social media logo na biurku
Najważniejsze jest to by opracować strategię, jak zdobyć popularność na Instagramie | fot.: materiał partnera
Strona główna / Biznes / Praca / 5 nieoczywistych sposobów jak zdobyć obserwujących na instagramie

5 nieoczywistych sposobów jak zdobyć obserwujących na instagramie

W okresie niespełna 10 lat od założenia, Instagram stał się jednym z najpopularniejszych portali społecznościowych na całym świecie. Każdego dnia korzystają z niego miliony użytkowników, którzy oglądają i publikują zdjęcia oraz relacje. Liczba obserwujących Instagram stale wzrasta i obecnie z portalu korzystaj zarówno młodzież, jaki i osoby starsze. Tak duża różnorodność użytkowników portalu sprawia, że jest on atrakcyjnym miejscem na promocję marki. Jednakże założenie konta w serwisie, zdobycie wielu like instagram to tylko początek drogi. Najważniejsze jest to by opracować strategię, jak zdobyć popularność na Instagramie.

1. Odpowiednie hashtagi i real-time marketing

Po konfiguracji konta, jednym z najczęstszych pytań, jakie zadają sobie przedsiębiorcy jest to, jak zdobyć obserwujących na Instagramie. Tak naprawdę, kluczem do sukcesu jest dobór odpowiednich tagów oraz tzw. real-time marketing, czyli szybka reakcja na to, co dzieje się wokół nas. Czasem jeden chwytliwy hashtag może sprawić, że nasz post zostanie zauważony przez miliony użytkowników w przeciągu kilku minut. Jeżeli nie do końca wiesz, jak zdobyć lajki na instagramie lub zwrócić uwagę obserwujących Instagram, możesz skorzystać z wyszukiwarki popularnych znaczników.

Pamiętaj również o obserwowaniu bieżących trendów. Przy publikacji pamiętaj, żeby nie przesadzać z liczbą hashtagów i wybierać tylko te, które są spójne z dodawaną przez Ciebie grafiką. W innym razie Instagram może ukryć Twój post i nie osiągniesz oczekiwanych rezultatów. Hashtagi pozwalają innym osobom na znalezienie Twojego zdjęcia w milionach innych na Instagramie. Pamiętaj o używaniu hashtagów, które naprawdę opisują zawartość Twojego posta czy zdjęcia. Tylko w ten sposób możesz dotrzeć  do swojej grupy odbiorców, których naprawdę interesuje ta tematyka. Niezłym pomysłem jest stosowanie takich hashtagów, które nie są ani zbyt popularne, ani zbyt rzadkie. Wtedy masz pewność, że z jednej strony nie walczysz z ogromną konkurencją, a z drugiej docierasz do szerokiej grupy odbiorców. Optymalną liczbą zdjęć przypadającą na jeden hashtag jest 50 000 – 300 000.

2. Wysoka jakość, regularność i przemyślany czas publikacji

Jednak same hasztagi to dopiero pół drogi do sukcesu. Jeżeli zastanawiasz się, jak zdobyć popularność na Insta oraz zdobyć like instagram powinieneś zadbać o wysoką jakość publikowanych grafik, zdjęć i filmów. Obserwujący Instagram codziennie przeglądają miliony zdjęć, a te, które są mało atrakcyjne po prostu pozostają bez uwagi. Innym ważnym aspektem przy prowadzenie konta jest regularność. Duże firmy, aktywnie działające na Instagramie, publikują posty przynajmniej raz dziennie w ściśle określonych porach. Zawsze dobieraj godzinę publikacji do grupy docelowej oraz charakteru postu.

3. Angażowanie użytkowników

Ciekawym sposobem na to, jak zdobyć obserwujących na Instagramie jest ich uaktywniania. Posty i grafiki zawierające pytania, angażują obserwujących Instagram i zachęcają do działania. Innym sposobem jest prowadzenie konta w taki sposób, by przekonać followersów do oznaczania naszej marki w postach lub relacjach. Użytkownicy Instagrama chętnie biorą również udział w rozmaitych akcjach promocyjnych. Organizacja konkursu, w którym jednym z warunków jest polubienie profilu, udostępnienie i like grafiki lub oznaczenie naszego profilu w opisie zdjęcia to dobra metoda na zdobycie popularności w szybkim czasie.

4. Repostuj bez obaw

Repost to ponowne udostępnienie dane treści, które może dostarczyć Ci dodatkowych obserwatorów. Jej zalety polegają przede wszystkim na prostocie działania oraz gotowym poście do udostępnienia. Możesz to zrobić na kilka różnych sposobów, poprzez: dodanie do starej grafiki nowych elementów, dodanie nowego opisu lub użycie nowych hashtagów.

