Uber jest bardzo zadowolony z wyników osiąganych w Polsce i nie wyklucza poszerzenia zakresu swych usług. Obok tanich przewozów ekonomicznych rozważa usługi transportowe także w innych klasach cenowych i jakościowych. Zamierza również oferować przewozy w kolejnych aglomeracjach.
– Myślę, że rynek, na którym działa Uber, przede wszystkim odznacza się bardzo dobrym przyjęciem ze strony użytkowników, więc spodziewamy się tutaj rozwoju w bardzo szybkim tempie, tak naprawdę w ciągu paru najbliższych miesięcy, a nawet lat – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Kacper Winiarczyk, dyrektor operacyjny Uber Polska. –Pojawiają się nowe rynki, nowe miasta, pojawiają się nowi gracze na tym rynku, bo tak naprawdę chodzi o to, żeby mieszkańcom miast zapewnić jak najwięcej opcji transportowych.
Firma działa w Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Poznaniu i Wrocławiu. Kacper Winiarczyk nie chce mówić o prognozach na kolejny rok, zwracając uwagę, że wszystkie prognozy wzrostu, które firma przygotowała dla Polski na rok 2015, zostały parokrotnie pobite.
– Skupiamy się na rozwoju naszej podstawowej usługi, czyli klasy ekonomicznej, ale nie wykluczamy w najbliższych miesiącach wprowadzenia następnych produktów. Na razie skupiamy się na rozwoju od strony technologicznej, która może nie do końca jest widoczna dla konsumentów, natomiast jest bardzo ważna dla naszych kierowców. A to, co dla nas najważniejsze, to przede wszystkim zadowolenie kierowców, które możemy osiągnąć, oferując im wysokie zarobki oraz atrakcyjne i elastyczne warunki pracy.
Wejście Ubera na polski rynek budziło wiele kontrowersji i zostało negatywnie przyjęte przez tradycyjne firmy przewozowe, ale firma podkreśla, że najważniejsi są dla nich klienci.
– Myślę, że to, co nam najbardziej w Polsce tak naprawdę pomaga, to niesamowicie dobre przyjęcie ze strony użytkowników– mówi dyrektor operacyjny Uber Polska. – Niedawno przeprowadziliśmy badania wspólnie z Ipsosem i okazało się, że rekordowe 97 proc. użytkowników poleciłoby nasze usługi swoim znajomym lub rodzinie, a to oznacza, że użytkownicy bardzo dobrze nas odbierają.
Przedstawiciele Ubera podkreślają, że w Krakowie mają pracować nie tylko specjaliści od IT, lecz także osoby, które zajmują się procesami biznesowymi, również absolwenci uczelni humanistycznych.
– Otwieramy w Krakowie centrum usług biznesowych, gdzie znajdzie pracę 140 wysoko wykwalifikowanych specjalistów i zamierzamy tam zainwestować około 40 mln zł – informuje Kacper Winiarczyk z Uber Polska. – Będą to przede wszystkim specjaliści zajmujący się optymalizacją procesów biznesowych, znajdowaniem przyczyn częstych problemów użytkowników, następnie wdrażaniem procesów, które te problemy mogą rozwiązać, i wdrażaniem tych rozwiązań na terenie całego regionu.
@Newseria