanie strony internetowej nie może zostać podpisana „w ciemno”. Niestety spora część osób zapomina o tym, jak ważne jest to, aby przeanalizować warunki współpracy. Bardzo często wzbudzają one sporą ilość wątpliwości. Ponadto mogą nieść za sobą szereg negatywnych konsekwencji w przyszłości. Trzeba mieć świadomość, że nie jesteśmy w stanie przewidzieć tego, czy standard świadczonych usług SEO spełni nasze oczekiwania. Dopiero po czasie może okazać się, że efekty pozycjonowania strony są mierne, a budżet jest wykorzystywany nieefektywnie. Właśnie dlatego warto jest zweryfikować poniższe kwestie.

  1. Zbyt długi okres wypowiedzenia – roczny, a nawet dwuletni okres wypowiedzenia to powszechnie wykorzystywany trik agencji SEO o wątpliwych standardach. Niestety po podpisaniu umowy wyrażamy zgodę na wszystkie warunki współpracy, a więc niewiele możemy z tym zrobić. Uczciwy czas wypowiedzenia to 1-3 miesiące.
  2. Bardzo wysoka kara za przedwczesne zerwanie umowy na pozycjonowanie strony – mowa tutaj o sankcjach będących kilkukrotnością maksymalnego miesięcznego wynagrodzenia usługodawcy.
  3. Brak odpowiedzialności za efekty – firma pozycjonująca witrynę bezpośrednio odpowiada za rezultaty podjętych działań. Ważne jest to, aby w umowie znajdował się odpowiedni wpis, który porusza to zagadnienie.
  4. Klauzula o usunięcia linków po zakończeniu współpracy – to klient powinien decydować, co stanie się z nimi w przyszłości. Jeśli linkowania zostaną usunięte, to efekty opłaconej już pracy pójdą na marne. Niestety to częsta praktyka agencji SEO – warto więc tę kwestię uregulować w umowie o pozycjonowanie strony.

Skorzystanie ze wsparcia prawnego

Prawdą jest, że nie każdy potrafi samodzielnie ocenić, czy zapisy znajdujące się w umowie nie są krzywdzące. Na szczęście istnieje możliwość skorzystania z wsparcia prawnika. Jest to prawdziwa gratka dla tych, którzy chcą mieć stuprocentową pewność, że współpraca z firmą pozycjonującą będzie przebiegać w oparciu o jasne i zrozumiałe zasady. Fachowa ocena jednego dokumentu nie kosztuje zbyt wiele, a więc każdy może pozwolić sobie na taki wydatek. Trzeba wziąć pod uwagę, że jest to inwestycja, która może uchronić przed wieloma negatywnymi konsekwencjami w przyszłości.


Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

Content marketing i SEO, czyli duet idealny. Poznaj strategię, która zapewnia sukces w Google

Działania prowadzone w obrębie SEO rzadko kiedy są wymieniane w jednej parze z content marketingiem. …