Bugatti to jedna z najbardziej luksusowych i najdroższych marek samochodów na świecie. Veyron, Chiron to modele producenta, które zachwyciły świat motoryzacji swoimi osiągami oraz designem, a dla wielu amatorów czterech kółek okazały się wcieleniem auta idealnego. Marka do dzisiaj rozpala wyobraźnię wielu użytkownikom aut. Przyjrzyjmy się bliżej legendzie motoryzacji.
Ettore Bugatti, czyli jak to się zaczęło
Ettore urodził się 15 września 1881 roku w Mediolanie. Cała jego rodzina zajmowała się sztuką. Mając 20 lat, Ettore podjął decyzję o tym, że chce zaangażować się w produkcję aut. W wieku 16 lat przyszły projektant i konstruktor samochodów rozpoczął pracę w firmie „Prinetti”. Mimo braku przygotowania technicznego rok później, mając zaledwie 17 lat, Ettore zbudował swój pierwszy bolid na trzech kołach. Trzy lata później Bugatti otworzył swój własny warsztat. W 1909 roku w Alzacji, w miejscowości Mosheim, Ettore otworzył swoją firmę. I tutaj zaczyna się wyjątkowa historia marki Bugatti.
Pierwsze auta pod własną marką
Type 10 to pierwszy model samochodu od Bugatti z prawdziwego zdarzenia. Dzisiaj o jego kształcie można powiedzieć, że przypominał wannę. Type 13 był kolejnym i poprawionym modelem samochodu zaprojektowanego przez Ettore. Type 13 to doskonałe prowadzenie oraz stabilność, czyli wszystko to, z czym uosabiamy markę Bugatti. Type 15 oraz Type 17 były modelami, które kompletnie zdominowały tory wyścigowe przez parę lat. Typy 16 i Type 18 wyprodukowano w bardzo małej ilości, a mimo to zawojowały światowy rynek motoryzacyjny. Modele te stały się synonimem luksusu. Każdemu producentowi aut zależy, aby jego samochody były szybkie. Ettore o tym nie zapomniał i stworzył Bugatti-35, które rozsławiły markę na całym świecie. Parę lat później, z prędkością 218 km/h kolejny produkt, czyli Bugatti-57 pobił ówczesne rekordy prędkości. Niestety jak każda marka, również Bugatti ma czarne karty w swojej historii. Jean, syn Ettore zginął podczas jazdy testowej nowego, istniejącego do dzisiaj, modelu Bugatti-57s45. Śmierć syna w 1939 roku odbiła się na zdrowiu ojca, który popadł w depresję. Ettore Bugatti zmarł w 21 sierpnia 1947 roku we Francji.
Bugatti w czasach współczesnych
W lipcu 2021 roku na konferencji w Dubrovniku została ogłoszona nowa spółka Bugatti-Rimac. Marka została w ten sposób odsprzedana przez Volkswagena i to Chorwaci mają teraz produkować auta, które są synonimem luksusu i prestiżu. Ettore kochał prędkość, a jego samochody były najszybszymi w ówczesnym świecie. Również dzisiaj, dzięki takim modelom jak Bugatti Veron Super Sport oraz Chiron, marka pobiła wiele rekordów prędkości i zapisała się w historii współczesnej motoryzacji. Bugatti to luksus, a za luksus trzeba zapłacić.
Ettore Bugatti byłby zadowolony
Współczesne auta od producenta, są urzeczywistnieniem marzeń, założyciela marki. Samochody Bugatti są piekielnie szybkie, prestiżowe oraz luksusowe. W czasie swojego życia Ettore przekraczał ówczesne ograniczenia świata motoryzacji i pokazywał, że można szybciej, dalej i bardziej luksusowo. Współczesne Bugatti dokładnie takie jest, zachowuje duszę, którą Ettore na stałe wszczepił do DNA marki sygnowanej jego nazwiskiem.
RTO