Strona główna / Archwium dla tagu: konsument (strona 2)

Archwium dla tagu: konsument

Muzyka w restauracji, która przyciąga gości

muzyka w restauracji

Goście restauracji i innych konceptów gastronomicznych, kupują nie tylko posiłki, ale w dużym stopniu płacą także za wspomnienia i wrażenia, jakie wynoszą ze sobą do domu. Bardzo często, nawet z pozoru nieistotne kwestie i detale zmysłowe składające się na atmosferę lokalu i jego klimat otoczenia, okazują się niezmiernie ważne. Odpowiednio …

Czytaj więcej »

Prawa konsumenta: prostsze sposoby na spór ze sklepem

prawa konsumenta

10 stycznia 2017 roku w życie wejdą nowe przepisy, które uproszczą i przyspieszą rozstrzyganie sporów pomiędzy klientem a sprzedawcą. Ustawa narzuci na przedsiębiorców wymóg informowania konsumentów o możliwości polubownego i pozasądowego rozstrzygnięcia konfliktu. Mediacjami zajmą specjalnie powołane w tym celu organy przy UOKiK. Nowe prawo jest korzystne nie tylko dla konsumentów, lecz także dla biznesu, bo pozwoli uniknąć …

Czytaj więcej »

Co zrobić z niechcianym prezentem?

Nietrafiony prezent

Wybór gwiazdkowych upominków dla rodziny i bliskich to nie lada wyzwanie. Ponad połowa Polaków deklaruje, że przynajmniej raz otrzymała świąteczny prezent, z którego nie była zadowolona. Z kolei, co drugi ankietowany jest świadomy, że podarki, które wręczał, nie zawsze były strzałem w dziesiątkę – wynika z badania przeprowadzonego przez IBRiS. Co zrobić, …

Czytaj więcej »

Po Black Friday czas na Cyber Monday

cyber poniedziałek

Po cieszącym się dużą popularnością Black Friday, konsumenci będą mogli skorzystać z przecen również podczas obchodzonego dwa dni później Cyber Monday. Tego dnia zniżki i rabaty wprowadzają sklepy internetowe. Największe okazje oferują zagraniczne platformy sprzedażowe, jednak ze względu na słabe notowania złotego i mocny kurs dolara tegoroczne zakupy nie przyniosą zbyt dużych oszczędności. Zdaniem …

Czytaj więcej »

Świąteczny marketing sensoryczny podnosi sprzedaż nawet o 30 proc.

Marketing sensoryczny w święta

W okresie świątecznym znacząco wzrasta korzystanie z usług marketingu sensorycznego. Marki oraz ich sklepy kreują wyjątkową atmosferę poprzez odpowiednio dobrane barwy, specjalne zapachy i aromaty oraz muzykę. Sprzedawcy coraz częściej zachęcają także klientów by wręcz brali produkty „do ręki”. Wszystko po to, aby przyciągnąć konsumenta, wydłużyć czas jego pobytu w …

Czytaj więcej »

Gastro-manipulacje, czyli w co grają restauracje

Jak manipulują restauracje

Odpowiednie światło, nastrojowa muzyka, dobrze skomponowane menu i przede wszystkim wykwalifikowana obsługa kelnerska – właściciele restauracji i innych lokali gastronomicznych stosują wiele sztuczek, by przyciągnąć klienta i zarobić jak najwięcej. W jaki sposób restauratorzy wykorzystują wyniki badań? Czy te zabiegi są zwykłą manipulacją, przed którą my klienci-konsumenci powinniśmy się bronić? …

Czytaj więcej »

Firmy stawiają na marketing

marketing w firmie

Powszechny dostęp do technologii mobilnych i internetu wykreował nowy typ konsumenta, który z jednej strony jest bardziej świadomy swoich decyzji, a z drugiej pozostawia po sobie tysiące śladów w przeglądarkach, aplikacjach i systemach transakcyjnych. To wyzwanie dla marketingu, który aby nadążyć za konsumentami, musi korzystać z nowych narzędzi. Dzięki postępującej od dekady automatyzacji, marketing zaczyna generować spore …

Czytaj więcej »

Marnujemy nawet 1/3 żywności

Marnujemy żywność

Niemal 30 proc. Polaków przyznaje, że zdarza im się wyrzucać żywność – wynika z raportu „Nie marnuj jedzenia 2016” Federacji Polskich Banków Żywności. Wśród produktów, które najczęściej lądują w koszu są wędliny, pieczywo, warzywa, owoce i nabiał. Wyrzucanie żywności częściej zdarza się osobom zamożnym i zajmującym wysokie stanowiska niż osobom o niższym poziomie dochodów.  – Na …

Czytaj więcej »