Ograniczenie handlu do dwóch niedziel w miesiącu i tylko w sklepach wielkopowierzchniowych – to najnowsza propozycja rządu. Związki zawodowe domagają się bardziej restrykcyjnego zakazu. Eksperci i ekonomiści szacują, że może to mieć negatywny wpływ na polską gospodarkę. W obecnym kształcie rządowy projekt jest kompromisowy dla wszystkich stron – ocenia socjolog z Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu. Według …
Czytaj więcej »Supermenki optymalizacji, czyli jakie są współczesne matki
Matki z pokolenia Y to coraz potężniejsza grupa konsumentek. Zdecydowana większość z nich zmienia nawyki zakupowe po urodzeniu dziecka. Przywiązują mniejszą wagę do ceny, a większą do bezpieczeństwa produktu i wygody zakupów. W poszukiwaniu porad chętnie zaglądają do internetu i na media społecznościowe. Marka, która chce szerzej zaistnieć w tej grupie, powinna zbudować wokół swojego …
Czytaj więcej »Żywność jest coraz droższa. Za mleko płacimy 1/3 więcej
Ceny żywności notują wzrost największy od pięciu lat. W czerwcu były wyższe aż o 3,9 proc. niż rok wcześniej. Wiele wskazuje na to, że drożyzna nie ustąpi tak szybko, a jej powodem są między innymi warunki pogodowe oraz tendencje na rynkach światowych. – Ceny żywności właściwie w każdym miesiącu w …
Czytaj więcej »Muzyka w restauracji, która przyciąga gości
Goście restauracji i innych konceptów gastronomicznych, kupują nie tylko posiłki, ale w dużym stopniu płacą także za wspomnienia i wrażenia, jakie wynoszą ze sobą do domu. Bardzo często, nawet z pozoru nieistotne kwestie i detale zmysłowe składające się na atmosferę lokalu i jego klimat otoczenia, okazują się niezmiernie ważne. Odpowiednio …
Czytaj więcej »Czy możesz zostać bankrutem? Sprawdź kto ogłasza upadłość konsumencką
Więcej Polaków bankrutuje. W rok aż o 85 proc. wzrosła liczba ogłoszonych upadłości konsumenckich w sądach gospodarczych. Najczęściej decydują się na to kobiety, osoby w wieku od 40 do 49 lat. Najwięcej upadłości było w w województwie mazowieckim. – W 2016 roku w sądach gospodarczych ogłoszono 4300 upadłości konsumenckich. W …
Czytaj więcej »Prawa konsumenta: prostsze sposoby na spór ze sklepem
10 stycznia 2017 roku w życie wejdą nowe przepisy, które uproszczą i przyspieszą rozstrzyganie sporów pomiędzy klientem a sprzedawcą. Ustawa narzuci na przedsiębiorców wymóg informowania konsumentów o możliwości polubownego i pozasądowego rozstrzygnięcia konfliktu. Mediacjami zajmą specjalnie powołane w tym celu organy przy UOKiK. Nowe prawo jest korzystne nie tylko dla konsumentów, lecz także dla biznesu, bo pozwoli uniknąć …
Czytaj więcej »Co zrobić z niechcianym prezentem?
Wybór gwiazdkowych upominków dla rodziny i bliskich to nie lada wyzwanie. Ponad połowa Polaków deklaruje, że przynajmniej raz otrzymała świąteczny prezent, z którego nie była zadowolona. Z kolei, co drugi ankietowany jest świadomy, że podarki, które wręczał, nie zawsze były strzałem w dziesiątkę – wynika z badania przeprowadzonego przez IBRiS. Co zrobić, …
Czytaj więcej »Po Black Friday czas na Cyber Monday
Po cieszącym się dużą popularnością Black Friday, konsumenci będą mogli skorzystać z przecen również podczas obchodzonego dwa dni później Cyber Monday. Tego dnia zniżki i rabaty wprowadzają sklepy internetowe. Największe okazje oferują zagraniczne platformy sprzedażowe, jednak ze względu na słabe notowania złotego i mocny kurs dolara tegoroczne zakupy nie przyniosą zbyt dużych oszczędności. Zdaniem …
Czytaj więcej »Świąteczny marketing sensoryczny podnosi sprzedaż nawet o 30 proc.
W okresie świątecznym znacząco wzrasta korzystanie z usług marketingu sensorycznego. Marki oraz ich sklepy kreują wyjątkową atmosferę poprzez odpowiednio dobrane barwy, specjalne zapachy i aromaty oraz muzykę. Sprzedawcy coraz częściej zachęcają także klientów by wręcz brali produkty „do ręki”. Wszystko po to, aby przyciągnąć konsumenta, wydłużyć czas jego pobytu w …
Czytaj więcej »Gastro-manipulacje, czyli w co grają restauracje
Odpowiednie światło, nastrojowa muzyka, dobrze skomponowane menu i przede wszystkim wykwalifikowana obsługa kelnerska – właściciele restauracji i innych lokali gastronomicznych stosują wiele sztuczek, by przyciągnąć klienta i zarobić jak najwięcej. W jaki sposób restauratorzy wykorzystują wyniki badań? Czy te zabiegi są zwykłą manipulacją, przed którą my klienci-konsumenci powinniśmy się bronić? …
Czytaj więcej »