Strona główna / Archwium dla tagu: zmysły

Archwium dla tagu: zmysły

Lato – czas na zabawy sensoryczne

zabawy sensoryczne latem

Lato to świetny czas na budowanie bliższej relacji z dzieckiem. Piękna pogoda, słońce i wakacje od szkoły czy przedszkola umożliwiają spędzanie całych dni na zewnątrz i wymyślanie wielu rozwijających zabaw. Jednak zajęcie czasu dzieciakom w kreatywny sposób często przysparza rodzicom wielu trudności. Często ciepłe, wakacyjne dni kilkulatek i tak spędza …

Czytaj więcej »

Konsumenci kupują oczami

Klienci kupują zmysłami

Marketing sensoryczny ma na celu wywołać pożądane decyzje zakupowe konsumenta, nasilić i wzbogacić jego emocjonalne przywiązanie do marki oraz pozytywnie wpływać na świadomość brandu, wyróżniając go na tle innych. Marketing sensoryczny oddziałuje na klienta za pomocą pięciu bodźców sensorycznych. Jednak tylko jeden ze zmysłów, może oddziaływać na aż siedmiu płaszczyznach – zmysł wzroku. …

Czytaj więcej »

Zaburzenia integracji sensorycznej – co warto o nich wiedzieć?

terapia SI

Zaburzenia integracji sensorycznej dotykają coraz większej ilości dzieci. Warto jednak wiedzieć, że mimo trudności doświadczanych w tym obszarze, są one odwracalne. Co ważne, nie należy bagatelizować symptomów i zacząć działać terapeutycznie. Ta rola należy przede wszystkim do rodziców. Czym jest integracja sensoryczna? Integracja sensoryczna oznacza prawidłową organizację wrażeń sensorycznych, czyli …

Czytaj więcej »

Je się uszami

słuch przy jedzeniu

Atrakcyjność produktów spożywczych zależy od wielu czynników takich jak wygląd, aromat i smak. Z badań prowadzonych na Wydziale Nauk o Żywności SGGW przez dr hab. Agatę Marzec, prof. SGGW wynika, że w ocenie żywności dużą rolę odgrywają także wrażenia słuchowe. Co więcej, akustyczne parametry żywności są wysoko skorelowane z jakością …

Czytaj więcej »

Jak koncerny motoryzacyjne angażują klientów wokół swoich marek?

Marketing sensoryczny w motoryzacji

Przemysł samochodowy, który wart jest obecnie tryliony dolarów, jest wyśmienitym przykładem biznesu, w którym wprowadzanie nowej marki bądź modelu auta, zazwyczaj łączy ze sobą praktycznie wszystkie elementy udanego scenariusza marketingowo-sprzedażowego, skierowanego do klientów: przyjemność, opowieść, oczekiwanie na zakup produktu, postęp, obrzędy i tradycję oraz oddziałujący na wszystkie zmysły człowieka – …

Czytaj więcej »

Zima nie sprzyja miłości

Bliskość fizyczna spaja i umacnia związek

Wiele osób przyznaje, że jesienią i zimą ma dużo mniejszą ochotę na seks. Krótsze dni, ograniczona ilość słońca, w tym także witaminy D, przekładają się na gorsze samopoczucie, bóle głowy, zmęczenie, rozdrażnienie, ospałość, a co za tym idzie – spadek libido. W tym czasie trzeba więc szczególnie zadbać o jak najlepsze relacje z partnerem, …

Czytaj więcej »

Sklepy kuszą nasze zmysły

Nie cena i potrzeba, ale zabiegi marketingowe coraz częściej powodują, że kupujemy dany produkt. W sklepach kuszą nas już nie tylko promocje ale i specjalne techniki, które oddziałują na nasze zmysły. W taki właśnie sposób działa marketing sensoryczny, który kusi. – Marketing sensoryczny to wszelkiego rodzaju działania marketingowe, które w …

Czytaj więcej »