Pani cwiczy na powietrzu
Niezależnie od tego, który z nich jest naszym ulubionym, do najważniejszych spraw dotyczących wczesnowiosennej aktywności należy ubiór. | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Sportowe wejście w wiosnę

Zima jest porą roku, gdy nawet profesjonalni sportowcy mają problemy z systematycznym treningiem na świeżym powietrzu. Zimno, wilgoć, zwiększone ryzyko urazu i zła jakość powietrza w sezonie grzewczym to dostateczne powody, by przenieść swoją aktywność pod dach, korzystając, z wyrastających ostatnio jak grzyby po deszczu, siłowni i klubów fitness. Jednakże, gdy temperatura powietrza sukcesywnie rośnie, a śnieg nie zalega już na chodnikach i ścieżkach rowerowych, pojawia się pokusa powrotu do aktywności pod gołym niebem.

Jak się przygotować?

Gdy myślimy o aktywności na świeżym powietrzu, najczęściej mamy na myśli bieganie, wędrówki lub jazdę na rowerze i właśnie na tych rodzajach aktywności się skupimy. Niezależnie od tego, który z nich jest naszym ulubionym, do najważniejszych spraw dotyczących wczesnowiosennej aktywności należy ubiór. W każdym przypadku powinniśmy zainwestować w odzież sportową, zapewniającą zarówno ochronę przed chłodem, jak i odpowiednią przewiewność. Trzy warstwy sportowej odzieży: „oddychająca” koszulka, lekka, sportowa bluza i chroniący przed wiatrem soft-shell są lepszym wyborem niż bawełniana odzież i gruba bluza z kapturem. Biegając, szczególnie warto pomyśleć o butach. O ile w ciepłe, suche dni sprawdzić się mogą te, w których biegaliśmy latem, o tyle przy deszczowej aurze, warto rozejrzeć się za czymś lepiej przystosowanym. Producenci obuwia sportowego wiedzą, iż bieganie w przemoczonych butach to żadna przyjemność. Na rynku można więc znaleźć wodoodporne obuwie biegowe wyposażone w membranę. Dla osób, które nie chcą wydawać sporych pieniędzy na drugą parę butów biegowych, przygotowano zaś nieprzemakalne, wyposażone w membranę skarpety. Jeśli chodzi o jazdę na rowerze, pamiętajmy, by przed wyjechaniem na pierwszą wiosenną wyprawę wykonać choćby pobieżny przegląd sprzętu. Wiele rzeczy jesteśmy w stanie zrobić sami, przy użyciu niedrogich przyrządów i materiałów. W Internecie dostępne są poradniki dotyczące samodzielnej kontroli i konserwacji roweru. Jeżeli nie mamy czasu i ochoty na takie zabawy, lepiej przed rozpoczęciem sezonu kolarskiego oddać nasz rower do serwisu.

Jak się nie przeziębić?

Przeziębienie podczas pierwszych wczesnowiosennych aktywności może skutecznie uprzykrzyć nam życie i spowodować wymuszoną przerwę w dopiero co rozpoczętych treningach. Wprawdzie nie ma w 100% skutecznego sposobu na ochronę przed wirusami, możemy jednak minimalizować ryzyko przykrej infekcji. Adekwatny ubiór i obuwie to podstawa, ale bardzo ważne jest także unikanie wychładzania organizmu. Moment, gdy kończymy intensywny wysiłek na dworze, jest sytuacją, w której wychłodzenie zagraża nam najbardziej. Po zakończonej aktywności należy od razu wrócić do ciepłego mieszkania, zdjąć przepocone ubranie i wziąć ciepły prysznic. Pamiętajmy też, by wybierając się na wyprawę rowerową lub długą pieszą wędrówkę mieć w zanadrzu płaszcz przeciwdeszczowy. Jeśli mimo wszystko zauważymy u siebie pierwsze objawy infekcji, możemy minimalizować jej skutki stosując preparaty takie jak spray do nosa Quixx Grip-protect®. Tworzy on warstwę ochronną na śluzówce, łagodzi objawy przeziębienia i skraca czas trwania infekcji. Dla szybkiego i skutecznego leczenia przeziębienia bardzo ważne jest też unikanie wychładzania organizmu i odpoczynek. Dajmy naszemu ciału czas na regenerację, a będziemy w stanie szybko powrócić do wiosennej aktywności.

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

wyjazd na narty

Co zabrać ze sobą na wyjazd na narty?

Wybierasz się na narty? Nie możesz doczekać się zimowego szaleństwa? Sprawdź, co musisz zabrać ze …