Marka Wojas to rodzimy przykład firmy, która działając rzetelnie i konsekwentnie, nie idąc na jakościowe kompromisy – podbija świat obuwniczy. Powiększająca się z roku na rok liczba zadowolonych klientów w Polsce i zagranicą to znak, że firma rozwija się w dobrym tempie i kierunku, świetnie odczytuje potrzeby wymagającego rynku i szybko reaguje na zmieniające się trendy oferując modne buty doskonałej jakości.
Skromne początki
Pierwsze skojarzenie z hasłem: buty w latach 80-tych to dla większości z nas… Relaksy z Nowego Targu – wygodne, trwałe i ciepłe, idealne na zimę, ale o mocno kontrowersyjnej urodzie. W tym samym czasie i miejscu swoją życiową przygodę z obuwiem rozpoczął Wiesław Wojas, który w 1990 roku otworzył swój pierwszy salon i zaczął sprzedawać buty pod własnym nazwiskiem (wcześniej robił buty dla innych marek). W ten sposób rodzina, która od pokoleń była związana z produkowaniem obuwia zaczęła kreować wizerunek marki solidnej i oferującej dopracowany, wygodny i ładny produkt. 4 lata później przeplotła się historia kultowych Relaksów i Wojasa – firma zdecydowała się bowiem na odkupienie części kombinatu Nowotarskich Zakładów Przemysłu Skórzanego Podhale wraz z maszynami (kombinat nie poradził sobie na wolnym rynku po 1989 roku). Od tego momentu firma stale zwiększa ilość miejsc pracy (obecnie w Polsce zatrudnia ponad 1300 osób) i dynamicznie się rozwija stale poszerzając swoją ofertę. Od 2008 roku Wojas S.A. jest notowany na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.
Zawsze na czasie
Marka Wojas rewelacyjnie odnajduje się w dynamicznie zmieniających się realiach i bez kompleksów realizuje najbardziej wymagające strategie marketingowe. Buty Wojasa można kupić w jednym z blisko 160 sklepów z butami, wygodnie zaprojektowanych i rewelacyjnie obsługiwanych. Firma sprzedaje swoje produkty również online, w profesjonalnym sklepie internetowym (wojas.pl) oraz za pośrednictwem Allegro, czyli najpopularniejszej platformy sprzedażowej. Firma skrupulatnie analizuje potrzeby i oczekiwania klientów w zakresie reklam i form kontaktu. Nachalna reklama, wymuszanie kolejnych „kliknięć” i odsłon strony, czy uciążliwy mailing to praktyki, od których Wojas zdecydowanie się odcina stawiając w zamian na nowatorską strategię omnichannel. Klienci otrzymują ofertę skonkretyzowaną, odpowiadającą ich potrzebom i pozostającą w ich obszarach zainteresowań. To nowa jakość w budowaniu relacji na linii klient – marka, pełna szacunku i atencji, pozwalająca poczuć się wyjątkowym odbiorcą produktu danej firmy.
Przekraczanie granic
Niezmiennie wysoka jakość obuwia oraz marketing na światowym poziomie pozwalają na przekraczanie granic… Obecnie około 20% produktów jest eksportowanych zagranicę. Jeden z największych producentów obuwia w Polsce rozwija bowiem sieć sklepów również w krajach sąsiedzkich: na Słowacji, Ukrainie i w Czechach. Wojas sprzedaje obuwie damskie i męskie, młodzieżowe oraz buty trekkingowe, a także galanterię skórzaną: paski, torby i torebki oraz skórzane teczki. Firma realizuje ponadto zamówienia specjalne wyposażając w obuwie specjalistyczne wojsko, straż pożarną i graniczną, służby leśne i transportowe oraz pracowników poczty polskiej. Godny uwagi jest również fakt, że marka angażuje się w działalność społeczną i charytatywną przekraczając granice biznesu, w którym liczy się przede wszystkim produkcja i sprzedaż. Firma Wojas jest m.in. partnerem Akcji Krwiodawstwa „Kropla do kropli”, Gali Kwiat Kobiecości (podsumowującej Ogólnopolską Kampanię Społeczną „Piękna bo Zdrowa”) i Plebiscytu „Gwiazd Dobroczynności”. W czerwcu 2015 roku Wojas został Sponsorem Generalnym drużyny MMKS Podhale Nowy Targ (sekcja Unihokej).
Za sterami firmy stoi od ponad dwudziestu lat Wiesław Wojas.
Materiał partnera zewnętrznego