Strona główna / Zdrowie / Siemię lniane – zdrowie w postaci nasion
Siemię lniane
W składzie siemienia znajdziemy szereg witamin, w tym witaminę E, mającą duże zdolności antyoksydacyjne, a także witaminy grupy B wspierające przemianę białek, tłuszczów i węglowodanów. | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Siemię lniane – zdrowie w postaci nasion

Poszukując sposobów na poprawę zdrowia oraz kondycji często sięgamy po specyfiki opracowywane przez koncerny farmaceutyczne, reklamowane jako cudowne remedium na wszelkie dolegliwości. Kolorowe opakowania i olbrzymie kampanie reklamowe działają przekonująco, jednak czy przy tej okazji nie lekceważymy przesadnie sposobów, które są naturalne i dostępne na wyciągnięcie ręki? Jednym z przykładów niesłusznie pomijanego źródła zdrowia jest siemię lniane.

Bogactwo składników

Siemię lniane to niewielkie 2-3 milimetrowe nasiona lnu zwyczajnego. Te niepozorne brązowe drobinki zdobyły swoja popularność już w starożytnym Egipcie i nadal stanowią jeden z podstawowych filarów medycyny naturalnej. Dzieje się tak za sprawą bogactwa cennych substancji i mikroelementów, którymi dysponuje siemię. Nasiona mają pozytywny wpływ niemal na cały organizm, a spektrum zastosowań, w jakim się spełniają, jest imponujące. Stosuje się je zarówno wewnętrznie, jak i zewnętrznie.

W składzie siemienia znajdziemy szereg witamin, w tym witaminę E, mającą duże zdolności antyoksydacyjne, a także witaminy grupy B wspierające przemianę białek, tłuszczów i węglowodanów. W połączeniu z magnezem, żelazem, wapniem i cynkiem pozytywnie oddziałują na wygląd paznokci, skóry i włosów. Dzięki bogatemu występowaniu nienasyconych kwasów tłuszczowych Omega-3 i Omega-6 korzystnie wpływają na przebieg leczenia zbyt wysokiego ciśnienia, chorób serca, skutecznie wspomagają walkę z nadmiernym cholesterolem. Duża zawartość błonnika pokarmowego sprawia, że stanowią nieocenioną pomoc przy schorzeniach przewodu pokarmowego i układu trawiennego.

Jak stosować siemię lniane?

Korzystanie z dobrodziejstw siemienia jest proste i nie wymaga zmiany nawyków żywieniowych. Można je spożywać zarówno w postaci surowej, jak i po zalaniu ciepłą wodą. Po podgrzaniu na suchej patelni będą stanowiły zdrowy i smaczny dodatek do sałatek, sosów, czy zup, nasiona można też z powodzeniem dodawać do domowych wypieków.

Najpopularniejszą formą podania jest wywar powstały przez zalanie łyżki siemienia lnianego gorącą wodą i pozostawienie na 15 minut do ostygnięcia. Taki specyfik ma zbawienny wpływ na wszelkie podrażnienia układu pokarmowego, infekcje dróg oddechowych, a ponieważ oprócz dostarczenia cennych substancji odżywczych zapewnia także uczucie sytości, to stanowi doskonały środek wspomagający odchudzanie.

Siemię lniane jest powszechnie dostępne w sprzedaży, w celu jego nabycia nie musimy szukać aptek ani specjalistycznych sklepów. Wybierając sprzedawcę, warto jednak oprzeć się na jego renomie i doświadczeniu, w ten sposób możemy liczyć na wyselekcjonowany produkt o najwyższej jakości. Przykładem dobrych praktyk jest Olejarnia Gaja, gdzie w szybki i wygodny sposób możemy zakupić nie tylko siemię, ale też szereg innych, równie atrakcyjnych środków medycyny naturalnej.

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

12 zastosowań oleju rycynowego

Olej rycynowy – panaceum na codzienne wyzwania

Olej rycynowy to jedna z podstaw medycyny naturalnej. Pierwsze wzmianki na jego temat pochodzą z …