Strona główna / Styl życia / Smaki / Lody Koral obchodzą 40-lecie

Lody Koral obchodzą 40-lecie

Koral to marka lodów znana wszystkim Polakom. | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Koral to marka lodów znana wszystkim Polakom. W 2019 r. firma obchodzi swój 40-ty jubileusz. Jak powstały i jak zmieniały się na przestrzeni dekad ulubione lody Polaków?

Lody rzemieślnicze

Założycielami firmy byli bracia, Marian i Józef Koral, którzy w 1979 roku otworzyli w Limanowej koktajlbar o nazwie „Kubuś”. Przez całe lata 80. lody produkowane były metodami rzemieślniczymi w nocy. Lody Koral sprzedawane były wtedy na gałki, zarówno w koktajlbarze, jak i rozwożone w ogromnym termosie białym Fiatem 126 po okolicznych miejscowościach. Oprócz tego bracia Koral, za pośrednictwem małych sklepików, sprzedawali również lizaki lodowe „Pikolo”.

Na patyku, w kubeczku, w rożku

W 1992 roku właściciele zakupili na kredyt nowoczesne maszyny do produkcji lodów i otworzyli fabrykę w Limanowej, produkując od tej pory 300 lodów na minutę. Dwa lata później nabyli tereny byłych zakładów Igloopol w Rzeszowie, gdzie powstała druga fabryka, oraz w Nowym Sączu – tam właśnie w1997 roku wybudowano nowoczesne biuro, które stało się siedzibą zarządu. W latach 90. Przedsiębiorstwo Produkcji Lodów Koral produkowało głównie lody na patyku, w kubeczku oraz w rożku, i sprzedawało je zazwyczaj w małych, lokalnych sklepach. Tym samym zapełniło lukę na polskim rynku, na którym zagraniczna konkurencja stawiała głównie na lody familijne w większych opakowaniach. To w tamtych czasach powstały kultowe lody: Piramida, Dżambo, Apacz, czy lody produkowane do tej pory i wciąż cieszące się niesłabnącym powodzeniem: Solo, Świderki, Kubki 4-smakowe, Oskary, lody Iza, a także lody familijne: Rolady lodowe, Kolorowe lato, Tort lodowy.

Lody Koral reklamują gwiazdy

Lody Koral znane są ze współpracy z gwiazdami kina i estrady. Pierwszą gwiazdą reklamy marki Koral była w 1997 roku Katarzyn Figura. Później lody reklamowane były przez: Marylę Rodowicz i Daniela Olbrychskiego, Funky Filona, Arkę Noego, piosenkarki: Beatę Kozidrak, Helenę Vondrackovą i Dodę, a także aktorki: Joannę Liszowską i Katarzynę Zielińską. Kampanie reklamowe z udziałem celebrytów przyczyniły się do wzrostu popularności produktów nowosądeckiego producenta. W 2004 roku Koral, osiągając wysokie wyniki sprzedaży sowich produktów, wpłynął na zagranicznych konkurentów, którzy zdecydowali się na obniżenia cen swoich produktów.

W pierwszej dekadzie 21. wieku świetnie sprzedawały się zarówno dotychczasowe hity, jak i nowości: lody Grand, Top Milker, Kostka Śnieżna, Jocker, czy wykwintne Tartufo. Największą popularnością cieszyły się jednak Lody koktajlowe.

Nowa marka premium – Bracia Koral

Ostatnia dekada to dla firmy Koral zwieńczenie dotychczasowej pracy i potwierdzenie jakości produktów oraz wartości marki dla konsumentów. Firma otrzymała wiele branżowych oraz biznesowych wyróżnień. Rozbudowała sieć sprzedaży na kraje Europy Środkowo-Wschodniej oraz Europy Zachodniej m.in.: Czechy, Słowację, Węgry, Wielką Brytanię, Danię oraz znane z produkcji lodów Włochy. Wyprodukowała lody Light bez cukru dla diabetyków oraz lody bez laktozy Freely. Wynikiem nakładów finansowych wkładanych w technologię były pierwsze na polskim rynku lody trójwymiarowe Jajko 3D i Miś 3D oraz otwarcie w 2018 roku w Rzeszowie najnowocześniej chłodni w Europie. W ostatnim dziesięcioleciu ambasadorami marki byli: Joanna Krupa, Joanna Koroniewska, Natasza Urbańska, Maciek Musiał i Zbigniew Wodecki.

W 2014 roku, z okazji 35. jubileuszu PPL Koral, powstała marka premium Bracia Koral-Lody Jak Dawniej. To produkty z wysokiej półki, wyprodukowane wg starannie wyselekcjonowanych receptur, z najwyższej jakości składników: świeżej śmietanki, masła, czekolady belgijskiej, najlepszej jakości bakalii oraz owoców pochodzących od najlepszych polskich dostawców.

Do spektakularnych nowości produktowych marki Koral wypuszczonych na rynek w latach 2010-2019 należą: lody Grand w nowej odsłonie, linia Ice Coffee, Roller, Świderek w kubku oraz lody powstałe we współpracy z innymi markami: lody Oshee Vitamin, Łaciate i Wypasione.

Zarówno produkty Koral jak i lody marki Bracia Koral są nadal jednymi z najchętniej kupowanych przez Polaków mrożonymi deserami.

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

Ford Mustang 1966

Kultowe amerykańskie samochody

Amerykańskie samochody znane są praktycznie na całym świecie przede wszystkim za sprawą filmów, ponieważ niewiele …