Biznes

Biznes

Czy jesteś pracoholikiem?

Pracoholizm

Psychologowie szacują, że 5 proc. pracowników może być pracoholikami. Ponieważ nie jest to duży odsetek, często problem jest bagatelizowany – podkreśla psycholog Igor Rotberg. Pracoholizm często mylony jest z pracowitością, nie ma jednak wiele wspólnego z liczbą godzin spędzanych w pracy. Pracoholik to osoba patologicznie skoncentrowana na pracy, o niskiej samoocenie, dlatego bierze na siebie kolejne …

Czytaj więcej »

10 sposobów na kreatywne biuro

JAk wykreować przyjazne biuro?

“Pracuję w kreatywnym biurze”, czy to nie brzmi dumnie? Coraz częściej w naszych miejscach pracy pojawiają się nie tylko ładne, ale i całkiem użyteczne urozmaicenia. Swój udział we wprowadzaniu żywych akcentów w biurowym otoczeniu mogą mieć zarówno pracodawcy, jak i pracownicy. Często niewielkim kosztem można sprawić, że nawet najprostsze stanowisko z …

Czytaj więcej »

Pokolenie Y – praca czy wartości?

Pokolenie Y praca

Pracownicy z pokolenia Y, czyli urodzeni między 1983 a 1994 rokiem, coraz częściej opierają swoją karierę na wartościach osobistych. Blisko połowa przyznała, że odmówiła wykonania w pracy zadania, które kłóciło z ich zasadami etycznymi – wynika z badania Deloitte. System wartości ma coraz większe znaczenie również dla innych grup pracowników oraz dla pracodawców. Na pierwszym miejscu stawiane …

Czytaj więcej »

Szkoła językowa – czy to się jeszcze opłaca?

Własny biznes - szkoła językowa

Coraz częściej można spotkać się z opinią, że rynek szkół językowych jest już tak nasycony, że w praktyce nie ma miejsca na kolejne tego rodzaju ośrodki edukacyjne. Nie jest to do końca prawdą, ponieważ zwłaszcza w mniejszych miastach i miejscowościach problem przesycenia rynku nie istnieje – jeśli już, to jest …

Czytaj więcej »

Cyfrowa rewolucja. Jaki będzie świat za 10 lat?

Biuro przyszlosc

Do 2020 roku wydatki przedsiębiorstw na oprogramowanie, sprzęt, implementację, serwis oraz zarządzanie usługami chmurowymi wyniosą ponad 500 miliardów USD, czyli ponad trzy razy więcej niż obecnie. Do końca 2017 roku, 2/3 firm z listy największych światowych spółek postawi cyfrową transformację w centrum swojej strategii korporacyjnej. IDC prognozuje upowszechnienie transformacji cyfrowej …

Czytaj więcej »

Wszystko, co powinieneś wiedzieć o Casual Friday

Casual Friday

W wielu firmach piątek to najlepszy dzień tygodnia. Mając świadomość zbliżającego się weekendu osoby odpowiedzialne za budowanie Employer Branding proponują tego dnia zabawy integracyjne czy casual Friday – czyli dzień bez krawata. W organizacjach, w których na co dzień panuje sztywny dress code wprowadzenie casual Friday jest możliwością pokazania własnej …

Czytaj więcej »

Gap year – moda czy sposób na karierę?

Gap year

Wśród studentów i absolwentów szkół średnich coraz popularniejsza staje się idea gap year. Studenci wstrzymują studia, a uczniowie zaraz po zdaniu egzaminu dojrzałości nie wybierają się na uczelnie wyższe, żeby zdobyć cenne doświadczenie zagranicą. Dla nietrafionego kierunku studiów i nieudanej sesji egzaminacyjnej gap year stał się alternatywą, która jak pokazują …

Czytaj więcej »

Jaki program pomieści to wszystko?

oprogramowanie-start-up

Na rynku mamy prawdziwe zatrzęsienie aplikacji internetowych skierowanych do osób rozpoczynających swoją przygodę z biznesem – czy to samodzielnie, czy to w ramach tworzenia większej organizacji, np. startupu. Wybierać należy je jednak raczej ostrożnie, szczególnie jeśli spodziewamy się, że nasza firma będzie się dynamicznie rozwijała. W pierwszej fazie rozwijania firmy, …

Czytaj więcej »

Z szefem w błocie, czyli ekstremalna integracja

Ekstremalny wyjazd integracyjny

Adrenalina, pot i wysiłek fizyczny – tak coraz częściej wyglądają imprezy integracyjne w firmach. Idąc tropem zachodnich korporacji, polscy pracodawcy inwestują w ekstremalne, sportowe aktywności, które skutecznie budują w zespole ducha zdrowej rywalizacji oraz pomagają przełamać bariery. Survivalowe imprezy biegowe powoli wypierają więc tradycyjne formy integracji pracowników, oparte na wypoczynku …

Czytaj więcej »

Ubezpieczeni na wypadek sukcesu

angielski branżowy

Gdy po angielsku prowadzimy korespondencję a nawet codzienne rozmowy, kompetencje językowe nabierają szczególnego znaczenia. Nie powinno więc dziwić, że miejsce „zwykłych” kursów coraz częściej zajmują zajęcia specjalistyczne, przygotowane dla konkretnej branży. Tak dzieje się np. w obszarze ubezpieczeń. W międzynarodowym środowisku pracy komunikacja odbywa się niemal wyłącznie w języku angielskim. …

Czytaj więcej »