W globalizującym się świecie biznesu, zrozumienie i szacunek dla różnic kulturowych w etykiecie biznesowej staje się niezbędne dla budowania skutecznych międzynarodowych relacji i partnerstw. Różnice te mogą obejmować sposób komunikacji, negocjacji, podejmowania decyzji, etykiety przy stole, a nawet odpowiedniego ubioru. W tym artykule przyjrzymy się, jak etykieta biznesowa różni się …
Czytaj więcej »Jak realizować cele w organizacji?
Wyznaczanie i realizowanie celów to podstawowe zadanie każdej organizacji, która chce osiągnąć sukces. Oba te działania muszą być jednak przeprowadzone prawidłowo, aby dać oczekiwane wyniki. W jaki sposób organizacja może wspierać realizację celów? Cele muszą być realne Aby realizacja celów była w ogóle możliwa, firma musi przede wszystkim zadbać o …
Czytaj więcej »G Suite – co to jest i dla kogo?
W dobie Internetu i szybkiego rozwoju poszukujemy rozwiązań, które z jednej strony ułatwią nam pracę, z drugiej zaś zapewnią bezpieczeństwo. Jednym z nich jest G Suite. To pakiet usług Google, przeznaczony dla firm. Czy jest to rozwiązanie dla każdego? Jakie funkcjonalności oferuje G Suite? Kto może korzystać z pakietu G …
Czytaj więcej »Polityka, aborcja, status własnego związku – o tym nie chcemy rozmawiać w Święta
Polacy są wierni tradycji – aż 70% z nas spędza Boże Narodzenie w najbliższym gronie we własnym domu. Wydawałoby się, że bliska rodzina zna nas najlepiej i wie o czym lubimy rozmawiać i czego byśmy sobie życzyli w Nowym Roku. Jak pokazuje badanie przeprowadzone przez agencję SW Research na zlecenie …
Czytaj więcej »Zanim kupisz quada na komunię…
Maj to w Polsce tradycyjnie sezon pierwszych komunii świętych. Ponieważ wydatki związane z tą uroczystością są skumulowane w krótkim okresie mogą być bardzo dotkliwe dla domowych budżetów. W tym roku problem ten dotyczy szczególnie dużej liczby Polaków. Do komunii przystąpią bowiem podwójne roczniki – część dzieci urodzonych jeszcze w 2008 r., które …
Czytaj więcej »Delegowanie zadań – od czego zacząć?
Polscy menedżerowie, a w przypadku małych firm także ich właściciele, często mają problem z delegowaniem zadań. Z jednej strony narzekają na przeciążenie obowiązkami, ale z drugiej, często nawet nie próbują podzielić się zadaniami z pracownikami. Jeśli zapytamy menedżerów, czy chcieliby pracować mniej, przekazując część obowiązków pracownikom, większość z nich …
Czytaj więcej »Jak uniknąć świątecznej awantury?
Boże Narodzenie to święta spędzane zwykle w gronie najbliższych i rodziny. Przy tej okazji może się zdarzyć, że na jaw wyjdą napięcia, konflikty czy chowane przez lata urazy. Eksperci radzą, że dobrze jest stosować kilka zasad skutecznej komunikacji międzyludzkiej, aby tego uniknąć: nie poruszać tematów politycznych, wyłączyć telefony i telewizję, a przede wszystkim uważnie słuchać …
Czytaj więcej »Social media – słowa zastąpione obrazem
Uśmiech lekki to dwukropek i nawias zamykający, a uśmiech szeroki to dwukropek i duża litera D. Gdy żartujemy, używamy dwukropka i P, a gdy chcemy na coś się zgodzić, starczy wysłać znajomym kciuk. Można też zastąpić go innym znakiem. Nie trzeba też już mówić „Kocham cię” – starczy parę buziaków …
Czytaj więcej »Jak rozmawiać z pracownikami, czyli ściąga ze skutecznej komunikacji
Każdy z nas wie, jak trudna jest praca z ludźmi. Jeśli dodatkowo zajmujemy stanowisko kierownicze, zadanie staje się jeszcze trudniejsze. Wysoki poziom odpowiedzialności, stresujące sytuacje i problemy komunikacyjne to codzienność menadżera. Jeśli jednak będziemy pamiętali o kilku zasadach, łatwiej będzie osiągnąć porozumienie z podwładnymi. Informacja kluczem do sukcesu Pracownik musi …
Czytaj więcej »Dlaczego warto jest posiadać profesjonalny system do zarządzania firmą?
Nie da się ukryć, że z roku na rok coraz więcej firm decyduje się na korzystanie z możliwości, które dają nowoczesne systemy do zarządzania firmami. Niemniej jednak, czy rzeczywiście warto jest w coś takiego inwestować? Postanowiliśmy się mocniej pochylić nad tym tematem bowiem uważamy, że jest on w kontekście Twojego …
Czytaj więcej »