Kat von D kosmetyki i tatuaże
Dzięki jej wyrazistej osobowości, podczas emisji programu zyskała wielu fanów i stała się jedną z najpopularniejszych artystek sztuki tatuażowej w Stanach Zjednoczonych | fot.: User:Thivierr [CC BY-SA 3.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/)]
Strona główna / Kultura / Książki / Kat von D: Go big or go home

Kat von D: Go big or go home

Kat von D, czyli utalentowana tatuatorka oraz twórczyni jednej z najpopularniejszych marek kosmetycznych na świecie. Silna kobieta, która jest przykładem tego, że w życiu warto jest robić to, co się kocha, by osiągnąć sukces. Jej postać zawsze wzbudzała wiele kontrowersji, zarówno z powodu oryginalnego wizerunku, jak i konfliktów z innymi celebrytami działającymi w branży makijażowej. Jednocześnie, intensywnie działa na rzecz ochrony zwierząt. Jaką drogę przebyła, aby znaleźć się na szczycie?

Dzieciństwo

Katherine Von Drachenberg, bo tak właśnie naprawdę się nazywa, urodziła się w Meksyku 8 marca 1982 r. Jej rodzicami są misjonarze Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego, ojciec jest pochodzenia niemieckiego, matka natomiast włosko-hiszpańskiego. W wieku 4 lat, mała Katherine wraz z rodzicami i rodzeństwem, przeprowadziła się do Los Angeles, gdzie zaczęła się jej późniejsza przygoda.

Dużą rolę w jej życiu odegrała jej babcia Clara von Drachenberg, ponieważ to ona pokazała wnuczce świat sztuki, który był później inspiracją do tworzenia dzieł tatuażowych. W wieku 6 lat zaczęła naukę gry na fortepianie, odkrywając przy tym najpopularniejszych wirtuozów.

Kiedy Katherine miała 12 lat, zaczęła odkrywać muzykę punkrockową, która ukształtowała jej późniejszy wizerunek. Jeszcze bardziej zainteresowała ją sztuką tatuażu. Wraz ze skończeniem 16. roku życia, Kat rzuciła szkołę, aby wreszcie zacząć spełniać się w swojej pasji i tworzyć dzieła sztuki na skórze. Co ciekawe, pierwszy tatuaż na jej ciele pojawił się już w wieku 14 lat.

Uznana tatuatorka

Kat Von D dzięki swojemu talentowi, szybko została popularną i rozchwytywaną artystką w kręgu osób interesujących się tatuażami, szczególnie dzięki niebanalnemu stylowi jej prac. Przełomowy w jej karierze okazał się jej udział w 2 sezonach programu Miami Ink, emitowanego przez stację TLC, który pokazywał pracę tatuażystów w studiu o tej samej nazwie ”od kuchni”. W czasie kręcenia programu, ustanowiła Rekord Guinnessa za wykonanie 400 tatuaży w ciągu 24 godzin.

Po burzliwym odejściu ze studia otworzyła własne i ponownie nawiązała współpracę ze stacją TLC, nagrywając własną serię LA Ink.

Dzięki jej wyrazistej osobowości, podczas emisji programu zyskała wielu fanów i stała się jedną z najpopularniejszych artystek sztuki tatuażowej w Stanach Zjednoczonych. W 2009 roku wydała pierwszą książkę, która była zbiorem dzieł sztuki oraz tatuaży. Odniosła ogromny sukces, docierając do 6 miejsca na liście bestsellerów New York Times.

Branża makijażowa

Dzięki programowi stacji TLC, Kat von D zyskała popularność, która otworzyła jej ścieżkę do międzynarodowej kariery. W 2008 roku najpopularniejsza drogeria w USA, Sephora, nawiązała z nią współpracę. Kat stworzyła swoją pierwszą linię kosmetyków dla tej sieci. Był to pierwszy krok do stworzenia wielkiego kosmetycznego imperium. Dzięki pomysłowości i popularności Kat von D, pierwsza kolekcja wyprzedała się całkowicie, drogeria zaproponowała więc tatuatorce stałą współpracę. Co ważne, Kat dba o to, by jej produkty nie tylko wyjątkowo się prezentowały i były niezwykle skuteczne, ale także były w zgodzie z ideą weganizmu.  Dziś kosmetyki marki ”Kat von D” są jednymi z najczęściej wybieranych przez klientki na całym świecie.

Więcej o tej inspirującej postaci dowiedzieć się można z jej biografii, Go big or go home.

KRO

 

Sprawdź także

rokitnik właściwości zdrowotne

Rokitnik: skarb w kosmetykach i w kuchni

Rokitnik to małe drzewo lub krzew o wielu łodygach, który rośnie zarówno w warunkach dzikich, …