Praca

Jak menedżer może motywować pracowników?

Motywowanie pracowników

Menedżerowie zachodzą w głowę, jak poprawić skuteczność swoich pracowników. Cały czas poszukują nowych rozwiązań. Względy finansowe i możliwości awansu już nie wystarczają, bo pracownik oczekuje dziś od pracy czegoś więcej: przyjaznej atmosfery i poczucia, że robi coś ważnego. Praca Polakom dostarcza coraz większej satysfakcji. Jak wynika z przeprowadzonego w ubiegłym …

Czytaj więcej »

Na jakie oferty pracy kandydaci odpowiadają najczęściej?

Jak napisać dobre ogłoszenie o pracę

Coraz więcej kandydatów jest świadomych swojej wartości na rynku pracy, a w związku z tym rozważniej dobierają ogłoszenia, na które zechcą aplikować. Ta istotna zamiana w połączeniu z dużą ilością ofert zamieszczanych na wszelkiego rodzaju portalach sprawia, że pracodawcy zaczynają się zastanawiać, jak maksymalnie uatrakcyjnić proces rekrutacji i dostosować go …

Czytaj więcej »

Wysyłasz prywatne mejle w pracy? Pracodawca może cię za to wyrzucić

Prywatne maile w pracy

Twój szef może kontrolować, co robisz w czasie pracy na komputerze służbowym, i zwolnić cię, jeżeli okaże się, że załatwiasz wtedy sprawy prywatne. Jednak warto wiedzieć, że prawo pracodawcy do przeprowadzania kontroli nie jest nieograniczone. – Zgodnie z prawem pracodawca może sprawdzać, co jego podwładni robią na komputerach służbowych, o …

Czytaj więcej »

Jak radzić sobie z trudnymi klientami?

Trudny klient

Jedno jest pewne – trudny klient to ten, którego nie lubi nikt, kto w jakikolwiek sposób zajmuje się obsługą klienta. Czy istnieje jednak jakaś jedna, uniwersalna definicja trudnego klienta? I czy dla dwóch różnych sprzedawców ten sam klient zawsze będzie równie trudny? Prawie każdy, kto zajmuje się obsługą klienta przyzna, …

Czytaj więcej »

Najbardziej pożądane stanowiska w branży lotniczej

Praca w lotnictwie

W ostatnich latach to właśnie transport lotniczy jest jedną z najprężniej rozwijających się dziedzin w gospodarce polskiej, jak i światowej. Dzieje się tak za sprawą wciąż doskonalonych technologii m.in z zakresu konstrukcji maszyn lotniczych, czy zarządzania ruchem w przestrzeni powietrznej. Jakie zawody w tym obszarze są najbardziej przyszłościowe? W branżach …

Czytaj więcej »

Jak się skutecznie przekwalifikować

Przekwalifikowanie zawodowe

Zmiany na rynku pracy powodują, że wiele zawodów wymiera. Co roku tysiące osób nie może znaleźć pracy w wyuczonym przez lata fachu. Postęp technologiczny, mimo że ułatwia wykonywanie obowiązków, czasem też zmniejsza zapotrzebowanie na niektóre stanowiska.Innym powodem podjęcia decyzji o przekwalifikowaniu zawodowym jest brak wystarczających umiejętności do ubiegania się o określone …

Czytaj więcej »

Jak stworzyć ogłoszenie o pracę i nikogo przy tym nie dyskryminować?

Dyskryminacja w CV

Dyskryminację pracowników konotujemy zazwyczaj z tą, z której problemem spotkać można się w miejscu pracy.Często jednak zapominamy, że zjawisko to występować może już w początkowych etapach rekrutacji, a konkretniej w momencie tworzenia przez pracodawcę lub rekrutera ogłoszenia. Z pozoru wydaje się, że nie jest to zadanie specjalnie skomplikowane. Pracodawca wie …

Czytaj więcej »

Palacze w miejscu pracy

Palacze a prawo pracy

Palacze nie mają w pracy łatwego życia. Ich nałóg często negatywnie postrzegany jest przez współpracowników oraz pracodawców, szczególnie jeśli osoba uzależniona od nikotyny bardzo często opuszcza swoje stanowisko w celu zapalania papierosa. Choć czasami tego typu sytuacje są bagatelizowane, gdyż pozornie nie mają one złego wpływu na zespół i ogólne …

Czytaj więcej »

Kaizen – kilka kroków do doskonałej pracy

Filozofia Kaizen

Większość osób, czasami zupełnie podświadomie, boi się ich i związanych z nimi, niejednokrotnie dość negatywnych, konsekwencji. Gwałtowne modyfikacje w organizacji pracy w firmie wiążą się często ze stresem, niepewnością i strachem przed porażką. Jak pracodawca może poradzić sobie z obawami swojego zespołu? Zmiany rzadko spotykają się z entuzjastycznym przyjęciem ze …

Czytaj więcej »

Jak poprawić komunikację w zespole?

Komunikacja w zespole

Zbudowanie zespołu, który będzie umiał się ze sobą porozumieć i współpracować to nie lada wyzwanie, ponieważ potrzebne są osoby o różnych charakterach i cechach osobowości. Komunikacja wpływa na jakość i przebieg pracy zespołu. Im bardziej osoba zlecająca zadania potrafi komunikować polecenia, tym mniej czasu traci się na wyjaśnienia niedomówień. Podobnie dzieje …

Czytaj więcej »