Archwium dla tagu: szef

Lawinowe odejścia z firmy. Oto sposoby na opanowanie kryzysu personalnego

Odpowiedzi na pytanie, jak opanować kryzys personalny w firmie, skrywają bolączki pracowników. Znając prawdziwe przyczyny, dla których składają wypowiedzenia, można skutecznie ich zatrzymać. Z „Badania satysfakcji i preferencji wynagrodzeń” przeprowadzonego przez Monster Polska wynika, że 65 proc. polskich pracowników przyznaje, że główną motywacją do zmiany firmy są pieniądze. Jednak lawinowych …

Czytaj więcej »

Jak rozmawiać z pracownikami, czyli ściąga ze skutecznej komunikacji

Błędy komunikacyjne w firmie

Każdy z nas wie, jak trudna jest praca z ludźmi. Jeśli dodatkowo zajmujemy stanowisko kierownicze, zadanie staje się jeszcze trudniejsze. Wysoki poziom odpowiedzialności, stresujące sytuacje i problemy komunikacyjne to codzienność menadżera. Jeśli jednak będziemy pamiętali o kilku zasadach, łatwiej będzie osiągnąć porozumienie z podwładnymi. Informacja kluczem do sukcesu Pracownik musi …

Czytaj więcej »

10 powodów, dla których pracownik opuszcza firmę. Jak zapobiec rotacji?

rotacja w firmie

Decyzja o rezygnacji z pracy rzadko podejmowana jest pod wpływem impulsu. To proces, na który składają się czasem „prozaiczne” przyczyny, jednak skutecznie utrudniające pracownicze życie. Jedną z głównych przyczyn, dla której pracownik składa wypowiedzenie są niskie pieniądze. Potwierdzają to różne badania satysfakcji z pracy – mówi Joanna Żukowska z serwisu …

Czytaj więcej »

Zarządzanie poprzez coaching – czy to się opłaca?

coaching

Stereotypowo szef postrzegany jest jako osoba surowa, która wydaje polecenia i rozlicza z nich. Inaczej coach, który jawi się raczej jako partner do rozmowy – otwarty i przyjacielski. Czy więc menedżer może być dla swoich pracownikiem coachem? Czy może nie rezygnować ze swoich wymagań, a jednocześnie, zamiast wydawać rozkazy – …

Czytaj więcej »

Jak menedżer może motywować pracowników?

Motywowanie pracowników

Menedżerowie zachodzą w głowę, jak poprawić skuteczność swoich pracowników. Cały czas poszukują nowych rozwiązań. Względy finansowe i możliwości awansu już nie wystarczają, bo pracownik oczekuje dziś od pracy czegoś więcej: przyjaznej atmosfery i poczucia, że robi coś ważnego. Praca Polakom dostarcza coraz większej satysfakcji. Jak wynika z przeprowadzonego w ubiegłym …

Czytaj więcej »

Czy jesteś pracoholikiem?

Pracoholizm

Psychologowie szacują, że 5 proc. pracowników może być pracoholikami. Ponieważ nie jest to duży odsetek, często problem jest bagatelizowany – podkreśla psycholog Igor Rotberg. Pracoholizm często mylony jest z pracowitością, nie ma jednak wiele wspólnego z liczbą godzin spędzanych w pracy. Pracoholik to osoba patologicznie skoncentrowana na pracy, o niskiej samoocenie, dlatego bierze na siebie kolejne …

Czytaj więcej »

Menedżer asertywny, czyli jaki?

Team leader

Asertywność należy do tych kompetencji, które menedżerowie rozwijają najchętniej. Jest tak, ponieważ z jednej strony czują oni potrzebę, by lepiej radzić sobie z pracownikami, a z drugiej, zauważają, że ich samodzielne starania w tym obszarze napotykają wiele barier. Wiele się dziś mówi o zaletach wynikających z utrzymywania partnerskich relacji z …

Czytaj więcej »

Niezastąpieni pracują także podczas urlopu

Praca na urlopie

Tylko 64 proc. Polaków potrafi zapomnieć o pracy podczas urlopu. Większość polskich pracowników musi być dostępna telefonicznie nawet podczas wakacyjnego wypoczynku lub nie potrafi się zdystansować od obowiązków zawodowych. Brak wypoczynku może jednak prowadzić do frustracji, depresji oraz wypalenia zawodowego. Z raportu Monitor Rynku Pracy sporządzonego przez Instytut Badawczy Randstad wynika, że tylko 64 …

Czytaj więcej »