Influencer marketing
Influencer marketig to jeden z najlepszych sposobów na znalezienie nowych klientów w Internecie, zwiększenie popularności firmy i zbudowanie własnej, silnej marki | fot.: Materiał partnera zewnętrznego

Influencer Marketing – czym jest i jak możesz go wykorzystać do promowania swojej marki?

Szybki rozwój e-marketingu i coraz większe znaczenie social mediów powodują, że przedsiębiorcy muszą stale szukać nowych, skutecznych sposobów promocji. Jedną z możliwości dotarcia do klientów korzystających z mediów społecznościowych jest Influencer Marketing. Dowiedź się, czym on jest i w jaki sposób możesz go wykorzystać we własnej firmie.

Kim jest influencer?

Z pojęciem tym spotkał się prawdopodobnie każdy, komu zdarza się przeglądać Facebooka, Instagram, czy liczne blogi i internetowe portale plotkarskie. Są to osoby znane szerokiemu gronu odbiorców, które mają duży wpływ na opinię publiczną. Influencerzy dzielący się z obserwatorami swoimi odczuciami na temat danego produktu czy usługi niejednokrotnie mają znacznie większą siłę przekazu niż najlepiej przemyślana kampania reklamowa. Zawdzięczają to głównie budowani silnych relacji z odbiorcami poprzez identyfikowanie się z nimi, przedstawianie wspólnych pasji, zainteresowań i itp. oraz posiadanie szerokich zasięgów w social mediach. Nie dziwi więc, że wiele firm coraz chętniej decyduje się na współpracę z inflencerami, by promować swoją działalność.

Na czym polega Influencer marketing?

Badania rynku wykazują, że jednym z najsilniejszych impulsów zachęcających klientów do zakupu danego produktu czy usługi jest pozytywna rekomendacja. Szczególną wartość ma ona, jeśli pochodzi od znanej, lubianej i darzonej zaufaniem osoby, a do tego jest opatrzona osobistym komentarzem. W tej roli najlepiej spełniają się właśnie influencerzy, którzy na swoich kanałach reklamują różnego rodzaju produkty. Zakres i rodzaj ich działania uzależniony jest od ustaleń zawartych z konkretną firmą oraz od jej profilu. W zależności od przyjętej strategii marketingowej inflencer może rekomendować produkt jednorazowo, sporadycznie lub stać się jego długotrwałym ambasadorem.

Przeczytaj więcej o Influencer Marketingu: https://greenparrot.pl/blog/czym-jest-influencer-marketing/

Jakie korzyści dla firmy płyną z Influencer Marketingu?

Jak każda forma reklamy ma on na celu przede wszystkim pozyskanie nowych klientów, najlepiej takich, którzy będą z dużą częstotliwością korzystali z usług firmy. Odpowiednio dobrany influencer wspiera wizerunek marki poprzez budowanie silnych i długotrwałych relacji z odbiorcami. Dzięki temu poprawia jej wiarygodność, zwiększa zaufanie klientów i buduje ich autentyczną więź z marką, co powoduje, że jest ona chętniej wybierana. Dobry influencer powinien się wyróżniać aktywnością, autorytetem wśród odbiorców i opinią eksperta w danej dziedzinie, zaangażowaniem oraz dużą siecią relacji. Znalezienie osoby, która stanie się wizytówką marki nie jest łatwym zadaniem, dlatego dobrze jest skorzystać z pomocy osób, które są profesjonalistami w tym temacie.

Najwyższy poziom usług w tym zakresie świadczy Agencja Reklamowa Green Parrot. Influencer marketig to jeden z najlepszych sposobów na znalezienie nowych klientów w Internecie, zwiększenie popularności firmy i zbudowanie własnej, silnej marki.

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

targi reklamowe

Jak przygotować się do targów reklamowych?

Targi branżowe to świetny sposób na zaprezentowanie swoich usług szerszej publiczności. To również okazja do …