Strona główna / Biznes / Praca (strona 10)

Praca

Jak stać się zmotywowanym liderem?

Jak zostać liderem

Lidera przedstawia się często jako kreatywne przeciwieństwo menedżera-administratora. Czy można jednak coś zrobić, by świadomie zmienić swój klasyczny styl zarządzania na taki, który stanie się autentycznym przywództwem? I skąd czerpać energię do inspirowania innych? Zacznijmy od tego, że stawianie menedżera po przeciwnej stronie barykady, za którą stoi lider, nie ma …

Czytaj więcej »

Warto pracować na studiach

Praca na studiach

Prawie co trzeci student ma stałą pracę. Tyle samo studentów dorabia dorywczo. Ponad 40 proc. z tych, którzy jednocześnie uczą się i studiują, karierę zawodową rozpoczęło już na pierwszym roku – wynika z badania SW Research dla Job Square. Zdobywanie doświadczeń zawodowych w czasie studiów może się okazać w przyszłości kartą przetargową podczas rozmowy o pracę. Pracodawcy …

Czytaj więcej »

Odchodząc z firmy, zadbaj o referencje

Kobieta w pracy

Odchodzisz z pracy wyłącznie ze świadectwem pracy w kieszeni? Popełniasz duży błąd, bo dziś przedsiębiorcy coraz większą uwagę zwracają na referencje. Zmiana miejsca pracy jest dziś traktowana jako coś bardzo oczywistego – mało kto przepracowuje w jednym zakładzie pracy całe życie. Mobilni młodzi ludzie poszukują wyzwań, chcą również pracując, zwiedzać …

Czytaj więcej »

Pomysły na integrację pracowniczą

Integracja

Integracja pracownicza nie musi być nudna i ograniczać się rozmów czy siedzenia przy stole. Warto wybrać się całą firmą np. na mecz paintballa, do escape roomu lub na tor wyścigowy. Obecnie coraz rzadziej firmy decydują się na typowe integracje pracownicze, które skupiają się wyłącznie na biesiadowaniu i piciu alkoholu. W …

Czytaj więcej »

Jak profesjonalnie wyglądać w pracy?

Profesjonalny wygląd w pracy

„Jak cię widzą, tak cię piszą” – kto choć raz w życiu nie słyszał tego hasła?  Świadomość, że efektownie wyglądamy, dodaje pewności siebie i pozytywnie wpływa na nasze samopoczucie – a to liczy się nie tylko w relacjach towarzyskich, ale także w pracy. Tymczasem biznesowy dress code wiąże się z …

Czytaj więcej »

5 zasad, by zebrania firmowe były bardziej efektywne

zebranie firmowe

Niektórzy pracownicy uważają spotkania firmowe za stratę czasu i gotowi byliby zrezygnować z nich na rzecz bardziej produktywnej pracy. Mimo to, nawet jeśli spotkania nie przebiegają w sposób idealny, menedżerowie upierają się przy ich kontynuowaniu – dostrzegają w nich wartość, której często nie zauważają ich podwładni. Negatywne nastawienie pracowników do …

Czytaj więcej »

Strategia Employer Branding

Employer Branding

Tak, jak nie da się dojść do nieznanego nam celu bez mapy, tak samo nie można osiągnąć efektów w obszarze Employer Branding bez uprzednio zarysowanego planu. Analiza sytuacji wraz z charakterystyką grup docelowych i benchmarkiem, zdefiniowanie Employee Value Proposition oraz określenie celów wizerunkowych i szczegółowego harmonogramu – to etapy, które …

Czytaj więcej »

Programista zawodem przyszłości

Płace w sektorze IT nadal rosną

Zapotrzebowanie na specjalistów IT stale rośnie i to w tempie szybszym niż przybywa kadr. Pracodawcy muszą więc zmierzyć się nie tylko z niedoborem pracowników, który szacowany jest na ok. 50 tys. osób, lecz także – co się z tym wiąże – ze stale rosnącymi wynagrodzeniami w tej branży. – Poziom płac na rynku informatycznym cały czas …

Czytaj więcej »

Skuteczny handlowiec lubi swoich klientów

Handlowiec

To, czy klient dokona konkretnego zakupu, zależy zarówno od jego potrzeb, jak i od tego, czy handlowiec wzbudzi jego zaufanie, a kontakt z nim okaże się przyjemny. Profesjonalny sprzedawca powinien dysponować odpowiednimi umiejętnościami, doświadczeniem, ale także cechami osobowości, które ułatwią mu pracę z klientem. Zacznijmy od umiejętności, bo te może …

Czytaj więcej »

Jak wykorzystać reklamowe triki w poszukiwaniu pracy?

Tworzenie reklamowego CV

To może brzmi brutalnie, ale kiedy szukamy pracy jesteśmy trochę jak produkt, który trzeba dobrze sprzedać. Pomocna może być więc strategia „unikatowej propozycji sprzedaży”, doskonale znana specjalistom od marketingu. Kiedy firma planuje kampanię reklamową, skupia się na podkreśleniu unikalnych korzyści, które otrzyma klient nabywając dany produkt. Po angielsku określa się …

Czytaj więcej »