Strona główna / Biznes / Jak powinien wyglądać skuteczny roll-up?
Na spotkaniu biznesowym
Roll-upy są nieodłącznym elementem strategii promocyjnej już od wielu lat. | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Jak powinien wyglądać skuteczny roll-up?

Targi branżowe, wejście do siedziby firmy, sala konferencyjna, event promocyjny – to tylko niektóre miejsca i sytuacje, w których sprawdza się roll-up. Ta prosta, ale praktyczna forma reklamy może skutecznie wzmocnić wizerunek Twojej marki i zwiększyć jej rozpoznawalność. Oczywiście pod warunkiem, że zostanie odpowiednio wykonany. Co zwiększy skuteczność tej formy przekazu? Sprawdź.

Roll-upy są nieodłącznym elementem strategii promocyjnej już od wielu lat. Nie ma się czemu dziwić. Ich zamówienie jest proste, czas produkcji – krótki, a widoczność wysoka. Łącząc te atuty z przystępną cenę, z łatwością można zrozumieć popularność tych materiałów reklamowych. Warto jednak pamiętać, że wiele zależy również od jakości wykonania samego roll-upu. Znaczenie mają dwa elementy:

  • design samego wydruku – od tego, co i w jakiej jakości zostanie wydrukowane, jest uzależnione skuteczne przekazanie komunikatu promocyjnego,
  • jakość wykonania roll-upu – zarówno samego wydruku, jak i konstrukcji. Od jej stabilności zależy również ostateczny efekt estetyczny oraz „czas życia” tego produktu.

Warto przyjrzeć się bliżej obu tym aspektom.

Skuteczny design roll-upu, czyli jaki?

Aby zrozumieć, jak powinien zostać zaprojektowany roll-up, warto sobie uświadomić to, jaką funkcję pełni taka konstrukcja. Najczęściej jest elementem ekspozycji firmy na stoisku podczas targów branżowych lub eventu promocyjnego. Może też towarzyszyć ekspertom podczas prezentacji wygłaszanych poza firmą, a także stać się elementem wystroju biura czy recepcji budynku przedsiębiorstwa. Dlatego roll-up musi:

  • wyraźnie komunikować markę firmy – istotne są więc odpowiednia wielkość logo, a także zgodność projektu z systemem identyfikacji wizualnej firmy,
  • informować o najważniejszych atutach firmy – jako że miejsca na roll-upie jest sporo, można na nim zamieścić również kilka dodatkowych informacji, np. grafikę z produktami, krótkie hasła reklamowe czy dane teleadresowe firmy.

Ważne, aby projekt był estetyczny, prezentował się harmonijnie oraz by nie był przeładowany informacjami ani też nie miał zbyt wiele „pustej” przestrzeni. Dlatego jego wykonanie warto powierzyć profesjonalnemu grafikowi komputerowemu. Taką usługę oferuje wiele dobrych drukarni, w tym OpenPrint.pl.

Jakość ma znaczenie

Choć roll-up jest stosunkowo prostą konstrukcją, na rynku można znaleźć wyroby o zróżnicowanej jakości. Na czym polegają różnice? Chodzi nie tylko o rozmiar samego roll-upu, ale przede wszystkim o:

  • jakość materiału, na którym został wykonany nadruk – w przypadku roll-upów jednostronnych najlepiej sprawdzają się materiały typu „blackout”, a więc zupełnie nieprzezroczyste, które lepiej „podbijają” kolorystykę i wyrazistość komunikatu,
  • solidność konstrukcji – roll-upy, które mają być ustawione na zewnątrz czy w miejscach o dużym natężeniu ruchu powinny być jak najlepiej obciążone. Im cięższa sama konstrukcja, tym mniejsze ryzyko, że roll-up przechyli się, wygnie czy przewróci.

Dlatego zanim dokonasz wyboru, najlepiej skontaktuj się z drukarnią, która będzie wykonywała roll-up i zapoznaj się z informacjami dotyczącymi jakości konstrukcji. Czasem warto zainwestować nieco więcej w roll-up klasy premium, aby korzystać z niego przez długie lata.

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

Balon pneumatyczny

Warto reklamować się na balonie pnaumatycznym

Hasło: Reklama jest dźwignią handlu jeszcze nigdy nie miało tak dużego znaczenia jak w dzisiejszych …