Strona główna / Technologia / Internet / Największe serwisy aukcji internetowych szansą na rozwój globalnego e-commerce

Największe serwisy aukcji internetowych szansą na rozwój globalnego e-commerce

Ze względu na coraz silniej ujednolicony rynek, użytkownik zamawiając pożądany produkt, nie przywiązuje znaczącej wagi do kraju jego pochodzenia. | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Bazując na tych danych osoby związane z branżą e-commerce, prowadzące sklepy internetowe śmielej otwierają się na nowe międzynarodowe rynki. Mimo to aktualnie liczba polskich przedsiębiorców, którzy oferują możliwość nabycia towaru przez klienta zagranicznego, oscyluje w granicy 7%. Wydaje się więc, że jeszcze przed nami krajowy boom na rozwój i prawdziwą popularność globalnego e-commerce.

Rynek globalny – rynkiem nowych możliwości

Dostęp do sieci internetowej jest w obecnych czasach nieodłącznym elementem codziennego funkcjonowania. Działania online związane są z mobilnością, szybkością przekazywania danych, kontaktów, a także gwarancją globalnego zasięgu. Obecnie coraz więcej osób podejmuje różne czynności za pośrednictwem Internetu, w tym również dokonuje zakupów. Prognozy potwierdzają, że rok do roku coraz więcej Polaków decyduje się na online shopping, korzystając z rodzimych, ale coraz częściej również zagranicznych platform. Według najnowszych statystyk (badanie Eurostatu 2017 rok) już 7/10 internautów dokonuje zakupów za pośrednictwem sieci.

Bazując na tych danych osoby związane z branżą e-commerce, prowadzące sklepy internetowe śmielej otwierają się na nowe międzynarodowe rynki. Mimo to aktualnie liczba polskich przedsiębiorców, którzy oferują możliwość nabycia towaru przez klienta zagranicznego, oscyluje w granicy 7%. Wydaje się więc, że jeszcze przed nami krajowy boom na rozwój i prawdziwą popularność globalnego e-commerce.

Wymagania i potrzeby konsumentów

Dlaczego klienci wybierają globalny e-rynek? Konsumenci od zawsze poszukują produktów i usług dopasowanych do własnych potrzeb – najtańszych, najlepszych jakościowo, najnowszych itd. Internet daje im nieograniczoną możliwość porównywania i sprawdzania całego dostępnego w sieci asortymentu (ogromnej ilości dóbr oferowanych przez grono sprzedawców z najróżniejszych zakątków świata). Ze względu na coraz silniej ujednolicony rynek, użytkownik zamawiając pożądany produkt, nie przywiązuje znaczącej wagi do kraju jego pochodzenia.

Jednym z ważniejszych problemów odnośnie zakupów online jest sprawna wysyłka zamówienia. Klienci bardzo często narzekają na nieterminowe wizyty kurierów, uszkodzenia paczek w transporcie, czy problemy z szybkim zwrotem towaru.

Globalna logistyka
Wyjście na rynek transgraniczny to szansa dla polskich przedsiębiorców na dotarcie do nowych grup konsumentów i zwiększenie zysków własnych przedsiębiorstw. | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Największe zagraniczne serwisy aukcyjne

Poniżej krótka charakterystyka trzech największych i najpopularniejszych portali typu marketplace.

  • Amazon

Spółka, która zajmuje się e-handlem, jest to połączenie e-sklepu i serwisu aukcyjnego. Został założony w 1994 roku. Prezesem Amazon.com jest Jeffrey Bezos . Główną specjalnością serwisu jest przede wszystkim sprzedaż książek, sprzętu elektronicznego oraz multimediów. Według statystyk Gemius SA w maju z usług Amazon skorzystało blisko 2,7 miliona polskich internautów. Wskazuje to na wciąż rosnącą tendencję popularności zagranicznych serwisów wśród użytkowników w naszym kraju.

  • eBay

Popularny, amerykański marketplace. Codziennie z usług serwisu korzysta ponad 170 milionów użytkowników. Powstał w 1995 roku, a obecnie jego działalność rozszerzyła się na 37 krajów. Ze względu na to, że serwis jest ogromną bazą potencjalnych klientów, coraz więcej sklepów internetowych decyduje się na integrację z serwisem.

Szybką, wygodną i sprawną integrację z eBay oferuje między innymi profesjonalny operator logistyczny GlobKurier.pl, który dodatkowo wspomaga przedsiębiorstwa z branży e-commerce w poznaniu specyfiki serwisu i wszystkich najważniejszych informacji na temat automatyzacji, monitorowania akcji i wyników oraz dostępnych narzędzi.

  • Aliexpress

Chińska platforma zakupowa, prężnie działająca na rynku ze względu przede wszystkim na niskie ceny oraz bardzo dobrze rozwiniętą ofertę produktową. Platforma prowadzona przez Alibaba Group – holding powstały w 1999 roku. Mnogość dostępnych towarów od ubrań, przez elektronikę, biżuterię czy akcesoria użytku domowego sprawia, że serwis odwiedza dziennie ogromna liczba użytkowników. Jest to również platforma najczęściej wybierana przez polskich internautów.

Wyjście na rynek transgraniczny to szansa dla polskich przedsiębiorców na dotarcie do nowych grup konsumentów i zwiększenie zysków własnych przedsiębiorstw.

Najważniejsze wiadomości znajdziecie w artykule brokera Jak sprzedawać na ebay?

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

copywriting

Copywriting – droga do sukcesu w biznesie e-commerce

Pisanie chwytliwych tekstów, przyciągających uwagę klienta to dzień powszedni dobrego copywritera. I choć wiele osób …