Archwium dla tagu: zarządzanie

Jak zarządzać zespołem rozproszonym?

zarządzanie zespołem rozproszonym

Obecnie rynek pracy i sytuacja gospodarcza wymusza nowe sposoby organizacji pracy. Coraz częściej mamy do czynienia z rozproszonymi zespołami. Bywa, że nawet w ramach jednej organizacji współpracujący ze sobą pracownicy nie przebywają w jednym biurze, a nawet w ogóle się nie widują. Najłatwiej zobrazować czym jest zespół rozproszony, patrząc na …

Czytaj więcej »

10 powodów, dla których pracownik opuszcza firmę. Jak zapobiec rotacji?

rotacja w firmie

Decyzja o rezygnacji z pracy rzadko podejmowana jest pod wpływem impulsu. To proces, na który składają się czasem „prozaiczne” przyczyny, jednak skutecznie utrudniające pracownicze życie. Jedną z głównych przyczyn, dla której pracownik składa wypowiedzenie są niskie pieniądze. Potwierdzają to różne badania satysfakcji z pracy – mówi Joanna Żukowska z serwisu …

Czytaj więcej »

Zarządzanie poprzez coaching – czy to się opłaca?

coaching

Stereotypowo szef postrzegany jest jako osoba surowa, która wydaje polecenia i rozlicza z nich. Inaczej coach, który jawi się raczej jako partner do rozmowy – otwarty i przyjacielski. Czy więc menedżer może być dla swoich pracownikiem coachem? Czy może nie rezygnować ze swoich wymagań, a jednocześnie, zamiast wydawać rozkazy – …

Czytaj więcej »

Jak przebiega wykup menedżerski? Schemat typowej transakcji MBO

wykup menedżerski

Polska staje się coraz bardziej atrakcyjnym rynkiem dla inwestycji typu private equity. Według European Private Equity and Venture Capital Association (EVCA), w Polsce działa co najmniej 1300 podmiotów, które dokonują tego typu transakcji. W związku z tym coraz popularniejszy staje się wykup przedsiębiorstwa przez kadrę menedżerską (Management Buy Out – …

Czytaj więcej »

Na dywaniku u szefa, czyli jak dyscyplinować pracowników?

rozmowa dyscyplinująca

Takich rozmów nikt nie lubi. Zdarza się jednak, że pracownik nie wywiązuje się ze swoich obowiązków, popełnia rażące błędy lub to co robi, nie przynosi oczekiwanych efektów. Wówczas przysłowiowe „wezwanie na dywanik” staje się dla przełożonego koniecznością. W nowocześnie zarządzanej firmie szef nie musi mieć już klasycznego gabinetu z dywanem, …

Czytaj więcej »

Andrzej Blikle o turkusowym zarządzaniu

Zarządzanie turkusowe

Jakość kapitału ludzkiego i właściwe nim gospodarowanie to jeden z najważniejszych elementów zrównoważonego rozwoju w przedsiębiorstwach. Kluczem do sukcesu może być koncepcja Frederica Laloux zalecająca tzw. turkusowe zarządzanie. Zgodnie z nią rola nakazów w firmie ograniczona jest do minimum, a dużo większe znaczenie ma rozwój pracownika w każdym obszarze jego aktywności. – Musimy dbać o to, by zasoby, …

Czytaj więcej »

Doceniając pracownika – wzmocnisz firmę

Jak docenić pracownika

Menedżerowie mają tendencję do przekazywania swoim podwładnym negatywnych informacji zwrotnych. Jednak wzmocnienia negatywne bardzo rzadko prowadzą do pozytywnych rezultatów. Zazwyczaj lepsze efekty przynosi docenianie pracowników. Większość ludzi lubi, gdy ich starania są doceniane. Właściwie wydaje się to oczywiste, ale skoro tak, to tym bardziej może zastanawiać, że tak niewielu menedżerów …

Czytaj więcej »

Szef czy szefowa? Płeć ma znaczenie

Szef czy szefowa?

Kobiety i mężczyźni różnią się w sposobie zarządzania podwładnymi – wynika z badań przeprowadzonych przez IQS i agencję monitorowania mediów Newspoint. Dlatego płeć szefa ma znaczenia dla pracy całego zespołu. Wadą kobiet szefów jest emocjonalny styl zarządzania, mężczyzn – wytykanie błędów i zorientowanie bardziej na wynik niż na relacje z podwładnymi. W internetowych dyskusjach na temat przełożonych częściej …

Czytaj więcej »

Jak menedżer może motywować pracowników?

Motywowanie pracowników

Menedżerowie zachodzą w głowę, jak poprawić skuteczność swoich pracowników. Cały czas poszukują nowych rozwiązań. Względy finansowe i możliwości awansu już nie wystarczają, bo pracownik oczekuje dziś od pracy czegoś więcej: przyjaznej atmosfery i poczucia, że robi coś ważnego. Praca Polakom dostarcza coraz większej satysfakcji. Jak wynika z przeprowadzonego w ubiegłym …

Czytaj więcej »