Współpraca z zaufanym operatorem płatności zwiększa wiarygodność sklepu

Współpraca z docenionym dostawcą płatności zwiększa wiarygodność e-sklepu i wychodzi naprzeciw potrzebom nowoczesnego konsumenta. | fot.: materiał partnera zewnętrznego

W Polsce jest niespełna 26 mln internautów – wynika z badań przeprowadzonych przez Millward Brown. Blisko połowa użytkowników sieci robi zakupy w sklepach internetowych. Nowoczesny konsument ceni sobie możliwość załatwienia spraw, w tym m. in. opłacenia rachunków i zrobienia zakupów bez konieczności wychodzenia z domu lub z poziomu urządzeń mobilnych. Właśnie dla takiego konsumenta stworzono szybkie płatności online.

Szybkie przelewy znalazły się na pierwszym miejscu wśród sposobu płatności, które najbardziej zachęcają do zakupu przez internet. Z takich rozwiązań korzysta blisko 60 proc. ankietowanych.

Z tego powodu większość wartościowych platform sklepowych gwarantuje integracje z wybranymi operatorami płatności. Świadomy sprzedawca zwraca ponadto uwagę na to, ile kanałów i metod płatności udostępnia dany operator, tak, by sprostać potrzebom nawet najbardziej wymagających klientów.

Z danych ze stron internetowych operatorów płatności wynika, że pod względem ilości platform sklepowych zintegrowanych z danym operatorem przoduje m. in. Dotpay, który oferuje blisko 200 kanałów płatności. Dotpay to spółka z ogromnym doświadczeniem, ten system płatności założono bowiem w 2000 roku i w ciągu kilkunastu lat stał się on jednym z europejskich liderów płatności internetowych. Oferuje nie tylko bezpieczne i wygodne płatności online, ale także szeroki dostęp do przelewów elektronicznych. Ponadto udostępnia funkcjonalności pozwalające na przyjmowanie płatności w różnych walutach i z poziomu urządzeń mobilnych.

Dotpay stawia na optymalizację płatności, tak, by finalizować je w jak najmniejszej liczbie kroków, co zmniejsza czas oczekiwania na zamówienie. Podczas realizacji transakcji, dane do przelewu wypełniane są automatycznie, co zmniejsza ryzyko pomyłki i pozwala zaoszczędzić czas przy wykonywaniu operacji.

System płatności Dotpay przystosowano do obsługi zagranicznych konsumentów. Udostępnia od udogodnienia, które pozwalają zapłacić za towar lub usługę w walucie karty. Usługa obejmuje ponad 30 walut.

Innymi ułatwieniami są płatności cykliczne lub tzw. IVR, czyli płatność kartą przez telefon.

Korzystanie z płatności on-line nie niesie za sobą dodatkowych kosztów i nie wymaga zakładania konta w systemie. Płatność odbywa się na podstawie umów między bankiem, sprzedawcą i Instytucją Płatniczą i jest kontrolowana przez Komisję Nadzoru Finansowego – informuje Bernadetta Madej, dyrektor działu handlowego w Dotpay.

Dotpay działa pod kontrolą Komisji Nadzoru Finansowego, spełnia restrykcyjne wymogi bezpieczeństwa procesu płatności, posługując się takimi certyfikatami jak: PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) Level 1 oraz Thawte Web Server Certificate (Extended Validation). Pozwalają one zachować bezpieczeństwo danych osobowych oraz danych kart kredytowych.

Istotne z punktu widzenia e-sprzedawców jest również tzw. zaplecze techniczne. Dotpay oferuje całodobowy dostęp do serwisu.

Reasumując, systemy płatności online zyskują coraz większą popularność, bo usprawniają proces zakupu w sieci i pozwalają konsumentom zaoszczędzić, ograniczając np. koszty związane z przesyłką pobraniową.

Współpraca z docenionym dostawcą płatności zwiększa wiarygodność e-sklepu i wychodzi naprzeciw potrzebom nowoczesnego konsumenta.

Materiał partnera zewnętrznego

dotpay logo