Strona główna / Archwium dla tagu: konsument (strona 3)

Archwium dla tagu: konsument

Firmy stawiają na marketing

marketing w firmie

Powszechny dostęp do technologii mobilnych i internetu wykreował nowy typ konsumenta, który z jednej strony jest bardziej świadomy swoich decyzji, a z drugiej pozostawia po sobie tysiące śladów w przeglądarkach, aplikacjach i systemach transakcyjnych. To wyzwanie dla marketingu, który aby nadążyć za konsumentami, musi korzystać z nowych narzędzi. Dzięki postępującej od dekady automatyzacji, marketing zaczyna generować spore …

Czytaj więcej »

Marnujemy nawet 1/3 żywności

Marnujemy żywność

Niemal 30 proc. Polaków przyznaje, że zdarza im się wyrzucać żywność – wynika z raportu „Nie marnuj jedzenia 2016” Federacji Polskich Banków Żywności. Wśród produktów, które najczęściej lądują w koszu są wędliny, pieczywo, warzywa, owoce i nabiał. Wyrzucanie żywności częściej zdarza się osobom zamożnym i zajmującym wysokie stanowiska niż osobom o niższym poziomie dochodów.  – Na …

Czytaj więcej »

Sok, nektar, napój – czy wiesz, co pijesz?

Sok napój nektar czym się różnią

Półki sklepowe uginają się od przeróżnych soków, nektarów, napojów, w tym wód smakowych. Wszystkie one zachęcają do wypicia, ale czy wszystkie  powinniśmy na stałe włączać do codziennej diety? Jak świadomie wybrać najlepszy? Oczywiście najważniejszym źródłem wiedzy powinna być dla nas etykieta, która zawiera informacje o składzie lub sposobie produkcji. Zgodnie …

Czytaj więcej »

Popularność Black Friday w Polsce nieustannie rośnie

black friday w Polsce

Już za chwilę witryny sklepowe, banery na centrach handlowych i strony internetowe sklepów zaczną ogłaszać czarny piątek. Ale co to właściwie znaczy? Czarny piątek (z ang. Black Friday) to nazwa ukuta w Stanach Zjednoczonych i odnosząca się do piątku zaraz po święcie dziękczynienia, obchodzonym w USA zawsze w czwarty czwartek …

Czytaj więcej »

Spychacze informacyjne i rzeczowniki „zombie” – jak wykańcza nas język urzędowy

Niezrozumiały język urzędniczy

Zbyt długie zdania, skomplikowane słownictwo i formy gramatyczne oraz bezosobowe zwroty – to powoduje, że pismo przypominające o zaległej opłacie jest niezrozumiałe dla przeciętnego Kowalskiego. Jak wynika z raportu „Prosto po polsku – przyjazne upomnienia”, żeby zrozumieć niektóre monity potrzeba 19 lat edukacji. Językoznawcy radzą, by nieprzyjemne rzeczy firmy komunikowały prosto i przyjaźnie, podobnie jak prowadzą …

Czytaj więcej »

Prawa konsumenta: o czym warto wiedzieć w trakcie podróży samolotem

Prawa pasażera podczas podróży samolotem

Unijne przepisy gwarantują podróżującym liniami lotniczymi wypłatę rekompensaty za opóźniony lub odwołany lot. Jednak nie jest łatwo ją uzyskać. Pasażerów często przeraża biurokracja, koszty i czas postępowania sądowego. Często też nie wiedzą, co im przysługuje w takiej sytuacji i o co mogą się ubiegać. Dodatkowo linie lotnicze często wykorzystują zapis o nadzwyczajnych okolicznościach, żeby nie wypłacać rekompensaty. …

Czytaj więcej »

Jemy coraz więcej ryb

Polacy jedzą więcej ryb

Ludzie na całym świecie jedzą coraz więcej ryb i owoców morza. W ciągu ostatniego półwiecza ich konsumpcja na osobę wzrosła dwukrotnie. Średnie spożycie w Państwie Środka to 40 kg, a w Europie – 23 kg na osobę. Statystyczny Polak zjada rocznie tylko 12 kg. Zwiększone zapotrzebowanie na ryby i dodatkowo niewłaściwe połowy prowadzą jednak …

Czytaj więcej »

Umowa deweloperska – jakie zapisy są niedozwolone?

Odstąpienie od umowy deweloperskiej

Można by sądzić, że umowa zawarta pomiędzy klientem a sprzedawcą jest wyłączną sprawą tych dwóch stron. Jeśli jednak klientem jest konsument, a sprzedawcą firmą, pojawia się ryzyko, że przedsiębiorca będzie chciał narzucić korzystne dla siebie warunki umowy. Rejestr Klauzul Niedozwolonych oraz baza decyzji Prezesa UOKiK mają zapobiegać takim sytuacjom. Choć …

Czytaj więcej »

A do obiadu…wino musujące

Wina musujące coraz popularniejsze w letnim menu Polaków

Wina musujące typu cava czy prosecco podbijają światowy rynek, wypracowując sobie opinię jednej z najszybciej rozwijającej się kategorii alkoholi. Ta tendencja widoczna jest także w Polsce. Jeszcze niedawno ich sprzedaż rosła wyłącznie w okresie noworoczno-sylwestrowym. Obecnie coraz częściej wybierane są przez konsumentów nad Wisłą także latem. W ubiegłym roku spożycie win musujących wynosiło 18,5 …

Czytaj więcej »