Archwium dla tagu: konsument

Muzyka w restauracji, która przyciąga gości

muzyka w restauracji

Goście restauracji i innych konceptów gastronomicznych, kupują nie tylko posiłki, ale w dużym stopniu płacą także za wspomnienia i wrażenia, jakie wynoszą ze sobą do domu. Bardzo często, nawet z pozoru nieistotne kwestie i detale zmysłowe składające się na atmosferę lokalu i jego klimat otoczenia, okazują się niezmiernie ważne. Odpowiednio …

Czytaj więcej »

Prawa konsumenta: prostsze sposoby na spór ze sklepem

prawa konsumenta

10 stycznia 2017 roku w życie wejdą nowe przepisy, które uproszczą i przyspieszą rozstrzyganie sporów pomiędzy klientem a sprzedawcą. Ustawa narzuci na przedsiębiorców wymóg informowania konsumentów o możliwości polubownego i pozasądowego rozstrzygnięcia konfliktu. Mediacjami zajmą specjalnie powołane w tym celu organy przy UOKiK. Nowe prawo jest korzystne nie tylko dla konsumentów, lecz także dla biznesu, bo pozwoli uniknąć …

Czytaj więcej »

Co zrobić z niechcianym prezentem?

Nietrafiony prezent

Wybór gwiazdkowych upominków dla rodziny i bliskich to nie lada wyzwanie. Ponad połowa Polaków deklaruje, że przynajmniej raz otrzymała świąteczny prezent, z którego nie była zadowolona. Z kolei, co drugi ankietowany jest świadomy, że podarki, które wręczał, nie zawsze były strzałem w dziesiątkę – wynika z badania przeprowadzonego przez IBRiS. Co zrobić, …

Czytaj więcej »

Po Black Friday czas na Cyber Monday

cyber poniedziałek

Po cieszącym się dużą popularnością Black Friday, konsumenci będą mogli skorzystać z przecen również podczas obchodzonego dwa dni później Cyber Monday. Tego dnia zniżki i rabaty wprowadzają sklepy internetowe. Największe okazje oferują zagraniczne platformy sprzedażowe, jednak ze względu na słabe notowania złotego i mocny kurs dolara tegoroczne zakupy nie przyniosą zbyt dużych oszczędności. Zdaniem …

Czytaj więcej »

Świąteczny marketing sensoryczny podnosi sprzedaż nawet o 30 proc.

Marketing sensoryczny w święta

W okresie świątecznym znacząco wzrasta korzystanie z usług marketingu sensorycznego. Marki oraz ich sklepy kreują wyjątkową atmosferę poprzez odpowiednio dobrane barwy, specjalne zapachy i aromaty oraz muzykę. Sprzedawcy coraz częściej zachęcają także klientów by wręcz brali produkty „do ręki”. Wszystko po to, aby przyciągnąć konsumenta, wydłużyć czas jego pobytu w …

Czytaj więcej »

Gastro-manipulacje, czyli w co grają restauracje

Jak manipulują restauracje

Odpowiednie światło, nastrojowa muzyka, dobrze skomponowane menu i przede wszystkim wykwalifikowana obsługa kelnerska – właściciele restauracji i innych lokali gastronomicznych stosują wiele sztuczek, by przyciągnąć klienta i zarobić jak najwięcej. W jaki sposób restauratorzy wykorzystują wyniki badań? Czy te zabiegi są zwykłą manipulacją, przed którą my klienci-konsumenci powinniśmy się bronić? …

Czytaj więcej »

Firmy stawiają na marketing

marketing w firmie

Powszechny dostęp do technologii mobilnych i internetu wykreował nowy typ konsumenta, który z jednej strony jest bardziej świadomy swoich decyzji, a z drugiej pozostawia po sobie tysiące śladów w przeglądarkach, aplikacjach i systemach transakcyjnych. To wyzwanie dla marketingu, który aby nadążyć za konsumentami, musi korzystać z nowych narzędzi. Dzięki postępującej od dekady automatyzacji, marketing zaczyna generować spore …

Czytaj więcej »

Marnujemy nawet 1/3 żywności

Marnujemy żywność

Niemal 30 proc. Polaków przyznaje, że zdarza im się wyrzucać żywność – wynika z raportu „Nie marnuj jedzenia 2016” Federacji Polskich Banków Żywności. Wśród produktów, które najczęściej lądują w koszu są wędliny, pieczywo, warzywa, owoce i nabiał. Wyrzucanie żywności częściej zdarza się osobom zamożnym i zajmującym wysokie stanowiska niż osobom o niższym poziomie dochodów.  – Na …

Czytaj więcej »

Sok, nektar, napój – czy wiesz, co pijesz?

Sok napój nektar czym się różnią

Półki sklepowe uginają się od przeróżnych soków, nektarów, napojów, w tym wód smakowych. Wszystkie one zachęcają do wypicia, ale czy wszystkie  powinniśmy na stałe włączać do codziennej diety? Jak świadomie wybrać najlepszy? Oczywiście najważniejszym źródłem wiedzy powinna być dla nas etykieta, która zawiera informacje o składzie lub sposobie produkcji. Zgodnie …

Czytaj więcej »