POS
Branża materiałów wspierających sprzedaż rozwija się wraz z nieustannym poszukiwaniem coraz skuteczniejszych technik wzmacniających sprzedaż w galeriach handlowych, supermarketach i punktach sprzedaży. | fot.: Fotolia

Rynek POS – jak wygląda i co może zaoferować?

Rynek materiałów wspierających sprzedaż – POS (ang. point of sale) to dynamicznie rozwijający się sektor branży poligraficznej. Błyskawicznie zmieniające się standardy, rozwój technologiczny i rosnąca konkurencyjność w zakresie produkcji materiałów POS stanowią motor napędowy branży, która obecnie ma się lepiej niż kiedykolwiek wcześniej.

Branża materiałów wspierających sprzedaż rozwija się wraz z nieustannym poszukiwaniem coraz skuteczniejszych technik wzmacniających sprzedaż w galeriach handlowych, supermarketach i punktach sprzedaży. Nie bez znaczenia pozostaje określenie miejsca w marketach przy linii kas jako „złotej strefy”. To właśnie od realizowania skutecznej kampanii POS zależy lwia część sprzedaży realizowanej w sklepach.

Rośnie zaufanie firm do producentów materiałów wspierających sprzedaż. Coraz chętniej powierzamy również tworzenie i zarządzanie strategiami oraz kampaniami promocyjnymi. Niemniej obiecująco prezentuje się rosnąca konkurencyjność przedsiębiorstw produkujących materiały POS, która napędza różnorodność i atrakcyjność oferowanych rozwiązań.

Wraz z zaostrzającą się rywalizacją na rynku, napędu nabiera również produkcja coraz bardziej innowacyjnych materiałów POS. Producenci dążą do oferowania jak najbardziej atrakcyjnych rozwiązań zapełniających przestrzenie sklepowe. Od pewnego czasu możemy obserwować trend związany z łączeniem produkcji i dystrybucji materiałów POS wraz z usługami kompleksowego wspierania firm i marek w miejscach sprzedaży. Takie usługi oferuje jeden z producentów materiałów POS – firma Canvas specjalizująca się w komunikacji wizualnej.

Jakie materiały POS sprzedają się najlepiej?

Wymagania klientów są bardzo zróżnicowane i zmieniają się w okamgnieniu. Niemniej jednak wśród materiałów wspierających sprzedaż, które cieszą się ostatnimi czasy największym wzięciem, możemy wymienić duże i ogromne formaty, potykacze, POS-y z zaimplementowaną technologią LED, a także roll-upy utrzymane w nietypowym i intrygującym stylu.

Producenci materiałów POS nie ograniczają się wyłącznie do wymienionych wyżej form. W ich stałej ofercie coraz częściej znajdziemy także rozwiązania IT wspomagające sprzedaż, usługi wyklejania folią, zaawansowane konstrukcje przestrzenne, czy też kompleksowe projekty aranżacji przestrzeni sklepowych i biurowych.

Wśród analityków panuje zgodne przekonanie, że branża i rynek POS dążą w kierunku materiałów świetlnych – głównie wykorzystujących technologię LED, która oferuje spore możliwości kreacji i przyciągania uwagi konsumentów.

Precyzyjne dopasowanie i personalizacja materiałów POS

Duża ilość klientów poszukuje rozwiązań precyzyjnie dopasowanych do środowiska. Z potrzeby personalizacji i zachowania spójnego wizerunku marki rośnie potrzeba precyzyjnego dopasowania formy materiałów reklamowych. Wzrasta znaczenie niskonakładowej produkcji limitowanych POS-ów – realizowanych głównie na zamówienie.

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

Taśma ledowa

Oświetlenie LED

Dioda elektroluminescencyjna jest jednym z najnowszych wynalazków i jest obecnie szeroko stosowana. Od telefonu komórkowego …