gadżety ekologiczne
Zasada jest prosta: gdy decydujesz się zainwestować w ekologiczne artykuły promocyjne, idzie za tym konkretny przekaz | fot.: materiał partnera

Gadżety ekologiczne – dlaczego warto?

Gadżety promocyjne odgrywają w biznesie dużą i zróżnicowaną rolę. Czasami wręcza się je jako upominek dla klienta lub kontrahenta, dołącza do paczki świątecznej albo zakupionego towaru, a także wykorzystuje na targach i eventach reklamowych. Warto wykorzystać potencjał promowania firmy w ten sposób, gdyż sięgasz w ten sposób po niezbyt obciążający budżet i miły gest, który buduje lojalność i szereg pozytywnych uczuć względem marki. Jak jednak podejść do sprawy, by nie żałować? I dlaczego warto postawić na ekologiczne gadżety reklamowe?

1. Gadżety ekologiczne – skąd bierze się trend?

2. Z czego produkuje się eko gadżety?

3. Ekologiczne gadżety reklamowe – pomysły

4. Co eko gadżety mówią o twojej marce?

Każdego roku na popularności zyskują gadżety ekologiczne, czyli produkty stworzone z dbałością o środowisko naturalne: z surowców biodegradowalnych lub pochodzących z recyklingu. Sprawdź, co je wyróżnia i dlaczego coraz więcej firm wybiera ekologiczne gadżety reklamowe.

Gadżety ekologiczne – skąd bierze się trend?

Coraz więcej osób przekonuje się do tego, że konieczność troski o środowisko naturalne nie sprowadza się do pustych sloganów wygłaszanych przez ekologów. To realny problem, który znajduje odzwierciedlenie w różnych obszarach życia – nic więc dziwnego, że także i w strategiach biznesowych. Dbanie o ekologię jest teraz w modzie! Coraz więcej firm wdraża zmiany w procesach produkcyjnych, modyfikuje składy i surowce produktów, zarządza odpadami.

Bycie eko i ruch zero waste znajdują odzwierciedlenie także w pomniejszych działaniach: oszczędności prądu czy papieru. Przejawia się także jako eko gadżety reklamowe, stanowiące bezpośrednie przedłużenie budowanego w innych obszarach wizerunku. Takie działania są pozytywnie odbierane przez konsumentów i – co więcej! – akcesoria tworzone w duchu eko, z naturalnych materiałów są oryginalne. Prezentują się niebanalnie, więc zwracają uwagę wzornictwem. Dzięki temu są jeszcze chętniej wybierane na co dzień.

Z czego produkuje się eko gadżety?

Gadżety ekologiczne reklamowe to bardzo szeroka kategoria, dlatego i zasób materiałów wykorzystywanych do ich produkcji jest bardzo obszerny. Łączy je jedno – naturalne lub recyklingowe pochodzenie. Prym wiodą:

  • bambusowe i drewniane gadżety reklamowe,

to materiał całkowicie naturalny, który na dodatek prezentuje się niezwykle stylowo; producenci wykorzystują go szeroko: począwszy od gadżetów kuchennych (w tym także lunchboxów), przez długopisy i kubki, aż po elementy dekoracyjne

  • gadżety eko z włókna pszenicznego,

to wyjątkowe tworzywo: gadżety reklamowe ekologiczne sprawiają, że to, co w tradycyjnej produkcji traktowane jest jako odpad, otrzymuje nowe życie; lekki i wytrzymały materiał, jakim jest słoma pszeniczna, pozwala produkować głównie długopisy i inne akcesoria biurowe,

  • gadżety tekstylne,

eko torby stały się modne już jakiś czas temu i nic nie wskazuje, by trend miał ulec zmianie, torby i siatki to jeden z najtańszych – a przy tym bardzo praktycznych! – sposobów na pozytywny wizerunek twojej firmy.

Oczywiście, możliwości jest znacznie więcej. Gadżety ekologiczne dostępne są w wielu wariantach, spośród których każdy jest w stanie wybrać coś dla siebie i dla swojej firmy.

Ekologiczne gadżety reklamowe – pomysły

Przejdźmy do konkretów: jakie gadżety ekologiczne warto wybrać? Odpowiedź na to pytanie tak naprawdę jest uzależniona od kilku czynników: specyfiki firmy, wizerunku marki (obecnego i tego, do którego dążysz), segmentu klientów, do którego mają trafić twoje działania.

Poniżej prezentujemy kilka propozycji gadżetów reklamowych w nurcie eko, które cieszą się największym zainteresowaniem.

  • Artykuły biurowe

To bardzo praktyczne i sprawdzone upominki ekologiczne. Długopisy, ołówki, notatniki przydadzą się zawsze. Są uniwersalne – bo trudno wyobrazić sobie osobę z nich nie korzystającą – pomysłowe i poręczne. Umieszczając na nich logotyp, korzystnie wpływasz na ekspozycję reklamową.

  • Gadżety śniadaniowe

Kubki termiczne, lunchoboxy, bidony, butelki filtrujące – to rzeczy, z których korzysta się na co dzień. Możesz przekazać je pracownikom swojej firmy, chociażby w formie pakietu powitalnego dla nowo zatrudnionych członków zespołu, kontrahentom, klientom, odwiedzającym stoisko firmowe na targach, dzieciom z okolicznych szkół – wszystko w zależności od marketingowych potrzeb.

  • Torby ekologiczne

Wspomniane już wyżej torby to niedrogi i praktyczny prezent. Postaw na produkty dobre jakości i solidnie wykonane. Budowanie wizerunku firmy składa się także i z takich drobiazgów jak jakość reklamowych upominków.

  • Zestawy do kuchni

Bambusowe miski, zestawy do sushi, akcesoria do pizzy – możliwości jest sporo. Wszystko po to, by twoja firma towarzyszyła klientom w codziennych obowiązkach.

Co eko gadżety mówią o twojej marce?

Zasada jest prosta: gdy decydujesz się zainwestować w ekologiczne artykuły promocyjne, idzie za tym konkretny przekaz. Budujesz wizerunek marki świadomej i odpowiedzialnej, a przy tym podążającej z duchem czasu. Wybieraj gadżety ekologiczne wysokiej jakości – solidność ich wykonania świadczy także i o tobie.

Materiał partnera

Sprawdź także

przybornik na biurko

Przybornik na biurko – Tylko gadżet, czy lepsza organizacja? Sprawdzamy!

Czy warto kupić przybornik na biurko i jaki wybrać? Przyborniki i organizery na biurko sprawiają …