Strona główna / Archwium dla tagu: konsument (strona 5)

Archwium dla tagu: konsument

Lekcja czytania etykiet

Lekcja czytania etykiet

Bogactwo produktów żywnościowych, atrakcyjność opakowań i siła technik marketingowych  sprawiają, że zakupy artykułów spożywczych to czynność równie przyjemna co wymagająca orientacji i umiejętności rozróżnienia żywności według własnych potrzeb i preferencji. Wybierając określone produkty kierujemy się najczęściej przyzwyczajeniem do sprawdzonych i lubianych marek, atrakcyjną ceną oraz coraz częściej wiedzą na temat …

Czytaj więcej »

Jak drobne oszczędności zamienić na wymarzone wakacje?

Gdy siedzisz nad filiżanką kawy w małej kawiarni, możesz mieć poczucie, że dla Ciebie czas zatrzymał się w miejscu. To nic, że kelnerzy uwijają się, by kolejnym klientom przynieść espresso i rogalika. Ty leniwie delektujesz się smakiem kawy oraz promieniami słońca za oknem, które wydają się zapowiedzią dobrego dnia… Czy …

Czytaj więcej »

Podatek od sieci handlowych na początku roku?

Podatek od sieci

Trwają prace nad ostatecznym kształtem podatku od wielkopowierzchniowych sieci handlowych. Autorzy pomysłu przekonują, że będzie on skonstruowany tak, by wyrównać szanse między polskimi a zagranicznymi handlowcami oraz by zatrzymać w Polsce generowane przez zagraniczne sieci handlowe zyski. Przedstawiciele branży pomysł krytykują, twierdząc, że jest to rozwiązanie niekonstytucyjne, które odbije się zarówno na dostawcach, …

Czytaj więcej »

Millenialsi to trudny klient

Millenialsi na zakupach

Millenialsi, czyli pokolenie urodzone w latach 1980–2000, chętnie zaspokajają swoje potrzeby konsumenckie, nie należą jednak do łatwych klientów. Nie ufają tradycyjnym mediom i nie sugerują się reklamą. Autorytetami są dla nich blogerzy i eksperci w danych dziedzinach. Przy zakupach chętnie też zasięgają opinii rodziców i przyjaciół. Najlepszym sposobem dotarcia do nich są media społecznościowe. Millenialsi, nazywani także …

Czytaj więcej »

Zimowe pogotowie gotówkowe

Koniec roku to czas Mikołajek, Bożego Narodzenia, spotkań z rodziną i sylwestrowych imprez. Jednak wielu Polakom okres ten kojarzy się nie tylko z miło spędzonym czasem, ale przede wszystkim z ogromnymi wydatkami. Nic dziwnego, skoro z badań Ipsos przeprowadzonych dla Profi Credit wynika, że przeciętny Kowalski musi pożyczyć na świąteczne …

Czytaj więcej »

Młodzi ludzie chcą być…zwyczajni

70% młodych Polaków z większych miast deklaruje, że szuka w życiu równowagi, a 61% chciałoby żyć w świecie prostszych wartości. Ponad połowa ma dość afiszowania się markami i wybiera pozorną nonszalancję – wynika z raportu „Pokolenie 3N – o trendzie Normcore w kontekście decyzji konsumenckich” przeprowadzonego przez Martę Biercę i …

Czytaj więcej »

6 sposobów na oszczędzanie

Aż 88 procent Polaków uważa, że oszczędzanie to powód do dumy, ponieważ zapewnia nam bezpieczeństwo i stabilizację życiową, wynika z badań przeprowadzonych przez TNS Polska na zlecenie PKO Banku Polskiego. Jednocześnie systematycznie odkłada pieniądze tylko co piąty ankietowany. Jak oszczędzają Polacy? – Czynniki, które zniechęcają nas do oszczędzania są bardzo …

Czytaj więcej »

Dziś początek loterii MF. Zacznij zbierać paragony fiskalne!

1 października 2015 roku to początek Narodowej Loterii Paragonowej. Od dziś warto zacząć zbierać paragony wystawiane przez sprzedawców i usługodawców, gdyż co miesiąc do wygrania będą atrakcyjne nagrody – samochody osobowe, laptopy i tablety. Pierwsze losowanie odbędzie się już w listopadzie. Początek loterii został oficjalnie ogłoszony 30 czerwca 2015 roku. …

Czytaj więcej »

Dekada kultury z empik.com – rynek dóbr kulturalnych w Polsce

Erotyki oraz literatura młodzieżowa na szczycie bestsellerów, postępująca ekspansja ebooka i muzyki cyfrowej oraz powrót winyli – to tylko niektóre z najciekawszych trendów ostatnich lat, które kształtują kierunki rozwoju rynku wydawniczego. Empik.com, sklep internetowy z najbogatszą ofertą dóbr kultury w Polsce, podsumowuje ostatnią dekadę rynku. Bestsellery wszechczasów* Powstały w 1998 …

Czytaj więcej »

Zwrot a reklamacja – kiedy możesz oddać towar?

Konsumenci często mylą pojęcia zwrotu i reklamacji. Myślą, że sklep ma obowiązek przyjąć towar nawet, jeżeli nie jest on wadliwy. Jednak okazuje się, że różnica między tymi dwoma pojęciami jest ogromna. Na czym polega? – Jeżeli kupujemy w sklepie tradycyjnym to przedsiębiorca, czyli sklep, nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu towaru …

Czytaj więcej »