Archwium dla tagu: efektywność

Czas to pieniądz, czyli jak być dobrym strategiem na co dzień

Marcin Pietraszek, Czas to pieniądz. Jak oszczędzać czas i pieniądze

Niezależnie od tego, czy pracujemy w korporacji, w małej firmie czy prowadzimy własną działalność, codziennie jesteśmy strategami. Podejmujemy szereg małych i dużych decyzji dotyczących organizowania czasu pracy i wypoczynku, wydatków, kredytów. Nie zdajemy sobie sprawy z tego, że nasze przyzwyczajenia, schematy często przeszkadzają nam w efektywnej pracy i gospodarowaniu finansami. …

Czytaj więcej »

Metoda 5S – porządek sprzyja efektywności

Metoda S5

Czy metoda 5S naprawdę się firmom opłaca? Zazwyczaj tak, choć wiele zależy od determinacji menedżerów wprowadzających zmiany, a także od ich umiejętności, by skutecznie przekonać do nich pracowników. Bez tego trudno będzie mówić o sukcesach. Metoda 5S jest jednym z podstawowych narzędzi wykorzystywanych podczas wdrażania koncepcji Lean Management w przedsiębiorstwie. …

Czytaj więcej »

Prawdopodobnie Ty też nie pracujesz efektywnie

Efektywność pracy

Zaledwie 36 proc. czasu poświęconego na pracę jest efektywnie wykorzystywane – wynika z badań zrealizowanych przez firmę Compass & Partners. Powodem niskiej wydajności jest przekonanie, że o jakości pracy decyduje czas poświęcony na jej wykonywanie. Tymczasem jej nadrzędnym celem powinno być zaspokojenie potrzeb klientów. Pod tym względem powinniśmy się wzorować na skandynawskiej kulturze …

Czytaj więcej »

5 sposobów na oszczędności w firmie

oszczędności w biurze

Istnieją tylko dwa sposoby na poprawę kondycji finansowej firmy. Pierwszy z nich, to zwiększenie przychodów np. poprzez wzrost sprzedaży lub podwyższenie cen. Drugi to obniżenie kosztów, dzięki czemu w firmowej kasie pozostanie więcej środków. Czasem nawet drobne oszczędności mogą przynieść duże korzyści.   W ferworze codziennych obowiązków, przedsiębiorcy oraz menedżerowie …

Czytaj więcej »