5. Bądź aktywny (nie tylko na swoim profilu)

Oprócz regularnego publikowania postów i zdjęć zadbaj o systematyczną aktywność! Poświęć przynajmniej 15 minut każdego dnia na odpowiadanie na komentarze, odpisywanie na wiadomości i pokazanie, że jesteś nie tylko doskonałym twórcą, ale i prawdziwym człowiekiem.

Wyjdź również poza swój profil i zostaw po sobie ślad w postaci lajka lub komentarza pod zdjęciem osób, których działalność jest Ci bliska. Jeśli więc znajdziesz użytkownika, który pasuje do profilu Twojej grupy docelowej, pokaż mu, że interesujesz się jego działalnością. W rezultacie zostaniesz nie tylko zauważony, ale przede wszystkim doceniony, jako człowiek, któremu zależy na interakcji z odbiorcami.

6. Reklama nie musi być ostatecznością

Wielu użytkowników sądzi, że reklama na Instagramie lub współpraca z firmami, zapewniającymi skuteczne kampanie marketingowe to ostateczność. W rzeczywistości dobrze przygotowana reklama Twoich postów lub profilu, spójna z Twoją działalnością i wartościami, może przysporzyć Ci rzesze wiernych zwolenników. Pamiętaj jednak, aby w pierwszej kolejności zadbać o przytoczone przez nas wcześniej 9 punktów. Dopiero wtedy możesz dodać do całej kompozycji reklamę, która będzie zwieńczeniem i ukoronowaniem Twoich działań.

7. Komentowanie wpisów i współpraca z influencerami

Jeżeli nadal zastanawiasz się nad tym, jak zdobyć popularność na Instagramie, to nie zapomnij o komentowaniu wpisów innych użytkowników. Jest to metoda nieco pracochłonna, ale przy większym zaangażowaniu może przynieść wiele korzyści. Jeśli Twoja firma działa w sektorze B2B, dobrym pomysłem jest aktywne komentowanie wpisów innych przedsiębiorstw. Jeżeli natomiast Twoja oferta skierowana jest do użytkowników prywatnych, wówczas warto, byś rozważył podjęcie współpracy z influencerami. Gdy Twój produkt zostanie pokazany w poście lub relacji popularnego instagramera, możesz spodziewać się lawinowego wzrostu lajków oraz zainteresowania ofertą.

8. Nie tylko Lajki Instagram i liczba obserwujących: mierz inne efekty!

Lajki i liczba obserwujących to nie jedyna miara sukcesu na Instagramie. Powodzenie działań jest generowane przede wszystkim przez zasięg postów i liczbę odwiedzin Twojego profilu. Wszystkie statystyki – podobnie jak w przypadku poprzedniego punktu – znajdziesz w panelu swojego profilu. Dowiesz się tam m.in.: ile interakcji na koncie zostało przeprowadzonych w danym okresie, ile osób odwiedza Twój profil i do ilu odbiorców dotarły Twoje posty danego dnia lub tygodnia.

9. Call to Like Action : wezwij do działania!

Nie bój się powiedzieć, czego oczekujesz od swoich odbiorców. Po napisaniu wartościowego posta poproś o polubienie i pokazanie zdjęcia znajomym. Jeśli zależy Ci na sprzedaniu towaru lub usługi, zaproś do zakupu swoich odbiorców. Pamiętaj jednak, aby Call to Action nie stanowił jedynej treści w poście. Najpierw zadbaj o aspekt merytoryczny, a dopiero później postaraj się o atrakcyjne i zachęcające wezwanie do działania. W ten sposób odbiorcy będzie bardziej skorzy do wypełnienia Twojej prośby.

10. Publikuj wtedy, gdy Twoi odbiorcy są dostępni

Twoi odbiorcy nie spędzają na Instagramie całego dnia. Publikuj więc treści wtedy, kiedy są dostępni! Możesz sprawdzić w swoim panelu użytkownika, w zakładce „Statystyki”, kiedy Twoi odbiorcy są najaktywniejsi. W ten sposób zaplanujesz harmonogram publikacji w taki sposób, aby dostosować się do ich działania. Warto testować różne godziny, aby samodzielnie wypracować model działania, który przysporzy Ci maksymalny ruch na Instagramie.

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

Młode dziewczyny z lizakami

Co tu się odjaniepawla? Językoznawca i psycholog wyjaśniają o co chodzi z tym slangiem

Według niektórych, szkolna młodzież używa slangu wyłącznie w celach rozrywkowych. Jednak slang to coś więcej …