kurtka zimowa
Najnowsza kolekcja North Face powstała we współpracy z Kawsem, awangardowym artystą z Brooklynu, pod hasłem „wychodzenia poza utarte schematy” | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Kurtki North Face: sprzęt, kultura i sztuka

Nazwa marki oznacza północne zbocze. Chodzi o szczyt Half Dome, który widnieje w firmowym logo, stromą i wysoką granitową skałę w parku narodowym Yosemite. To właśnie tam, w połowie lat 60. XX wieku, na kalifornijskim górskim szlaku, pewnemu małżeństwu zrodził się pomysł na założenie sklepu z niezawodnym sprzętem na górskie wyprawy.

Pasja i odwaga

Dominujący w logo firmy kolor czerwony wyrażać ma pasję i odwagę. Z niewielkiego sklepiku z ekwipunkiem turystycznym, firma w kilka lat wyrasta na wielkiego gracza. Przełomem staje się wypuszczenie przez North Face pod koniec lat 60. superlekkiego i pakownego plecaka. W latach 70. firma rewolucjonizuje rynek namiotów turystycznych swoim produktem Oval Intention – ten owalny namiot, za sprawą swej aerodynamicznej konstrukcji, potrafi wytrzymać najsilniejsze podmuchy wiatru. Wtedy też w laboratorium firmy wprowadzane zostają najnowsze rozwiązania i technologie. Membrany gore-tex pojawiają się w strojach narciarskich North Face, które zadebiutują na zimowych igrzyskach olimpijskich, a potem dotrą z oficjalną himalajską ekspedycją na Annapurnę. Zwieńczeniem badań nad stworzeniem odzieży górskiej na każde ekstremalne warunki pogodowe jest stworzenie w połowie lat 80. wodoodpornej kurtki North Face.

Spoza gór pod strzechy

Pod strzechy, czy może raczej na ulice, North Face trafił w latach 90. za pośrednictwem sceny hiphopowej. Nowojorscy raperzy pokazali w swoich teledyskach spodnie, kurki i buty znane dotąd przeważnie alpinistom, czy narciarzom. Za pośrednictwem muzyki nowa moda trafiła do młodzieży, chętnie pomagała ją rozpowszechnić streetwearowa firma Supreme, która nawiązała współpracę z North Face w roku 2007.

Należy jednak pamiętać, że duch sztuki wyrażającej się w kulturze popularnej obecny był z tą marką od samego początku. Na otwarciu pierwszego, historycznego sklepu North Face wystąpił zespół Grateful Dead, a wnętrza i witryny wyklejone były plakatami z przyszłym noblistą, Bobem Dylanem.

Elegancja i dominacja

Kolor czarny, obecny również w firmowym logo Norh Face, oznaczać ma elegancję i dominację.

Innowacyjność, solidność, ergonomia produktów marki, jak najbardziej czyni je przedmiotem wyjątkowym. Produkty North Face są ekskluzywne, stoją na świeczniku – dlatego też są powszechnie pożądane. Chętnie sięgają po nie gwiazdy i celebryci. Kiedy topowa modelka nowojorska wybierze się ze swoim nowym chłopakiem na niedzielny mecz koszykówki, będziemy mogli podziwiać jej street-style’ową kreację opartą na sportowej puchowej kurtce firmy North Face, torbie Diora i kozakach z wężowej, aczkolwiek ekologicznej, skóry.

Najnowsza kolekcja North Face powstała we współpracy z Kawsem, awangardowym artystą z Brooklynu, pod hasłem „wychodzenia poza utarte schematy”. Wykorzystuje ona jaskrawe abstrakcyjne wzory i grę tematem percepcji i widoczności.

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

Bugatti Chiron

Bugatti – ciekawostki na temat najdroższych samochodów na świecie

Bugatti to jedna z najbardziej luksusowych i najdroższych marek samochodów na świecie. Veyron, Chiron to …