Archwium dla tagu: pracownik

Jak prawidłowo rozwijać kompetencje miękkie?

Kompetencje miękkie czyli soft skills

Myśląc o swojej przyszłości zawodowej ludzie skupiają się głównie na zdobyciu odpowiedniego wykształcenia i nabyciu szeregu umiejętności, które pomogą im podjąć wymarzoną pracę. Często jednak zapominają, iż obecnie dla pracodawców w równym stopniu, co fachowa wiedza, liczą się wysoko rozwinięte kompetencje miękkie. Coraz częściej w ogłoszeniach o pracę, wśród kryteriów, …

Czytaj więcej »

Zagraj o pracę

Gra o pracę

Wciągają i uzależniają. Są stratą czasu, albo wspaniałym sposobem na spędzanie wolnych chwil. Jak więc to możliwe, że gry coraz częściej znajdują zastosowanie w środowisku pracy? Okazuje się, że granie nie zawsze musi kończyć się tylko na rozrywce. – Gry symulacyjne to nowość na HR-owym rynku. Kandydaci mogą się z …

Czytaj więcej »

Pokolenie Y – praca czy wartości?

Pokolenie Y praca

Pracownicy z pokolenia Y, czyli urodzeni między 1983 a 1994 rokiem, coraz częściej opierają swoją karierę na wartościach osobistych. Blisko połowa przyznała, że odmówiła wykonania w pracy zadania, które kłóciło z ich zasadami etycznymi – wynika z badania Deloitte. System wartości ma coraz większe znaczenie również dla innych grup pracowników oraz dla pracodawców. Na pierwszym miejscu stawiane …

Czytaj więcej »

Z szefem w błocie, czyli ekstremalna integracja

Ekstremalny wyjazd integracyjny

Adrenalina, pot i wysiłek fizyczny – tak coraz częściej wyglądają imprezy integracyjne w firmach. Idąc tropem zachodnich korporacji, polscy pracodawcy inwestują w ekstremalne, sportowe aktywności, które skutecznie budują w zespole ducha zdrowej rywalizacji oraz pomagają przełamać bariery. Survivalowe imprezy biegowe powoli wypierają więc tradycyjne formy integracji pracowników, oparte na wypoczynku …

Czytaj więcej »

Exit interview – gdy zwalniasz pracownika

Exit interview

Odejście pracownika jest trudnym momentem nie tylko dla niego, ale często przede wszystkim dla firmy. W takiej sytuacji najważniejsze to uspokoić emocje i zadbać o przyjazną atmosferę rozstania. Temu służy exit interview – rozmowa na zakończenie współpracy, coraz chętniej podejmowana przez polskich szefów. Exit interview przeprowadza się głównie z osobami, które …

Czytaj więcej »

Menedżer asertywny, czyli jaki?

Team leader

Asertywność należy do tych kompetencji, które menedżerowie rozwijają najchętniej. Jest tak, ponieważ z jednej strony czują oni potrzebę, by lepiej radzić sobie z pracownikami, a z drugiej, zauważają, że ich samodzielne starania w tym obszarze napotykają wiele barier. Wiele się dziś mówi o zaletach wynikających z utrzymywania partnerskich relacji z …

Czytaj więcej »

E-zwolnienia lekarskie od stycznia

Od stycznia 2016 roku możliwe będzie wystawianie zwolnień lekarskich w formie elektronicznej (e-ZLA). Te automatycznie będą wysyłane do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, skąd trafią na profil płatnika na Platformie Usług Elektronicznych. To oznacza, że pacjenci nie będą musieli dostarczyć pracodawcy tradycyjnego druku. Do końca tego roku pracodawcy zatrudniający powyżej pięciu ubezpieczonych muszą utworzyć …

Czytaj więcej »

Niedozwolone klauzule w umowie o pracę

Zarówno pracodawca, jak i pracownik mają pewną swobodę w kształtowaniu umowy o pracę. Zgodnie z prawem zawarte w dokumencie zapisy nie mogą być niekorzystne dla zatrudnionego. Ważne, aby przed podpisaniem umowy sprawdzić ją. Pozwoli to uniknąć pułapek. Mowa o niedozwolonych klauzulach. Najczęściej dotyczą one kwestii finansowych. – Przykładami są zapisy …

Czytaj więcej »

Odwołanie pracownika z urlopu może być kosztowne

Odwołanie pracownika z wakacji oznacza, że firma powinna zwrócić zatrudnionemu środki, które ten poniósł w związku z odwołaniem. Mogą to być środki wydane na organizację wypoczynku i koszty powrotu do domu. Zwrotem mogą być także objęte wydatki związane z podróżą rodziny. Pracodawca ma prawo, by w wyjątkowych sytuacjach przerwać pracownikowi urlop. Najczęściej powodami są awaria, choroba …

Czytaj więcej »

Zadowolony pracownik to lojalny pracownik

Siłownia

Awansowanie i otrzymywanie coraz większych zarobków to kwestie priorytetowe dla każdego pracownika. Z punktu widzenia zatrudnionych atrakcyjne są także korzyści dodatkowe, które oferują pracodawcy. Dlatego aby pozyskać lojalność pracowników, zapewniają im oni szereg profitów. Najważniejsze dla pracujących jest dodatkowe ubezpieczenie medyczne. Liczą też oni na karnety sportowe oraz świadczenia pieniężne …

Czytaj więcej »