Strona główna / Archwium dla tagu: komunikacja

Archwium dla tagu: komunikacja

Zanim kupisz quada na komunię…

Maj to w Polsce tradycyjnie sezon pierwszych komunii świętych. Ponieważ wydatki związane z tą uroczystością są skumulowane w krótkim okresie mogą być bardzo dotkliwe dla domowych budżetów. W tym roku problem ten dotyczy szczególnie dużej liczby Polaków. Do komunii przystąpią bowiem podwójne roczniki – część dzieci urodzonych jeszcze w 2008 r., które …

Czytaj więcej »

Delegowanie zadań – od czego zacząć?

Polscy menedżerowie, a w przypadku małych firm także ich właściciele, często mają problem z delegowaniem zadań. Z jednej strony narzekają na przeciążenie obowiązkami, ale z drugiej, często nawet nie próbują podzielić się zadaniami z pracownikami.   Jeśli zapytamy menedżerów, czy chcieliby pracować mniej, przekazując część obowiązków pracownikom, większość z nich …

Czytaj więcej »

Jak uniknąć świątecznej awantury?

Konflikt przy świątecznym stole

Boże Narodzenie to święta spędzane zwykle w gronie najbliższych i rodziny. Przy tej okazji może się zdarzyć, że na jaw wyjdą napięcia, konflikty czy chowane przez lata urazy. Eksperci radzą, że dobrze jest stosować kilka zasad skutecznej komunikacji międzyludzkiej, aby tego uniknąć: nie poruszać tematów politycznych, wyłączyć telefony i telewizję, a przede wszystkim uważnie słuchać …

Czytaj więcej »

Social media – słowa zastąpione obrazem

współczesne hieroglify, czyli memy

Uśmiech lekki to dwukropek i nawias zamykający, a uśmiech szeroki to dwukropek i duża litera D. Gdy żartujemy, używamy dwukropka i P, a gdy chcemy na coś się zgodzić, starczy wysłać znajomym kciuk. Można też zastąpić go innym znakiem. Nie trzeba też już mówić „Kocham cię” – starczy parę buziaków …

Czytaj więcej »

Jak rozmawiać z pracownikami, czyli ściąga ze skutecznej komunikacji

Błędy komunikacyjne w firmie

Każdy z nas wie, jak trudna jest praca z ludźmi. Jeśli dodatkowo zajmujemy stanowisko kierownicze, zadanie staje się jeszcze trudniejsze. Wysoki poziom odpowiedzialności, stresujące sytuacje i problemy komunikacyjne to codzienność menadżera. Jeśli jednak będziemy pamiętali o kilku zasadach, łatwiej będzie osiągnąć porozumienie z podwładnymi. Informacja kluczem do sukcesu Pracownik musi …

Czytaj więcej »

Jak zarządzać zespołem rozproszonym?

zarządzanie zespołem rozproszonym

Obecnie rynek pracy i sytuacja gospodarcza wymusza nowe sposoby organizacji pracy. Coraz częściej mamy do czynienia z rozproszonymi zespołami. Bywa, że nawet w ramach jednej organizacji współpracujący ze sobą pracownicy nie przebywają w jednym biurze, a nawet w ogóle się nie widują. Najłatwiej zobrazować czym jest zespół rozproszony, patrząc na …

Czytaj więcej »

SMS obchodzi 24. urodziny!

urodziny sms

3 grudnia miną 24 lata od chwili wysłania pierwszego SMS-a. Przez ten czas krótkie wiadomości tekstowe zyskały ogromną popularność na całym świecie ustanawiając standard w mobilnej komunikacji tekstowej. I wciąż mają się świetnie! Według najnowszego raportów Urzędu Komunikacji Elektronicznej Polacy w ubiegłym roku wysłali ich 51,9 mld. Pod względem liczby …

Czytaj więcej »

Strategia Employer Branding

Employer Branding

Tak, jak nie da się dojść do nieznanego nam celu bez mapy, tak samo nie można osiągnąć efektów w obszarze Employer Branding bez uprzednio zarysowanego planu. Analiza sytuacji wraz z charakterystyką grup docelowych i benchmarkiem, zdefiniowanie Employee Value Proposition oraz określenie celów wizerunkowych i szczegółowego harmonogramu – to etapy, które …

Czytaj więcej »

Planowanie mediów

Pracownik firmy medialne

Podstawa komunikacji marketingowej Nie istnieje skuteczna komunikacja marketingowa, tj. taka, która dotyczy skutecznego przekazu treści reklamowych, jeżeli nie wspiera jej szczegółowy plan marketingowy, obliczony na jak najefektywniejsze przekazanie treści reklamowej do odpowiednio określonej grupy odbiorców. Planowaniem mediów obejmuje się wszystkie rodzaje mediów, od tych tradycyjnych (prasa) aż po najnowsze i …

Czytaj więcej »