Archwium dla tagu: reklama

Najlepsze kampanie wideo w 2016 roku

kampanie reklamowe

Świat to komercja. Możemy się z tym zgadzać lub nie, ale tak po prostu jest. Ta wizja świata uwydatnia się szczególnie wtedy, gdy obserwujemy rynek reklamowy. Przez ostatnie lata reklama przeniosła się do Internetu i znalazła tam szczególne miejsce. Zwykle prezentuje się produkty i usługi przy pomocy spotów wideo, które …

Czytaj więcej »

Już nie pomylimy suplementów diety i leków

lekarze nie będą reklamować suplementów

Koniec z lekarzami reklamującymi suplementy diety – zapowiedziała Krajowa Rada Suplementów i Odżywek POLFARMED – Polska Izba Przemysłu Farmaceutycznego i Wyrobów Medycznych, PASMI – Polski Związek Producentów Leków Bez Recepty, oraz Suplementy Polska – Związek Producentów i Dystrybutorów wypracowały wspólnie Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Suplementów Diety. Branża opracowała samoregulację, by …

Czytaj więcej »

Planowanie mediów

Pracownik firmy medialne

Podstawa komunikacji marketingowej Nie istnieje skuteczna komunikacja marketingowa, tj. taka, która dotyczy skutecznego przekazu treści reklamowych, jeżeli nie wspiera jej szczegółowy plan marketingowy, obliczony na jak najefektywniejsze przekazanie treści reklamowej do odpowiednio określonej grupy odbiorców. Planowaniem mediów obejmuje się wszystkie rodzaje mediów, od tych tradycyjnych (prasa) aż po najnowsze i …

Czytaj więcej »

Piłkarze – nowi celebryci

Piłkarze - nowi celebryci

Piłkarze zarabiają nie tylko na boisku. Najlepsi mogą liczyć na kontrakty reklamowe, które rocznie przynoszą im nawet kilka milionów złotych. Dla reklamodawców piłkarze są podwójnie cenni – łączą bowiem cechy celebrytów z pozytywnymi elementami świata sportu. W Polsce największą popularnością wśród reklamodawców cieszy się Robert Lewandowski, który za udział w kampanii otrzymuje od …

Czytaj więcej »

Wyjątkowo irytujące reklamy

ignorujemy reklamy w sieci

W ciągu miesiąca jednemu internaucie pojawia się przed oczami średnio 1707 masowych banerów reklamowych. Takie wyliczenia przedstawia comScore. Żeby nie dostać oczopląsu nasz mózg nauczył się ignorować połowę z nich, a drugą połowę puszczać w niepamięć. Efekt? O 475 razy większe jest prawdopodobieństwo, że przeżyjemy katastrofę lotniczą niż to, że …

Czytaj więcej »

Facebook stawia na treści wideo

Media społecznościowe Facebook wideo

Kluczowym celem rozwoju Facebooka w naszym regionie będą treści wideo – informuje Robert Bednarski, szef Facebooka na Europę Środkowo-Wschodnią. Portal zauważa coraz większe zainteresowanie biznesu treściami wideo w przekazach na platformach społecznościowych. Dlatego zamierza oferować usługi dopasowane do ich potrzeb. – Większość ludzi korzysta dzisiaj z platformy mobilnej. To jest 11 mln ludzi …

Czytaj więcej »

Instagram – nowa gratka dla reklamodawców?

Do tej pory Instagram był jednym z niewielu kanałów społecznościowych wolnych od reklam. Na dłuższą metę to jednak nie miało szans na przetrwanie… Nadszedł kres beztroskiego korzystania z Instagrama, a użytkownicy tego serwisu będą musieli przyzwyczaić się do reklam. Na początek była mowa tylko o reklamach w formie zdjęć z …

Czytaj więcej »

Media społecznościowe budują wizerunek firmy

Media społecznościowe

Rośnie odsetek firm w Polsce, które aktywnie korzystają z Internetu, wciąż jednak możliwości sieci nie są przez nie w pełni wykorzystywane. Tylko co piąta firma prowadzi sprzedaż przez Internet i jest obecna w mediach społecznościowych. Social media pomagają budować relacje z klientami, słuchać ich opinii i odpowiednio na nie reagować. Dobrze prowadzana komunikacja w Internecie może być skuteczniejsza niż reklama. …

Czytaj więcej »

Płeć ma coraz mniejszy wpływ na preferencje zakupowe

Katarzyna Czuchaj-Łagód

Kobiety, zwłaszcza młode, coraz częściej kupują produkty, które wedle powszechnego mniemania należą do tzw. męskich kategorii – samochody, dobre alkohole czy elektronikę. Panowie natomiast częściej skupiają się na własnym wyglądzie, stąd wskazują na zainteresowanie modą czy zdrowym stylem życia. Z raportu „Gender Factor – męskie branże w kobiecych rękach” wynika, że …

Czytaj więcej »