Pamiętaj przy tym, że kupujesz prezenty dla innych, nie dla siebie. Nie sugeruj się więc własnym gustem, ale upodobaniami bliskich | fot.: Fotolia
Strona główna / Społeczeństwo / Taktyka praktyka – jak strategicznie ogarnąć prezenty na święta

Taktyka praktyka – jak strategicznie ogarnąć prezenty na święta

Przedświąteczny czas kojarzy się pośpiechem, kupowaniem prezentów na ostatni moment i przerażeniem po sprawdzeniu stanu konta. Da się jednak tego uniknąć. Kodyrabatowe.pl radzą jak na okres świątecznych przygotowań zamienić się w stratega, by zaoszczędzić czas, stres i pieniądze. 

Prezenty kupowane na ostatni moment w zatłoczonym centrum handlowym, gdy robi się nieprzyjemnie duszno i zaczyna doskwierać głód, w dodatku na parkingu nie ma miejsca na samochód, końca kolejki do kas nie widać, a w domu czeka cię jeszcze zrobienie porządków – czyli coroczny przedświąteczny koszmar. To wcale nie musi tak wyglądać. Zobacz, jak strategicznie podejść do kupowania prezentów.

  1. Zaplanuj budżet

To podstawa! Najpierw sporządź listę wszystkich osób, którym będziesz kupować prezenty i określ jakiej wielkości kwotę możesz na nie przeznaczyć. Następnie oszacuj, ile maksymalnie możesz przeznaczyć na prezent dla jednej osoby. Zaznacz też, komu chcesz dać coś większego, a kto może dostać skromniejszy upominek. Pilnuj wyliczeń, notuj wydane kwoty i monitoruj budżet – w ten sposób nie popłyniesz z wydatkami.

  1. Zaplanuj, co kupisz

Usiądź na spokojnie nad listą osób i dopisz przy każdej pomysły na prezent. Zastanów się, czym się interesuje, w jakich okolicznościach się widujecie, może sama sygnalizowała, że czegoś jej brakuje. Możesz posługiwać się konkretem lub kategoriami, np. książka, perfumy, coś do kuchni, akcesoria podróżnicze itp. Pamiętaj przy tym, że kupujesz prezenty dla innych, nie dla siebie. Nie sugeruj się więc własnym gustem, ale upodobaniami bliskich.

Jeśli wybierasz się na zakupy do sklepów stacjonarnych, wchodź tylko tam, gdzie znajdziesz zapisane przedmioty. Unikaj odwiedzania sklepów, „żeby tylko zobaczyć, co mają” – dzięki temu zaoszczędzisz czas, siły, nerwy i… pieniądze.

  1. Wygodniej przez internet

Obecnie wszystko, co widzisz w sklepach stacjonarnych, znajdziesz również w tych internetowych, w dodatku zazwyczaj z lepszą ceną. Ale to nie jedyna zaleta e-sklepów. Specjaliści od psychologii zakupów podkreślają, że na podejmowane przez nas decyzje wpływają różne bodźce z otoczenia. Poddenerwowany, zmęczony, głodny, zirytowany konsument kupuje więcej i nierozważnie, pochopnie wkłada przedmioty do koszyka, by kupić „cokolwiek” i jak najszybciej uciec ze sklepu.

Wybierając prezenty w sieci, usiądź wygodnie w fotelu, weź kubek herbaty i na spokojnie przeglądaj oferty. Porównuj ceny w różnych sklepach. Nie zapomnij też sprawdzić, czy w wybranym sklepie działają kody ze zniżkami. Sklepy z aktywnymi promocjami znajdziesz np. na kodyrabatowe.pl. Kupując jak najwięcej przedmiotów w jednym miejscu, zaoszczędzisz na kosztach dostawy. Zakupy przez internet uprawniają również do zwrotu w ciągu ustawowych 14 dni, w sklepach stacjonarnych tymczasem możliwość zwrotu zależy od dobrej woli sprzedawcy.

  1. Gdy masz naprawdę mały budżet na prezenty

Nikt nie chce skończyć Świąt z długiem. Jeśli masz dużą rodzinę, ustalcie razem, że kupujecie prezenty np. tylko dla dzieci lub dzielicie się na grupy, żeby nie musieć wydawać na każdego. Ma to swoje plusy, bo mając mniej do kupienia, możesz poświęcić więcej czasu na wybór prezentu i znaleźć coś wyjątkowego.

Jeśli budżet nie pozwala na kupienie wszystkim prezentów, zrób je własnoręcznie, możesz np. upiec i udekorować pierniczki lub stworzyć książkę wspomnień ze starych zdjęć. Pamiętaj, że podczas Świąt chodzi o sprawianie sobie nawzajem radości, a niekoniecznie dawanie kosztowych przedmiotów.

StrategiaPrezenty

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

żywność drożeje

Żywność jest coraz droższa. Za mleko płacimy 1/3 więcej

Ceny żywności notują wzrost największy od pięciu lat. W czerwcu były wyższe aż o 3,9 …

  • Wax

    Dobrze, że już po świętach. Nic mnie tak nie denerwuje jak tzw.” atmosfera świąteczna” polegająca na tym, żeby ludzie jak najwięcej kupili w takt kolęd i Last Christmas