Marzysz o wyższych zarobkach, szukasz możliwości, perspektyw, zastanawiasz jak będzie wyglądało Twoje życie zawodowe za kilka lat? Mamy realny wpływ na to ile zarabiamy, a posiadając odpowiednie kwalifikacje, również na to gdzie chcemy pracować. Myślisz: kurs norweskiego – po co mi taki wydatek? A jednak znajomość tego języka otwiera obecnie …
Czytaj więcej »Metoda 5S – porządek sprzyja efektywności
Czy metoda 5S naprawdę się firmom opłaca? Zazwyczaj tak, choć wiele zależy od determinacji menedżerów wprowadzających zmiany, a także od ich umiejętności, by skutecznie przekonać do nich pracowników. Bez tego trudno będzie mówić o sukcesach. Metoda 5S jest jednym z podstawowych narzędzi wykorzystywanych podczas wdrażania koncepcji Lean Management w przedsiębiorstwie. …
Czytaj więcej »Jakość priorytetem wielu firm
Produkcja zależna jest od dobrego rozplanowania, harmonogramowania czy śledzenia realizacji zlecenia produkcyjnego. Nie mniejsze znaczenie ma również jakość, a szczególnie jej kontrola. Dostarczanie wysokiej jakości produktów staje się priorytetem większości firm produkcyjnych, nic więc dziwnego, skoro dobra jakość utożsamiana jest z prestiżem, wysokimi cenami i nieposzlakowanymi opiniami. Wysoka jakość to …
Czytaj więcej »Dekalog sklepikarza
Małe sklepy osiedlowe, w których można kupić wartościowe, choć często zbyt niszowe dla dużych sieci, produkty są coraz bardziej atrakcyjne dla klientów. Także dla właściciela takiego miejsca stanowi ono często spełnienie marzeń o własnym biznesie i stworzeniu czegoś unikatowego. Co zrobić, żeby sklep zyskał wiernych kupujących, a wyniki finansowe nie …
Czytaj więcej »Prawdopodobnie Ty też nie pracujesz efektywnie
Zaledwie 36 proc. czasu poświęconego na pracę jest efektywnie wykorzystywane – wynika z badań zrealizowanych przez firmę Compass & Partners. Powodem niskiej wydajności jest przekonanie, że o jakości pracy decyduje czas poświęcony na jej wykonywanie. Tymczasem jej nadrzędnym celem powinno być zaspokojenie potrzeb klientów. Pod tym względem powinniśmy się wzorować na skandynawskiej kulturze …
Czytaj więcej »Exit interview – gdy zwalniasz pracownika
Odejście pracownika jest trudnym momentem nie tylko dla niego, ale często przede wszystkim dla firmy. W takiej sytuacji najważniejsze to uspokoić emocje i zadbać o przyjazną atmosferę rozstania. Temu służy exit interview – rozmowa na zakończenie współpracy, coraz chętniej podejmowana przez polskich szefów. Exit interview przeprowadza się głównie z osobami, które …
Czytaj więcej »Od stycznia duże zmiany w Kodeksie pracy
Od stycznia 2016 roku wchodzą w życie zmiany w Kodeksie pracy. Nowe przepisy ograniczają możliwość zawierania umów na czas określony poprzez wprowadzenie limitów w ich stosowaniu. Pracodawca będzie mógł zawrzeć tylko trzy takie umowy z jednym pracownikiem, na maksymalnie 33 miesiące. Za nieuzasadnione przekroczenie limitów pracodawcy grozi grzywna do 30 tys. zł. – Podstawowym …
Czytaj więcej »Jak reklamować firmę w internecie? 6 trendów na 2016 rok
Marketing internetowy rozwija się bardzo dynamicznie, dlatego nie śledząc aktualnych trendów, łatwo wypaść z gry. Kto nie dostosował swojej strony internetowej do urządzeń mobilnych lub nie wykorzystywał dotychczas kanałów video do kontaktu z potencjalnymi klientami, czym prędzej powinien nadrobić zaległości. Nic nie wskazuje na to, by rok 2016 miał nam …
Czytaj więcej »Carrefour rozpoczyna sprzedaż przez Internet
Carrefour uruchomił w Polsce sklep internetowy eCarrefour.pl. Nowa platforma oferuje klientom szeroką gamę nowoczesnego sprzętu RTV i AGD oraz szybkie i wygodne zakupy. Sklep internetowy eCarrefour.pl został uruchomiony przed Świętami w odpowiedzi na oczekiwania polskich klientów sieci i jest kolejnym z kanałów sprzedaży, które Carrefour oferuje na polskim rynku: – …
Czytaj więcej »Najwięcej firm upada w trzecim roku działalności
Nadmiar zaufania do kooperantów często gubi mniejsze firmy. Wywiadownie gospodarcze podkreślają, że właśnie w tym segmencie rynku zagrożenie jest największe, i radzą, że lepiej zainwestować w profesjonalne raporty handlowe, niż borykać się z niezapłaconymi fakturami. Tym bardziej że kondycja finansowa partnerów biznesowych może się nagle zmienić. Z analiz wywiadowni gospodarczej CRIBIS.pl wynika, że trzeci …
Czytaj więcej »