Łatwy start w biznesie? Postaw na sklep internetowy!

Sklep online, w przeciwieństwie do punktu handlowego, zazwyczaj nie wymaga inwestowania w lokal. | fot.: Fotolia

Niejedna osoba chętnie założyłaby własną działalność gospodarczą. Istnieją jednak różne czynniki, które potrafią skutecznie hamować podjęcie decyzji – jak np. zbyt mały kapitał na start czy obawy przed trudnościami, związanymi z prowadzeniem biznesu. W takim przypadku warto postawić na dwie dynamicznie rozwijające się sfery: handel i sieć. E-commerce wciąż kwitnie i w dodatku często oferuje łatwy dostęp do coraz nowocześniejszych, skuteczniejszych i wygodniejszych w użyciu narzędzi.

Sklep stacjonarny vs sklep internetowy

Choć „fizyczne” punkty sprzedaży wciąż mają się dobrze, łatwo można ulec wrażeniu, że szeroko pojmowany handel coraz chętniej przenosi się do świata wirtualnego. Mnóstwo firm stacjonarnych posiada swoje odpowiedniki w sieci. Ponadto, wielu przedsiębiorców poprzestaje na prowadzeniu działalności sprzedażowej w internecie. I wystarczy przyjrzeć się nieco bliżej specyfice e-commerce, by zrozumieć, dlaczego nieustannie przybiera ona na sile oraz znaczeniu. Idea sklepu internetowego zapewnia bowiem szereg możliwości i rozwiązań, atrakcyjnych nie tylko dla konsumentów, ale również przedsiębiorców. Zwłaszcza tych, którzy dopiero rozpoczynają lub chcą rozpocząć zarządzanie własnym biznesem.

A zatem jakie „przewagi” nad sklepem stacjonarnym mogą skłonić do zdecydowania się na udział w e-commerce? Na początek trzeba wspomnieć o wyraźnie niższym progu wejścia na rynek. Choćby pod względem finansowym: sklep online, w przeciwieństwie do punktu handlowego, zazwyczaj nie wymaga inwestowania w lokal (i stosowne wyposażenie dla klientów) oraz regularnego opłacania go. Poza tym, sposób funkcjonowania działalności z zakresu e-commerce sprawia, że z powodzeniem może nią zarządzać znacznie mniejszy personel. Czasem wystarczy nawet jedna osoba, jeśli weźmiemy pod uwagę małe e-sklepy. Co więcej, do strony internetowej o charakterze sprzedażowym – i jej oferty – wszyscy potencjalni klienci mają tak samo łatwy dostęp. Wynika z tego, że prowadzenie biznesu w sieci nie musi ograniczać się do miejscowych nabywców, jak w przypadku punktów handlowych. Taka działalność może w znacznym stopniu poszerzać swój zakres oddziaływania – nawet poza granice kraju – i docierać do znacznie większej liczby nabywców. Warto też wspomnieć o takich kwestiach, jak wysoki poziom automatyzacji pracy, umożliwiający swobodne prowadzenie sprzedaży również w niedziele, czy większa wydajność (bądź też niższe koszty) strategii marketingowych, realizowanych w e-handlu.

SaaS – nowy wymiar komfortu i efektywności e-handlu

Opisane wyżej kwestie to w zasadzie standardy prowadzenia działalności w ramach e-commerce. Niemniej, przedsiębiorcy mają do dyspozycji jeszcze inne, atrakcyjne rozwiązania, które w znacznym stopniu ułatwiają prowadzenie sklepu internetowego. Wśród nich szczególnie wartym uwagi jest tzw. SaaS, co w rozwinięciu oznacza Software as a Service, czyli „oprogramowanie jako usługa”. Na czym to polega? Osoba prowadząca sklep online korzysta przez internet z wybranych programów i aplikacji, znajdujących się w chmurze i obsługiwanych za pośrednictwem serwerów dostawcy tych usług. Innymi słowy, przedsiębiorca ma stały dostęp do praktycznych, nowoczesnych narzędzi pracy, których jednak nie musi wdrażać na swoim komputerze (działa to na podobnej zasadzie, co np. e-mail). Natomiast wszelkie zadania webdeveloperskie czy programistyczne, związane z prowadzeniem e-sklepu, aktualizacją użytkowanych programów czy pomocą techniczną w zakresie ich prawidłowego funkcjonowania, przejmuje usługodawca. Dzięki temu przedsiębiorca nie musi wkraczać w świat skomplikowanych procesów informatycznych ani przejmować się takimi kwestiami, jak np. środowisko pracy czy zaplecze techniczne. W zamian opłaca abonament za użytkowanie wybranych narzędzi oraz za to, że firma zewnętrzna sprawuje kontrolę nad płynnym działaniem oprogramowania.

Warto jednak dodać, że dzięki nowoczesnym rozwiązaniom, jak te dostępne na https://www.idosell.com/pl/shop/, osoba prowadząca sklep internetowy może nierzadko za darmo skorzystać z wielu ciekawych możliwości – np. prostej integracji z portalami aukcyjnymi, porównywarkami cen, bramkami płatności online czy usługami kurierskimi. Zaś współczesne realia dobitnie pokazują, że opisane rozwiązania zauważalnie podwyższają komfort i efektywność pracy w branży e-commerce.

OLI

Sprawdź także

ekologia biznes

Zrównoważony rozwój rolnictwa ekologicznego, a biznes w Polsce

Według najnowszych danych ONZ (Organizacji Narodów Zjednoczonych), na Ziemi obecnie żyje ok. 8 miliardów ludzi, …